bkj Geplaatst 28 mei 2012 Geplaatst 28 mei 2012 Sorry mijn antwoord wordt totaal uit het verband getrokken. Het is waarschijnlijk erg warm buiten waardoor....
Triskelle Geplaatst 28 mei 2012 Geplaatst 28 mei 2012 (bewerkt) Ik zal een kort verhaal vertellen ... Na met het roken gestopt te zijn begon ergens in het voorjaar van 2008 steeds vaker het woord sportschool te vallen in Huize Triskelle. Om te voorkomen dat ik met mijn verjaardag een abonnement op zo'n zweetdestilleerbedrijf zou krijgen plaatste ik één ding op mijn lijstje: een outdoor GPS om lekkere lange wandelingen en fietstochten te kunnen maken, want - zeg nou eerlijk - lekker buiten actief bezig zijn is toch veel leuker dan in een vetverbrandingsloods? Tot mijn verbazing én opluchting kreeg ik zo'n apparaat ... een kanariegele Garmin GPS 60. Met dit apparaatje heb ik inderdaad verschillende langere wandelingen gemaakt, maar eerlijk gezegd begon dat achter een pijltje aanlopen al snel te vervelen en dus kwam ik op een ietwat druilerige middag terecht op geocaching.com. Dat leek me wel wat! In een opwelling een account aangemaakt (vandaar de nick ... sorry ... was haastwerk) en twee caches in de GPS gezet: 7-Islands en De BEUK erin. Onder de beuk van De BEUK erin heb ik me rot lopen zoeken ... ik had geen idee wat ik zocht, laat staan dat ik benul had van logjes die weleens behulpzaam kunnen zijn of van attributen die je een idee geven van waar je iets moet zoeken. Lichtelijk teleurgesteld liep ik verder naar 7-Islands die ik gelukkig - want anders was mijn kennismaking met de GPS-wereld van korte duur geweest - wel vond. Terwijl ik zat te dubben of het gebruikelijk was om met je eigen naam of met de overhaastig aangemaakte nickname te loggen hoorde ik achter me opgewonden stemmen. Dat bleek een team te zijn dat De BEUK erin wél had gevonden en waarvan de mannelijke helft al weer aan het afdalen was. Vanaf die dag, nu op de kop af 1471 dagen geleden, weet ik waar'ie ligt. Vaker dan me lief is kom ik er langs en vooral in het begin probeerde ik nog wel eens wat, maar nu ... ik accepteer ... nee ... ik koester deze voor mij onlogbare traditional ... het is een bewijs van mijn onvermogen en daarmee van mijn menselijkheid (mocht daar nog aan getwijfeld worden). De moraal: Je kunt een heel gelukkig leven leiden met de wetenschap dat op nog geen vier kilometer van jouw huis een munitiekist met een niet door jou bekrabbeld logboek in de boom hangt. Hmmm ... ik heb deze overigens nooit als Didn't Find It gelogd ... misschien binnenkort toch eens met terugwerkende kracht doen. Edit: Toch nog ergens een [...] vergeten. 28 mei 2012 bewerkt door Triskelle 2
Leandraakje Geplaatst 28 mei 2012 Geplaatst 28 mei 2012 Didn't find is in dit geval ook niet helemaal waar ;-) Je weet waar die ligt, dus zoeken is niet nodig!!
Triskelle Geplaatst 28 mei 2012 Geplaatst 28 mei 2012 Didn't find is in dit geval ook niet helemaal waar ;-) Je weet waar die ligt, dus zoeken is niet nodig!! Daar heb je ook wel weer gelijk in. Dan wordt het dus kiezen: 1. Een Needs Maintenance posten (want boom is duidelijk té groot geworden om de cache vanaf het maaiveld te kunnen loggen) of 2. Een Special Tools Required attribuut laten toevoegen (verder geen toelichting, wel een spoilerfoto)
fastfolkert Geplaatst 28 mei 2012 Geplaatst 28 mei 2012 Ik zal een kort verhaal vertellen ... Even volledig Off Topic: Een welgemeend compliment voor je stijl van posts en logjes! Wegens je uitstekende taalvaardigheid en taalgevoel lezen we met plezier je bijdragen op de diverse sites en social media. En uiteraard ben ik het met de inhoud van de onderhavige post meer dan eens
Leandraakje Geplaatst 28 mei 2012 Geplaatst 28 mei 2012 Didn't find is in dit geval ook niet helemaal waar ;-) Je weet waar die ligt, dus zoeken is niet nodig!! Daar heb je ook wel weer gelijk in. Dan wordt het dus kiezen: 1. Een Needs Maintenance posten (want boom is duidelijk té groot geworden om de cache vanaf het maaiveld te kunnen loggen) of 2. Een Special Tools Required attribuut laten toevoegen (verder geen toelichting, wel een spoilerfoto) Dus letterlijk genomen klopt het wel: als je de stash ziet, heb je m gevonden, dus Found! Maar .....
Fotogravinnetje Geplaatst 28 mei 2012 Geplaatst 28 mei 2012 Als ik een cache wel heb gevonden, maar niet heb kunnen loggen, plaats ik geen found (geen logrol kunnen tekenen), noch DNF (heb hem tenslotte wel gezien/in handen gehad), maar een note. Daarin kun je ook prima je verhaal kwijt en zit je niet met found/not found
BigFurryMonster Geplaatst 28 mei 2012 Geplaatst 28 mei 2012 als een cache op 20 meter hoogte zit en dan met een foto loggen is meer dan zeer triest Goeie camera die de nano dan op de foto krijgt ;-) Verder helemaal eens met: wat is er mis om een Not Found te loggen, daar kan je toch ook mooi je verhaal in kwijt wat je bij de cache heb ervaren?
Odlaniger Geplaatst 28 mei 2012 Geplaatst 28 mei 2012 De spelregels zijn verruimd. Als je een cache kunt zien, maar er niet bij kunt, dan mag je hem loggen. Dan mag je van een T5 best een T1 maken. Als je een cache niet hebt gevonden, dan mag je hem loggen, want je was in de buurt, tenminste als je de puzzel goed hebt opgelost, maar er zit geen checker bij, dus als je het mis hebt, dan is het niet jouw schuld. Op Antarctica liggen een paar traditionals, ik weet waar ze liggen, kan zelfs een luchtfoto meesturen, maar ik kan er niet bij, kost teveel om daar naar toe te gaan. De verruimde spelregels zijn gemaakt om statistieken de plek te geven die ze verdienen. Geocachen is maar bijzaak.
Team Tabak Geplaatst 29 mei 2012 Geplaatst 29 mei 2012 We wijken hier (hoe grappig ook) toch wel een eindje af van de oorspronkelijke vraagstelling.... De beginner van dit draadje had de cache physiek in handen, ook het logrolletje.. Hij had alleen zijn pen vergeten. Ik ben van mening, dat het dan louter en alleen nog een zaak is tussen cacher en legger. Als de laatste een foto accepteert als bewijsmateriaal, dan is het klaar. Je kunt de cacher dan onmogelijk "beschuldigen" van puntjesjagerij of iets dergelijks. En het zal als beginnende cacher (hetgeen hij was) een goede les geweest zijn.... Ga niet zonder een pen van huis.... :-)
bkj Geplaatst 29 mei 2012 Geplaatst 29 mei 2012 He He Gerrit bedankt voor je reactie' Eindelijk iemand die het begrijpt. Dank je wel voor je begrip Discussie is voor mij gesloten
barny Geplaatst 29 mei 2012 Geplaatst 29 mei 2012 @BKJ iemand die je begrijpt? of iemand die een antwoord geeft die je wil horen? begrijpen doe ik je ook wel, net als iedereen denk ik wel. Barny
Tanuki Geplaatst 29 mei 2012 Geplaatst 29 mei 2012 Bij een tenniswedstijd tussen Rafael Nadal en Roger Federer slaat Nadal de bal buiten de lijnen. De umpire roept "The ball is out!", de lijnrechters bevestigen dat en ook uit de camerabeelden blijkt dat de bal inderdaad uit is. Vervolgens vraagt Nadal aan Federer wat hij ervan vindt. Federer vindt het geen punt en zegt dat wat hem betreft de bal als 'in' beschouwd mag worden: "Het is maar een spelletje en als we samen besluiten ons niets van de spelregels aan te trekken, dan heeft de rest daar niets mee te maken. We kunnen dat onderling heel goed beslissen". Omdat Nadal toch nog wat twijfels heeft of hij de spelregels toch aan zijn laars wil lappen vraagt hij het publiek om hun mening. Natuurlijk is het publiek verdeeld. Ook de echte Nadal-fans vinden dat de spelregels er natuurlijk niet voor niets zijn en dat het accepteren van het genereuze aanbod van Federer de geloofwaardigheid van Nadal geen goed doet. Dit vergelijk is ook door te trekken naar Monopoly, Scrabble, Schaken of welk spelletje ook. Wanneer spelers onderling de spelregels gaan aanpassen naar eigen believen blijft er van het oorspronkelijke spel weinig meer over. Ik stel me zo voor dat ik Monopoly speel met 3 andere personen. Telkens wanneer 'Jan' op een straat van 'Piet' komt besluiten ze, onderling, dat 'Jan' niet hoeft te betalen. Daar zijn ze spelregels niet voor nodig. 'Henk' (de vierde speler) en ikzelf moeten wel telkens betalen....
Team Tabak Geplaatst 29 mei 2012 Geplaatst 29 mei 2012 Gelukkig is geocaching voor mij en vele anderen niet meer dan een spelletje, dat je heerlijk de natuur in voert.... Door sommigen hier wordt het groter gemaakt dan dat het is. In het geval van Federer en Nadal is er veel geld mee gemoeid en komen er andere dimensies naar voren. Totaal onvergelijkbaar derhalve en de door jou (overigens leuk) beschreven scenario's zullen zich dan ook nooit voordoen. .... 90% van de cachers komt nooit op dit forum, zullen nooit een vraag hier plaatsen en zoeken een eventueel gerezen probleempje onderweg gewoon met de cacheowner uit, of stellen de vraag aan een bevriende medecacher. Het is ook eigenlijk volstrekt zinloos om een probleempje, zoals de draadjesbeginner die had met zijn vergeten pen (wat is er onbelangrijker dan dat...) op dit forum ter discussie te stellen. Je weet immers, dat je door de zogenaamde "regelkenners" op je nummer wordt gezet, aan de schandpaal wordt genageld of als ultieme daad wordt gevierendeeld en door sommige minder regelvaste geocachers begripvol zal worden benaderd. De rest van de lezers haalt de schouders op en gaat door met ademhalen, hetgeen eigenlijk het verstandigste is.... 1
Aanbevolen berichten