Spring naar bijdragen

Meerdere Caches Doen?


judylou

Aanbevolen berichten

Ik ben nog niet zo heel lenag bezig met cachen, maar vind het helemaal leuk. Nu lees ik vaak bij logs van mensen dat ze tijdens het doen van bijv. een multi tussendoor nog wat traditionals doen onderweg. Nu ben ik in een het bezit van een garmin etrex 20, maar hoe slaan mensen dit dan hadig op en hoe zien ze wat ze onderweg tegen komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben nog niet zo heel lenag bezig met cachen, maar vind het helemaal leuk. Nu lees ik vaak bij logs van mensen dat ze tijdens het doen van bijv. een multi tussendoor nog wat traditionals doen onderweg. Nu ben ik in een het bezit van een garmin etrex 20, maar hoe slaan mensen dit dan hadig op en hoe zien ze wat ze onderweg tegen komen

 

Meestal zie je op het GPS-kaartbeeld dat er een traditional in de buurt van je route ligt.

 

Op mijn Dakota 20 kun je direct op het tradi-symbooltje klikken en de cache selecteren.

Bij de Etrex zul je waarschijnlijk de Navigatie moeten onderbreken en via het Geocache-menu de tradi selecteren.

 

Na vinden van de tradi ga je (terug) naar het volgende waypoint. Soms is dit al precies aangegeven qua coordinaat en/of naam

in de cachebeschrijving. Veelal heb ik de multi uitgeprint bij mij met aantekeningen en al.

Bij een berekend waypoint heb ik het veelal als "Volgend stadium" beschikbaar in de GPS.

 

NB. mijn aanname is natuurlijk dat je alle caches in de buurt in je GPS geladen hebt, via een Pocket Query, GSAK of handmatig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qua voorbereiding doe ik het meestal zo: ik kijk op de pagina van de multi hoe de route ongeveer zal lopen. Bij sommige multi's zijn alle WP's gegeven en moet je alleen gegevens verzamelen voor de eindberekening, bij andere weet je van tevoren niets over de route. In het eerste geval kun je net boven de logs op een kaartje de gegeven WP's zien en dat vergelijken met de kaart van "Search from the map". Vanaf de kaart kun je de tradionals eenvoudig 1 voor 1 laden in je Garmin m.b.v. "Send to my GPS".

bewerkt door Jeroenvdberg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik nooit de geocaching of de navigatie functie. Tussenpunten voer ik gewoon als waypoints in en komen dan als blauw vlaggetje in je kaart te staan. De caches lopen doe ik door op de kaart te kijken. Vind ik veel leuker. En praktischer, omdat niet elk weggetje of paadje in je gps staat en je gps vaak een flinke omweg maakt als je naar een WP navigeert. Pas als ik de cache gevonden heb start ik de geocaching functie om de cache als gevonden te markeren.

Als je dan alle caches in de buurt op je gps hebt staan zie je vanzelf andere caches op (of vlak naast) je route verschijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook eemn etrex 20 en kijk altijd gewoon op het scherm. Als je af en toe een beetje uitzoemt, zie je de caches die in de buurt van je route zitten. Omdat ik de open street fietskaart erin heb zitten, kan ik ook redelijk goed zien of ik de cache gemakkelijk onderweg kan oprapen.

De caches laad ik gewoon via de computer in de GPS, dan neemt hij meteen de bekende tussenpunten mee (als je niet hoeft te rekenen).

Soms maak ik op de computer een overzicht in basecamp, dat werkt ook goed. Dan weet je wat je kunt verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn ook nog maar sinds begin dit jaar aan het cachen.

Wij hebben pas ook een multi gedaan waarbij we onderweg langs 2 traditionals zouden komen. Ik heb toen op onze Etrex 30 die multi en de traditionals gezet.

Toen heb ik een alarm aangemaakt zodat we zouden weten dat we de tradi naderden.

In het hoofdmenu kopje "gevarenzones". Als je dit aanklikt zie je " Alarm maken". Daaronder kun je dan een bepaalde cache aanklikken en "gebuik" kiezen. Dan kun je aangeven op hoeveel meter afstand de gps een signaal moet geven dat je die tradi nadert.

Wij hadden toen (dacht ik) 100 meter, maar misschien kan het nog makkelijker door minder meters te doen, kwestie van even uitproberen.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Als ik een multi ga doen, maak ik van te voren een query van alle caches in een straal van 5 km pomp die in mijn 60csx en ga de multi doen. Dan kom ik vanzelf alle caches tegen die op of nabij mijn route liggen en kan dan besluiten om even van mijn originele af te wijken om een tradi te scoren. Via GSAK krijg ik in de omschrijving automatisch de hint te zien. Anders heb ik vaak ook nog de beschikking over de geocache app van groundspeak op mijn smartphone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...