hidde109 Geplaatst 29 juni 2012 Geplaatst 29 juni 2012 Ik ben van plan enkele caches te plaatsen bij/op/onder een aantal bruggen van een riviertje hier in de buurt. Nou lees ik in de Nederlandse richtlijnen dat bruggen als potentieel doelwit voor terroristen worden gezien, en hier alleen door een gemotiveerde reviewersnote een uitzondering op kan worden gemaakt. Hou zou zo'n motivatie er uit moeten zien? Ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat er nooit een aanslag op deze bruggen worden gepleegd, maar de kans daarop lijkt me nagenoeg nihil.
Sivota Geplaatst 30 juni 2012 Geplaatst 30 juni 2012 Ik denk dat dit lang niet voor alle bruggen geldt, misschien zelfs maar voor een enkele in ons land. In Nederland liggen er zeker wel caches onder bruggen, maar als je het zeker wilt weten m.b.t. jouw gekozen locatie(s), dan kun je het beste gewoon even van te voren een reviewer mailen met deze vraag. Geoguy -geoguy@geocachingadmin.com Frogfoot1 - frogfoot1@gmail.com greensprouts - greensprouts@hotmail.be
Team Tammo Geplaatst 30 juni 2012 Geplaatst 30 juni 2012 (bewerkt) Ik heb 2 jaar gelden bij Rijkswaterstaat gevraagd hoe het zat met hun visie op het plaatsen van geocaches onder bruggen. Ik kreeg toen een heel duidelijk antwoord :"Nee, daar zullen we NOOIT toestemming voor geven" En in mijn geval had ik alles duidelijk uitgelegd en ging het niet echt om een hele grote brug. Maar goed, tijden veranderen en medewerkers ook ... 30 juni 2012 bewerkt door Team Tammo
Triskelle Geplaatst 30 juni 2012 Geplaatst 30 juni 2012 (bewerkt) Niet geheel onbelangrijk, maar we hebben bruggen en we hebben bruggen Vraag is dus: waar hebben we het over? Edit: Vraag toegevoegd voor de duidelijkheid. 30 juni 2012 bewerkt door Triskelle
hidde109 Geplaatst 1 juli 2012 Auteur Geplaatst 1 juli 2012 Als gezegd, het is een brug over een riviertje, dus geen Maas. Zit dus tussen je beide foto-voorbeelden in.
Sivota Geplaatst 1 juli 2012 Geplaatst 1 juli 2012 Ik dacht dat de vraag was: "....Hou zou zo'n motivatie er uit moeten zien?...." Die vraag kun je makkelijk gewoon vooraf aan de reviewer(s) stellen en dan krijg je waarschijnlijk meteen ook antwoord over het bruggen verhaal. Toestemming is een ander verhaal moet je ook weer elders verkrijgen en ook niet alle bruggen zijn overigens van Rijkswaterstaat.
Tollerteam Geplaatst 1 juli 2012 Geplaatst 1 juli 2012 Eerst uitzoeken wie de eigenaar is en dan gewoon om toestemming vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen!
Major_Dundee Geplaatst 2 juli 2012 Geplaatst 2 juli 2012 Niet om negatief te doen maar ik zie in je profiel dat je "beginner" bent in deze hobby en nog amper caches gevonden hebt. Het is naar mijn oordeel veel verstandiger om eerst eens te zorgen dat je een redelijk aantal caches gaat zoeken en vinden. En dan ook caches die betrekking hebben op je vraag. Dan zie je dat wat anderen zoal uitgedacht hebben en daar kun je zeker heel wat van leren. Wat we in onze regio zien is dat met caches die verstopt worden, door nieuwkomers, vaak op teleurstellingen uitlopen zowel bij eigenaren en ook de mensen die ze moeten vinden. Dus mijn advies . . . . . . ga eerst eens lekker op pad alvorens gelijk caches te gaan bouwen. 1
geozoek Geplaatst 2 juli 2012 Geplaatst 2 juli 2012 Toestemming is een ander verhaal moet je ook weer elders verkrijgen en ook niet alle bruggen zijn overigens van Rijkswaterstaat. Klopt. Ook de provincie, een gemeente en ProRail van eigenaars van heel veel bruggen. (wat niks met deze topic te maken heeft maar wel opkwam door het lezen van deze topic; een caching aan een pont vastmaken (dus die cach verplaats van plaats)
Triskelle Geplaatst 2 juli 2012 Geplaatst 2 juli 2012 (bewerkt) Als gezegd, het is een brug over een riviertje, dus geen Maas. Zit dus tussen je beide foto-voorbeelden in. Denkfoutje ... over het algemeen is het niet de rivier maar hetgeen door het brugdek gedragen wordt wat het belang van de brug bepaald (een voor de petrochemische industrie vitale brug kan best over een boerensloot gaan ... bij wijze van spreken dan). Edit: Volgorde gewijzigd woordjes. 2 juli 2012 bewerkt door Triskelle
geozoek Geplaatst 2 juli 2012 Geplaatst 2 juli 2012 Maak eens een foto van de brug, en het liefst de locatie vermelden. Misschien kan ik je verder helpen om de eigenaar op te sporen.
Triskelle Geplaatst 2 juli 2012 Geplaatst 2 juli 2012 Maak eens een foto van de brug, en het liefst de locatie vermelden. Misschien kan ik je verder helpen om de eigenaar op te sporen. Goochemerd!
MacDD Geplaatst 2 juli 2012 Geplaatst 2 juli 2012 Maak eens een foto van de brug, en het liefst de locatie vermelden. Misschien kan ik je verder helpen om de eigenaar op te sporen. En geef even aan waar de cache komt, dan kan ik aangeven of het uberhaunt haalbaar is ivm vergunnningen.
TuuronTour Geplaatst 2 juli 2012 Geplaatst 2 juli 2012 Het maakt wel wat uit of er alleen voetgangers/fietsers overheen kunnen of dat het voornamelijk door lokaal verkeer gebruikt wordt. Bij drukke bruggen zou ik het afraden.
hidde109 Geplaatst 3 juli 2012 Auteur Geplaatst 3 juli 2012 Het zou dan 1 of meerdere bruggen over de Tjonger betreffen (FRL)
Aanbevolen berichten