Spring naar bijdragen

Alle begin is moeilijk


Calanque

Aanbevolen berichten

Wat gebruiken jullie meestal??

Ik gebruik heel weinig kaarten. Vaak laat ik me door Mapsource naar de startplek van een cache brengen, en laat me in het veld leiden door de gps. Maar als ik al kaarten bij me heb, dan zijn het vaak de toeristische kaarten van de ANWB.

Ook de kaarten in de Topografische Atlas van Nederland (ook ANWB, € 49,95) zien er erg mooi uit, al is de atlas te groot om mee door het veld te sjouwen. Wellicht ga ik binnenkort de kaarten losknippen/snijden om ze toch wat selectiever mee te kunnen nemen. Wel een beetje zonde van de mooie atlas, maar aan de andere kant: nú gebruik ik hem ook nauwelijks omdat-ie zo groot is... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar staan daar wel de coordinaten op enzo?

Op de ANWB-kaarten niet, maar op de kaarten in de Topografische Atlas wel. In RD (Rijksdriehoekmeting). Als ik kaarten bij me heb is dat meestal als backup om me in het veld te kunnen oriënteren, voor het geval de gps mocht uitvallen.

 

Maar sinds ik de Vista heb gebruik ik vooral ook mijn Etrex Euro als backup, voor het geval de Vista mocht uitvallen. Dat is nog nooit gebeurd, maar je weet maar nooit. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn volgens jullie echt goede kaarten (papier) om mee te werken. De echte stamkaarten zijn moelijk te krijgen maar Bever Zwerfsport heeft een selectie die aardig in de buurt komt.

 

Wat gebruiken jullie meestal??

Goede kaarten zijn NIET moeilijk te vinden, elke zichzelf respecterende boekhandel heeft kaarten van de regio.

 

Kijk ook eens op een ANWB kantoor, daar hebben ze iig kaarten uit de regio en kunnen ze andere stafkaarten met 100% zekerheid bestellen. De ANWB heeft ook ´De ANWB Topografische Atlas´ Vergelijkbare kwaliteit als de beruchte kabouters. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En deze topografische kaarten zijn dan weer te scannen en te gebruiken in Ozieexplorer, heb ik dat zo goed?

Dat scannen voor Ozi is al voor je gedaan, je kunt bij de overbekende ezel al die digitale kaarten inmiddels vinden van Nederland, Belgie, Frankrijk en Duitsland.

Alle kaarten nemen wel een 9 dvd's in beslag.

Ik durf het zoek argument voor de ezel hier niet te noemen, mail me maar prive.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En die grote zak heb ik niet, meer een knikkerzakje :yes:

En met een grote zak met geld moet je denken aan de prijs voor een gemiddelde goed onderhouden eensgezinswoning........

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:What's the use of the truth if you can't tell a lie sometimes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...