Spring naar bijdragen

Corrected Coordinates Van Www.geocaching.com Naar Gsak Met Markering G


jerxjac

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af of het mogelijk is om de ‘corrected coordinates’ die ingevuld worden op www.geocaching.com door op het potloodje te klikken en hier de nieuwe coordinaten in te vullen en op submit te drukken, door GSAk te laten herkennen als ‘corrected’ door middel van het gele driehoekje?

 

Als ik een pocket query maak neemt GSAK wel de corrected coordinaat over maar herkent het niet als zo. GSAK laat dan ook geen geel driehoekje zien!

Wel als ik dubbel klik op de kolom met het gele driehoekje en dan OK geef.

Maar ik wil eigenlijk als hij alle caches van nederland op haalt, meteen ook aangeeft welke puzzels ik al opgelost heb!.

 

Ik heb al gezocht hier in het forum maar niets kunnen vinden, ik hoop dat iemand de oplossing heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gsak laat het in het overzicht wel zien bij een update er staat dan gecorrigeerd achter, ik doe het altijd beide ik vult het in bij gecorrigeerde coordinaten en bij note daardoor zie ik altijd me ingevoerde coordinaat terug in me notes en alles wat hij naar de gps stuurt wat een gecorrigeerd coordinaat heeft wordt naar het gecorrigeerde coordinaat gestuurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elmo1979,

 

Wat bedoel je met een update? Ik heb het geprobeerd met 'refresh cache data' maar dan zie in nog steeds geen 'corrected' ergens staan.

Probleem is dat ik heel wat corrected coords op de geocaching.com website heb ingevuld, maar dat ik niet weet welke allemaal.

Als ik dus een query draai van alle caches van NL dan hoop ik deze terug te kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een split screen aan dus als je op een cache klikt dan zie je:

 

GC3G7GHEscargo

Type: Mystery | Grootte: Klein | Moeilijkheid: | Terrein:

van: DaMSWer@ | Verborgen: 12-04-2012 | Status: Beschikbaar

Land: Netherlands | Provincie: Utrecht

Coördinaten: N52° 0x.xxx E5° 0x.xxx (Gecorrigeerd)

Laatst geüpdate: 28-10-2012 | Favoriet Punten: 3

 

Als voorbeeld uiteraard kunt u wellicht begrijpen dat het coordinaat nu aangepast is aan me post. ik spoiler niet

 

Dus er staat gecorrigeerd achter.

 

En dan is er altijd nog een gecorrigeerd coordinaten indicator die je als kolom kan toevoegen die geeft een driehoekje erachter. en als je dan op je cache klikt zie je het beeld hierboven

bewerkt door elmo1979
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, duidelijk!

Maar niet wat ik zoek

 

Ik wil in het ovezichtlijst meteen kunnen zien welke gecorrigeerd zijn....

Nu moet ik op alle mysteries klikken

 

Ik hoop dat er iemand nog met een oplossing komt.

 

In iedergeval bedankt voor het meedenken :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom maak je in GSAK niet een aparte database aan voor gevonden caches? In GSAK wijzig je de coördinaten, opslaan in de database en klaar.

In een PQ kun je aangeven dat je de gevonden caches niet nog eens wilt opvragen. Heb je meteen een duidelijk overzicht van wat je nog 'moet' gaan doen.

Maar ik geef toe: ik maak erg graag en veel gebruik van GSAK. PQ bij Geocaching.com invullen doe ik al bijna niet meer, dat kan ook rechtstreeks via GSAK.

bewerkt door heideroosje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier ook nog een vraag over.

Ben nog maar net wat aan het 'rommelen' met GSAK.

Er zijn al vele mysteries opgelost en ik heb ook netjes de coördinaten veranderd op de pagina.

Maar als ik mysteries in GSAK heb, zie ik dus niet wat ik wel en niet heb opgelost.

Natuurlijk kan ik alle mysteries in Nederland wel in GSAK krijgen, maar dan moet ik ze eerst daar allemaal opnieuw handmatig veranderen en dus bekijken. Lijkt me niet handig, dus ik vermoed iets over het hoofd te zien.

Veel 'gestoeid' met macro's heb ik nog niet, maar het moet toch anders kunnen dan ik hierboven beschrijf?

Ik heb het al aan vrienden gevraagd, maar zij hadden er helaas ook geen antwoord nog op en zij kennen GSAK toch beter dan ik dat ken.

Kan iemand helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal proberen een iets uitgebreidere uitleg te geven hoe het mogelijk is om de op .com gecorrigeerde coördinaten zichtbaar te maken in GSAK.

Bij de import vanaf .com worden nl. de gecorrigeerde coördinaten ingelezen in GSAK als originele coördinaten. Dit is dmv de genoemde macro APIcorrectedtomainDB klik wel makkelijk te corrigeren.

 

Wat te doen:

- Als je in GSAK de Corrected Coordinates Indicator (het gele driehoekje met uitroepteken) nog niet in je grid hebt staan kun je deze zichtbaar maken via het menu extra, optie, display en dan een vinkje zetten voor Corrected Coordinates Display (of in de Nederlandse versie: extra's, opties, scherm layout en een vinkje voor gecorrigeerde coördinaten indicator

- Corrected Coordinates Indicator heb ik zelf redelijk voorin het grid gezet, zodat dit direct zichtbaar is

- Maak een extra database aan

- Vul deze met de mysterie caches (dit kan door database, copy waypoints)

 

Installeer de genoemde macro hier te downloaden. Je kunt na het dowloaden het bestand van de macro openen met GSAK, als dit niet automatisch gaat even rechtermuis knop op het bestand gebruiken en openen met.... GSAK selecteren. De macro wordt dan automatisch geinstalleerd en kun je terugvinden in het menu macro's.

- Refresh (in nl. cachegegevens vernieuwen) dmv API toegang de caches in de database waarin je de opgeloste mysteries zichtbaar wilt hebben, de originele coordinaten worden weggeschreven in GSAK, de oplossingen zijn hier dan (even) weg.

- Maak de database met de opgeloste mysterie caches de database waar je in staat. (te selecteren in de menubalk bovenin GSAK scherm)

- Activeer de macro vanuit deze database (menu macro, run of in nl macro, uitvoeren/beheren). Uiteraard wel even de juiste macro selecteren.

- Dan moet je 2 databases selecteren: De bovenste is de database van de mysterie caches, de onderste de database waarin je zichtbaar wilt hebben welke mysteries opgelost zijn en welke niet (je eigen database)

- Als de macro klaar is, zijn de gecorrigeerde coördinaten geplaatst in het veld 'Corrected Coordinates' in GSAK en is de CCIndicator zichtbaar als een gele driehoek met een uitroepteken.

 

De macro maakt een vergelijk tussen de waypoints in beide databases en als er verschil in zit, worden vanuit een database de coördinaten naar de andere gekopieerd als gecorrigeerd coördinaten.

 

Als het nog niet duidelijk is hoor ik het wel. Geef dan wel even aan waar je het niet meer snapt.

bewerkt door Mikijo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm dat is wel een lelijke hack. Deze aanpak gaat dus mis als bijvoorbeeld het coordinaat recentelijk aangepast is (je moet zelf zorgen dat de twee databases up-to-date zijn) of als het aangepaste coordinaat hetzelfde is als het originele coordinaat. Maar in de meeste gevallen zal dit inderdaad wel werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je maakt in GSAK een filter. Vooropgesteld dat je de gecorrigeerde coördinaten ook in GSAK hebt verwerkt.

Onder 'zoeken', 'filteren' kun je een filter aanmaken. Let er op dat je in de tab 'Overige' 'Gecorrigeerde coördinaten' op ja hebt staan (dus nee wegvinken). Voor hergebruik de filter wel eerst opslaan.

Gebruik dit filter in de database met gegevens. De uitkomst voorzie je van een vinkje, je zet de markering (F8) en onder de mogelijkheid 'Database' verplaats je alle geselecteerde punten naar de database die je hiervoor aangemaakt hebt (wel eerst doen natuurlijk).

Er zijn verschillende wegen naar Rome, maar ik zou het op deze manier doen (vooropgesteld je voelt je thuis in GSAK).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooropgesteld dat je de gecorrigeerde coördinaten ook in GSAK hebt verwerkt.

 

Dat is nu juist het probleem van de topicstarter. Gecorrigeerde coördinaten zijn verwerkt op geocaching.com en niet in GSAK.

Bij import van GPX files worden de gecorrigeerde coördinaten van .com in GSAK gezet als de originele coördinaten en kan je niet meer zien welke mysteries je opgelost hebt en welke niet.

Dit is dus wel (vind ik) makkelijk te corrigeren.

 

Als je de oplossingen direct in GSAK verwerkt hebt dan kan je inderdaad makkelijk met filters werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mikijo, bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Ik heb het net eens goed gelezen en begrijp wat ik moet doen.

Dat gele driehoekje had ik al te voorschijn weten te halen, maar die macro dus niet.

Volgens mij begrijp ik het wel en ik ga er eens mee aan de slag, want dat scheelt een hoop werk en lijkt me veel gemakkelijker.

Nu nog eens kijken hoe ik het beste de mysteries van Nederland in één database krijg, maar daar heb ik al ideeën over.

Echt superbedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, de macro werkt bij mij prima, maar geeft geen resultaten. Geen enkel geel driehoekje hoewel die er wel moeten zijn. Het enige dat ik niet heb gedaan is de cachegegevens vernieuwen. Ten eerste omdat ik een database met heel NL heb en die is zo'n 23000 wp's groot. Dat schijnt GSAK/API niet aan te kunnen en ten tweede omdat ik net alle caches via PQ's vers heb binnengehaald. Zou het daaraan liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...