Spring naar bijdragen

Multi Eindstage Berekening


hooningkorf

Aanbevolen berichten

Ik vind dat als je een multi maakt met een eindberekening zoals (a-d)+(c-g)=z dat er ALTIJD een controle getal moet zijn .

Dus met a.w. een verplichting

 

Wat vinden jullie daar van ??

 

Ik word er namelijk soms zo moe van als ik een mooi multi heb gelopen van een paar km en 1 getal vergeten/niet gevonden/ gemist heb en dan niet de eindstage kan vinden.

Of is dit de risico van de hobby ?? (vak) :)

 

 

Hooningkorf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Of je zoiets kan verplichten weet ik niet. Het is inderdaad wel een kleine moeite groot plezier factor. Dus zeer aanbevelenswaardig. Net als in ieder geval de berekeningen altijd te voorzien van haakjes. Niet iedereen is zo wiskundig onderlegd om mvdwoa te begrijpen en goed toe te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat er bij iedere cache een heel grote pijl moet staan met "HIER IS HET".

Te belachelijk voor woorden dat je op zoek gaat naar een doosje en het niet kunt vinden doordat de eigenaar er niet alles aan gedaan heeft om te voorkomen dat je een DNF zou moeten loggen.

DNF's zouden trouwens sowieso afgeschaft moeten worden, dient helemaal nergens voor.

In de plaats daarvan graag couch-potatoe-virtuals weer invoeren, kun je tenminste bij slecht weer ook de nodige smilies verzamelen en enkele Verweggistans bij je ik-heb-gecached-in landenlijst toevoegen.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou wel in gedachten dat een controlegetal geen 100% garantie biedt op correcte antwoorden - met twee foute antwoorden zou je toch op het controlegetal kunnen uitkomen. Als er 1 fout antwoord tussen je aantekeningen zit, zal het "restgetal" voor de nog openstaande vraag ook fout zijn.

 

Normaal kan je aan de eindberekening wel zien of het ontbrekende antwoord grote invloed heeft of niet. Als het bv. maar 10 toevoegt bij of aftrekt van een noord/oost-coordinaat, dan is dat verwaarloosbaar. Soms zijn er maar een paar mogelijke antwoorden voor de gemiste vraag, en kun je de mogelijke cachelokaties uitrekenen en daar gaan kijken.

 

Dus ik zou zeggen: risico van het vak. Zie het maar als een leuke uitdaging om desondanks toch de cache te vinden [:)]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar zijn we toch mee bezig. Vind je de cache te moeilijk niet gaan zoeken. Zit er geen controle getal bij, niet gaan doen.

Ben je wel snel klaar met cachen, blijven hoofdzakelijk de traditionals over, die mogen dan ook niet te moeilijk zijn.

Soms zijn ze namelijk heel erg listig verstopt en dat zou gewoon verboden moeten worden. Dat zijn jullie toch ook wel met me eens :eek:

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het verschil tussen de CO mailen en vragen of je goed zit, om vervolgens een antwoord te krijgen en een controlegetal waarmee je dat zelf kunt bepalen? Behalve een dag tijd en een ritje terug.

 

Als ik aan het eind van een lange multi er achter kom dat ik ergens een klein foutje heb gemaakt, of misschien wel een punt om wat voor reden niet meer te vinden is, dan ben ik blij met een controlegetal om alsnog de cache te kunnen vinden.

 

Heb je de helft gemist, ja dan red je het niet meer. Maar dan zal de CO je waarschijnlijk ook terug het veld in sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar zijn we toch mee bezig. Vind je de cache te moeilijk niet gaan zoeken. Zit er geen controle getal bij, niet gaan doen.

Ben je wel snel klaar met cachen, blijven hoofdzakelijk de traditionals over, die mogen dan ook niet te moeilijk zijn.

Soms zijn ze namelijk heel erg listig verstopt en dat zou gewoon verboden moeten worden. Dat zijn jullie toch ook wel met me eens :eek:

 

 

Ja inderdaad word tijd voor thuis bezorgers :bag:

bewerkt door hooningkorf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat als je een multi maakt met een eindberekening zoals (a-d)+(c-g)=z dat er ALTIJD een controle getal moet zijn .

Dus met a.w. een verplichting

 

Wat vinden jullie daar van ??

 

Ik word er namelijk soms zo moe van als ik een mooi multi heb gelopen van een paar km en 1 getal vergeten/niet gevonden/ gemist heb en dan niet de eindstage kan vinden.

Of is dit de risico van de hobby ?? (vak) :)

 

 

Hooningkorf

Dit is te belachelijk voor woorden het doel van geocaching is nog altijd lekker buiten in de "natuur" te zijn en als je een cache niet vind of kunt vinden dan zijn daar de blauwe smily's voor, GEEN puntje maar wel lekker buiten geweest :dribble: bovendien kies je er zelf voor een cache te doen waar gerekend en verzameld moet worden. Als dit niet je ding is kies je voor Traditionals "meestal" geen checksom nodig al zie ik hier en daar ook al vreemde eenden in de bijt. :eek:

Multi's zijn er in alle variaties van makkelijk tot heel moeilijk en de uitdaging om een cache te vinden moet er blijven met of zonder puzzels onderweg ook het stukje spanning onderweg is geocaching en daar hoort geen checksom bij, Het is de cache owner die er voor kiest om een checksom wel of niet toe te voegen en heeft daar meestal een goede rede voor.

 

Greetz yurrie-currie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je zoiets kan verplichten weet ik niet. Het is inderdaad wel een kleine moeite groot plezier factor. Dus zeer aanbevelenswaardig. Net als in ieder geval de berekeningen altijd te voorzien van haakjes. Niet iedereen is zo wiskundig onderlegd om mvdwoa te begrijpen en goed toe te passen.

 

Ik heb alweer een tijdje terug ergens gelezen dat meneer Van Dalen inmiddels met pensioen is.

Wat zijn opvolger is weet ik niet, maar kwam wat vollediger over. Met de haakjes erin en dingen op dezelfde lijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Controlegetal hoeft zeker niet verplicht te worden. Je moet toch ook zonder hulp wel het een of ander kunnen vinden?

 

Ik heb bij m'n eigen multi (bijna 6 km) in de hint m'n telefoonnummer gezet.

Als iemand dan toch het slot niet open krijgt, kunnen ze Whatsappen/sms'en/bellen.

 

Leuke oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Controlegetal hoeft zeker niet verplicht te worden. Je moet toch ook zonder hulp wel het een of ander kunnen vinden?

 

Ik heb bij m'n eigen multi (bijna 6 km) in de hint m'n telefoonnummer gezet.

Als iemand dan toch het slot niet open krijgt, kunnen ze Whatsappen/sms'en/bellen.

 

Leuke oplossing?

 

Prima!

 

Ook ik maak zelf wel uit op welke manier ik cachers wil helpen.

 

Ik heb alweer een tijdje terug ergens gelezen dat meneer Van Dalen inmiddels met pensioen is.

Wat zijn opvolger is weet ik niet, maar kwam wat vollediger over. Met de haakjes erin en dingen op dezelfde lijn.

 

De moderne volgorde, die in de Nederlandse wiskundeschoolboeken beschreven en geoefend wordt, is:

 

De bewerkingsvolgorde kan stapsgewijs worden toegepast

1.(haakjes)

2.machtsverheffen en worteltrekken

3.vermenigvuldigen en delen

4.optellen en aftrekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De moderne volgorde, die in de Nederlandse wiskundeschoolboeken beschreven en geoefend wordt, is:

 

De bewerkingsvolgorde kan stapsgewijs worden toegepast

1.(haakjes)

2.machtverheffen en worteltrekken

3.vermenigvuldigen en delen

4.optellen en aftrekken

 

dit vraagt om wraak :bag: en wel zoete wraak en wel ..... :lol: munzeesticker er op!!!! :dribble:

 

stommen sommen ik haat rekenen :yes:

bewerkt door hooningkorf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...