Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mijn Etrex 20 is uit de feitsklem gekletterd en je raadt het al, scherm naar beneden en precies op een steentje.

Grote vlek in het scherm, driekwart niet te zien door streepjes, alleen het onderste kwart nog heel.

Dat werd een nieuwe dus.

Er is geen officiële fietsklem voor de 20, de klem van de Oregon 550 wordt erbij verkocht. Die zit inderdaad stevig op de klem, want metalen schuif op het apparaat. De Etrex 20 heeft een kunsstof schuif op het apparaat en dat zal wel een fractie van een milimeter schelen in de dikte, schat ik.

Ik kan wel oplossingen bedenken om de GPS met een elastiek of iets dergelijks aan het stuur te bevestigen.

Maar heeft iemand misschien een echt handig idee, zodat je de GPS onderweg gemakkelijk even van het stuur kan pakken als dat nodig is?

Geplaatst

Mijn dochter heeft vaak een Dakota op haar stuur en die schuift ook makkelijker uit de klem dan de Oregon heb ik gemerkt. Je kunt hem er ook makkelijk scheef inschuiven waardoor hij ongemerkt nog losser kan zitten. Ze doet altijd het polsbandje een paar slagen om de fietsbel, daar is die al eens aan blijven hangen nadat ze over een bultje was gereden.

Geplaatst

Als het goed is haakt er een kleine randje als je hem er opschuift in een klein ondiep gat aan de onderkant van het schuifje

Geplaatst (bewerkt)

Ik had ooit een koplamp met een soortgelijk systeem.

Na 3 jaar was het geheel wat ruim en in een snelle hobbelige bocht, rolde het ding zo van de fiets af.

Toen ik een nieuwe 60Cx kocht, bleken de Garmin houders een soortgelijk schuif systeem te hebben.

Ik heb toen maar een ram-mount gekocht, ietsje duurder, maar veel stabieler.

Je vind ze hier

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst

Ik heb toen maar een ram-mount gekocht, ietsje duurder, maar veel stabieler.

Je vind ze hier

Dit ga ik zeker eens van dichterbij bekijken, dank je wel voor de tip.

(ik heb de etrex bij Waypoint gekocht en gevraagd naar een alternatieve klem, maar ze hebben hier niet aan gedacht?)

Geplaatst

Ik heb wel een fietssteun voor de Etrex 20. Hij zit muurvast, maar dat is ook weer een nadeel als je hem er snel af wilt halen. HIj bestaat dus wel.

Geplaatst

Ik kan ook de RAM mount aanbevelen. Voor de 60CSx gebruik ik hem op gewone fiets, racefiets en MTB (echt off road) en hij is er nog nooit uitgesprongen. Heel stevig ding en handig in gebruik!

Geplaatst

De RAM mountainbike voor de Oregon was na een keer gebruik al defect. Ben toen overgestapt op Touratech houder. Niet goedkoop maar GPS zit "muurvast" en is er in een seconde uit te halen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...