Spring naar bijdragen

Corrected Coordinates Van Www.geocaching.com Naar Gsak Met Markering G


jerxjac

Aanbevolen berichten

Helaas is het zo dat als je op .com gecorrigeerde coördinaten ingevoerd hebt, deze in de GPX meekomen als origineel coördinaat. GSAK leest dit dus ook als origineel.

 

Als je net al je caches geupdate hebt met GPX dan staan hier dus je gecorrigeerde coördinaten in het verkeerde veld. GSAK heeft aparte velden voor gecorrigeerde coördinaten.

 

Maak een kopie van je database, of je maakt alleen een selectie van de unknown caches, dit scheelt al een aanzienlijk aantal, en maakt hier een kopie van.

Je zult toch met de refresh functie in de database waar je het driehoekje wilt hebben deze unknown caches moeten refreshen. Nu wordt nl. het originele coördinaat weggeschreven in het originele veld (om het makkelijk te maken zijn dit ook GPX files). De API toegang heeft een limiet van 6000 per dag, als je meer hebt dan zul je het refreshen over meerdere dagen moeten verdelen dmv bijvoorbeeld een filter.

 

Je hebt dan 2 databases (het maakt niet uit of ze ongelijk zijn, als maar de caches die je wilt corrigeren in beide databases voorkomen).

De macro maakt een vergelijk van de velden originele coördinaten uit beide databases, als daar een verschil is dan wordt het coördinaat uit de tijdelijke (eigenlijk dus verkeerde) database gekopieerd naar het veld gecorrigeerde coördinaten in je goede database.

 

Ik zou zeggen, probeer het uit met 1 cache waarvan je zeker weet dat er op .com gecorrigeerde coordinaten gebruikt zijn. Kopieer deze cache in GSAK naar een extra (tijdelijke) database en refresh alleen deze cache in je eigen database.

Macro starten en voila... je zult zien dat het werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
ReizenReizen

ik heb een split screen aan dus als je op een cache klikt dan zie je:

 

GC3G7GHfile:///C:/PROGRA~1/gsak/images/cacheU.gifEscargo

Type: Mystery | Grootte: Kleinfile:///C:/PROGRA~1/gsak/images/con_small.gif | Moeilijkheid: file:///C:/PROGRA~1/gsak/images/stars2_5.gif | Terrein: file:///C:/PROGRA~1/gsak/images/stars1_5.gif

van: DaMSWer@ | Verborgen: 12-04-2012 | Status: Beschikbaar

Land: Netherlands | Provincie: Utrecht

Coördinaten: N52° 0x.xxx E5° 0x.xxx (Gecorrigeerd)

Laatst geüpdate: 28-10-2012 | Favoriet Punten: 3

 

Ook na verversen blijft bij mij het coord het oude (foutieve) en ik krijg ook geen rode melding Gecorrigeerd.

Welke versie gebruik jij? Of met ik méér doen dan alleen verversen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu een test gedaan met 1 mysterie-cache waarvan ik de coordinaten heb gewijzigd op gc.com.

Deze cache in Default (mijn primaire database) ververst en gekopieerd naar de (lege) database Mysteries.

Deze database gekozen en nogmaals de cache ververst. Daarna de macro gedraaid en geen resultaat. Geen geel driehoekje in Default bij de cache.

Wat doe ik verkeerd? Wie kan mij een tip geven?

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de gecorrigeerde coördinaten binnengehaald heb met een gpx-file dan zet ik die meteen om naar gecorrigeerde coördinaten. Zelf heb ik in de werkbalk van het icoontje voor het gecorrigeerde coördinaat (gele driehoekje) toegevoegd. Dat kun je doen door met je rechtermuisknop te klikken terwijl je op de menubalk staat. Je kiest dan voor de optie 'werkbalk knoppen aanpassen'. In het pop-up scherm ga je naar de de categorie 'waypoint', daar vind je het driehoekje. Sleep dat naar de menubalk en hij wordt zichtbaar.

Als je een cache met gecorrigeerde coördinaten binnengehaald heb zoek je hem op en klik je op het gele driehoekje en kiest voor ok. Het rode (gecorrigeerd) wordt dan zichtbaar. Mochten de coördinaten niet juist zijn dan kun je ze corrigeren. Ze worden niet meer gewijzigd als je een PQ draait of op een andere wijze caches binnen haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geoside, in jouw opzet moet je iedere cache apart aanmerken als gecorrigeerd. Mijn bedoeling is juist om alle caches in 1 beweging te merken. Ik heb inmiddels aardig wat mysteries opgelost, maar nog niet gelogd. Die gewijzigde coordinaten heb ik in gc.com gezet.

Via PQ's haal ik die in GSAK. Nu dacht ik dat er inmiddels een oplossing voor GSAK is gevonden voor dit automatisch merken van gewijzigde coords.

Die macro lijkt een oplossing, maar bij mij werkt hij niet. Vandaar mijn vraag (die nog steeds staat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu een test gedaan met 1 mysterie-cache waarvan ik de coordinaten heb gewijzigd op gc.com.

Deze cache in Default (mijn primaire database) ververst en gekopieerd naar de (lege) database Mysteries.

Deze database gekozen en nogmaals de cache ververst. Daarna de macro gedraaid en geen resultaat. Geen geel driehoekje in Default bij de cache.

Wat doe ik verkeerd? Wie kan mij een tip geven?

Alvast bedankt.

 

Begrijp ik goed dat je de primaire database ververst voordat je de kopie maakt naar de (lege) mysteries database? Dan gaat dat verkeerd.

 

Maak een kopie van de mysterie voordat je ververst, en doe met de gekopieerde database geen refresh. Als je dit wel doet heb je 2 databases met dezelfde gegevens en wordt er geen verschil in coördinaten gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem met opgeloste mysteries van com naar GSAK is dat lang niet alle gecorrigeerde coördinaten meekomen.
Ik heb het uitgeprobeerd en nu wel alles op orde, maar ik heb wel gemerkt dat niet alle opgeloste mysteries vanuit com meekomen en dat je dus niet erop kunt vertrouwen dat je dan alles in orde hebt in GSAK.
Zelf vond ik dat ook lastig en het was best een klus om alles na te lopen, maar daardoor kwam ik er wel achter dat ik meer had opgelost dan ik dacht.
Nu houd ik alles bij in GSAK en ook op de site. Gewoon copiëren, maar dan weet ik dat ik het op beide plaatsen heb staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...