Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Gisterenavond krijg ik een melding dat het logboekje van mijn cache vol is. Dus ga ik vanmorgen het boekje vervangen. Blijkt de cache gesloopt te zijn. Deze is met grof geweld uit elkaar getrokken, anders trek je de gebruikte schroeven niet los (naast de gebruikte houtlijm). Jammer dat men dit blijkbaar nodig vind. En waarom?????

Uit de logjes maak ik op dat de meeste mensen de route en de uiteindelijke cache wel leuk en mooi vinden, maar ik ben niet van plan om regelmatig de constructie opnieuw te moeten gaan maken. Slopers dienen te weten dat ze niet alleen een object stuk maken, maar ook op die manier iets doen met iemands motivatie en de kans vergroten dat dit soort caches kunnen gaan verdwijnen, omdat de lol er af gaat als het op deze manier gesloopt wordt. BIj het maken van de cache was ik me hiervan bewust, maar wilde toch proberen iets moois en leuks te maken. Nu twijfel ik; moet ik hem herstellen of haal ik hem toch maar weg.......

Sloper; bedankt!

Geplaatst

Het begint een beetje een bekent verhaal te worden, JAMMER JAMMER JAMMER dat er van die idioten zijn die slopen wat hun ogen zien. :thumbdown:

Goede tip, laat dit een dagje bezinken en slaap er een nachtje over, er zijn immers meer goeie cachers dan slechte. En als je dan nog een rot gevoel hebt, doe dan wat je moet doen.

Geplaatst

bedenk wel dat het ook plaatselijke jeugt kan zijn geweest die je cache hebben ontdekt, kijk dan uit met herplaatsen

Barny

Geplaatst

Idd, plaatselijke jeugd kan ook natuurlijk.

Ik kan me niet voorstellen dat cachers moedwillig de boel slopen. Is het een moeilijk open te maken constructie? Gefrustreerde ziel die het puntje zo belangrijk vind dat het open moet op elke mogelijke manier.....zou wel erg sneu zijn.

Geplaatst

Kan het echt niet per ongeluk?

Ik heb dat laatst gehad. Ik log een cache, sta op, kieper naar achter, pak me beet aan de cache en trek hem los. Ik diepe schaam. Wel provisorisch gemaakt met een tie-rap en de CO ingeseind.

Ging nog om een ftf ook.

Geplaatst

Allereerst is het erg jammer dat een cache gesloopt wordt.

Over het dilemma "Reparatie of niet": Hoeveel (tijd) kost het om deze in ere te herstellen? Tijd tussen haakjes omdat geld ook een probleem kan zijn i.v.m. sloten etc.

Is een Carotte-pot (of andere simpele constructie) een tijdelijke test-optie om te kijken of ie weer geript wordt?

Geplaatst

Is een Carotte-pot (of andere simpele constructie) een tijdelijke test-optie om te kijken of ie weer geript wordt?

Na wat te zijn bijgekomen kan ik me voorstellen dat het een toevallige vinder is geweest. De cache was niet weg. Er is alleen een deel van de constructie stuk. Wat het ook geweest is, ik ga morgen de constructie even weghalen en thuis of herstellen, of aanpassen zodat dit minder gemakkelijk kan gebeuren. Heb al een paar mailtjes ontvangen van mensen die hem gelopen hebben en die vinden het zonde als de cache weg gaat, dus ga ik hem voorlopig in ere herstellen. Dank voor de steun. Dat doet me goed.

Geplaatst

Na wat te zijn bijgekomen kan ik me voorstellen dat het een toevallige vinder is geweest. De cache was niet weg. Er is alleen een deel van de constructie stuk. Wat het ook geweest is, ik ga morgen de constructie even weghalen en thuis of herstellen, of aanpassen zodat dit minder gemakkelijk kan gebeuren. Heb al een paar mailtjes ontvangen van mensen die hem gelopen hebben en die vinden het zonde als de cache weg gaat, dus ga ik hem voorlopig in ere herstellen. Dank voor de steun. Dat doet me goed.

Dat klinkt, bij nader inzien, als een mooie oplossing.

Succes met de reparatie!

Geplaatst

Ik vind het toch wel jammer dit soort berichten te lezen. IK ben zelf nog maar een beginnende cacher Maar ik heb allang gezien dat cache die iets meer zijn dan een foto kokertje een beetje de krenten in de pap zijn. Vooral als het hele thema klopt met de puzzels ed. op de cache pagina.

Als ik iets tegenkom wat kapot is meld ik het netjes aan de CO, Dat zal ik ook doen als ik het zelf kapot zou maken. Jammer dat niet iedereen er zo over denkt.

Nu zit ik er zelf nog over na te denken een cache te gaan bouwen maar het mol bestendig maken is wel iets waar ik nog mee worstel.

Ik hoop in ieder geval dat jij de moet houd om je cache weer te herstellen.

Geplaatst

Nu zit ik er zelf nog over na te denken een cache te gaan bouwen maar het mol bestendig maken is wel iets waar ik nog mee worstel.

Mocht je zover komen, stuur me maar een fotootje. Want in mijn ogen bestaat molbestendig niet, behalve als je er veel tijd en/of geld in wil stoppen.

En dan loop je nog steeds het gevaar dat ie geript wordt.

Geplaatst

Ooit legde ik een cache aan de buitenrand van bebouwing op het platteland. Een mooi beschut droog plekje.

Waar ik niet op rekende was dat het een hangplek voor de lokale boerenjongens was.

Nadat de cache twee keer zeer grondig aan gort was gemaakt, heb ik hem 30 meter verder verstopt. Sindsdien geen last. (dat is TufTuf)

De cache 'Eindpunt' van mij zat mooi verstopt in een holle boomstronk. Tijdens een droge zomer is de cache door onverlaten gevonden en samen met de boomstronk verbrand. Nu zit die in een holle boom 20 meter verderop.

Geplaatst

Mijn cache is inmiddels met een kleine aanpassing herplaatst. Hij is nu minder groot en minder zichtbaar. Even afwachten hoe het loopt, anders wordt het inderdaad een nieuw plekje voor de cache zoeken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...