Spring naar bijdragen

Cachen Zonder Gedetailleerde Kaart


MMarieke

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zit met een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Ik ga zaterdag op vakantie naar Italie en wil daar waarschijnlijk ook wel een paar caches lopen. Maar mijn kaart is alleen maar Benelux.

200 euro vind ik veel te veel voor zomaar een paar keer. Is het goed te doen om te cachen zonder gedetailleerde kaart?

 

Bedankt vast voor de hulp.

 

MMarieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben vorig jaar in Frankrijk gecached zonder gedetailleerde kaart. We zijn een paar keer hopeloos verdwaald en hebben wat extra kilometers gemaakt. Maar ja. Je hebt vakantie, toch? Wat je zou kunnen doen is een gedetailleerde papieren kaart halen of downloaden en daar de caches op aantekenen. Doe je papier èn gps. Is ook leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij cachen in het buitenland altijd zonder kaart. In Tsjechië, Portugal, Duitsland, Noorwegen en België hebben we de meeste caches altijd wel gevonden. En inderdaad: het gaat wel eens mis. Vooral als er water in de buurt is. We zijn ook wel eens een berg opgewandeld met veel inspanning en kwamen toen uit bij een parkeerplaats ... Je voelt het echte avontuurlijke van het geocachen dan weer even. Ook leuk.

Waar kan ik de open fietsmap vinden? Heb je een link?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De openfietsmap is toch gebaseerd op dezelfde openstreetmap data als de kaarten via garmin.openstreetmap.nl?

Zo wordt het wel gebracht, maar op een of andere manier ziet het er in mapsource een stuk beter uit.

Sinds het uitkomen van die OFM europa, heb die als enige op m'n netbook geïnstalleerd.

Bovendien is het zo dat als je detail mist, dan map je die er toch zelf bij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar maanden geleden perfect kunnen geocachen op basis van de OpenStreetMap. In steden en dorpen genoeg details, idem in het open veld.

Vorig jaar ook met de OpenMbtmap gefietst in de Alpen en Dolomieten.

 

Zeker met een SD-kaartje kun je allebei meenemen - al paste het volgens mij zelfs gewoon op het interne geheugen

van mijn eigen Dakota 20.

 

Succes, Arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een Garmin 450T waar de wereldkaart op zit. En in Salzburg bijvoorbeeld, hebben wij daar heel goed mee kunnen cachen. Ook in Frankrijk afgelopen week. Maar dan gaan we niet echt de bossen in, daar zal het wel anders zijn. Steden staan er zeer uitgegebreid op en je hebt niet eens in de gaten dat je dan dus met een gratis kaart aan het cachen bent. Is mijn ervaring!

 

Is OSM of OFM zoveel uitgebreider? Weet iemand dat? Heeft het zin om als wij naar Noorwegen gaan komend jaar, om er dan met OSM de kaart van Noorwegen op te zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een Garmin 450T waar de wereldkaart op zit. En in Salzburg bijvoorbeeld, hebben wij daar heel goed mee kunnen cachen. Ook in Frankrijk afgelopen week. Maar dan gaan we niet echt de bossen in, daar zal het wel anders zijn. Steden staan er zeer uitgegebreid op en je hebt niet eens in de gaten dat je dan dus met een gratis kaart aan het cachen bent. Is mijn ervaring!

 

Is OSM of OFM zoveel uitgebreider? Weet iemand dat? Heeft het zin om als wij naar Noorwegen gaan komend jaar, om er dan met OSM de kaart van Noorwegen op te zetten?

 

Hoe gratis is die kaart? De Oregon 450 (enige verschil is de kaart en daardoor extra intern (wel gebruikt) geheugen in de 450T tov 450) kost 279 euro (op dit moment bij Correct) en de 450T kost daar 325 euro (voor 3 euro minder bij digitalstreet is nog net goedkoper). Dat betekent dus dat je zo'n 45 euro (44-47 euro) voor die kaart + bijbehorend geheugen betaalt. De officiële dollarprijzen geven zelfs een verschil van 70 dollar! Voor minder dan 20 euro heb je een sd-kaartje dat veel meer opslagruimte heeft dan die topokaart in beslag neemt. De 450T heeft dus ofwel duur geheugen, ofwel een kaart die niet gratis is ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...