Spring naar bijdragen

Loggen Op Gc.com In Buitenland Met Dongel


myrlot

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Komende zomer gaan we naar Oostenrijk. Nu is er op de camping wel internet, maar daar moet voor betaald worden.

Nu zag ik dat ze bij de Hofer een starterspakket verkopen van een dongel met simkaart en datalimiet van 3Gb (3 maanden geldig)

 

Ik heb geen flauw idee hoeveel Mb je verbruikt als je naar GC.com gaat om de cache te zoeken en te loggen.

Daarnaast willen we dagelijks even de mail binnen halen (ivm mogelijk meldingen voor onderhoud aan eigen caches) en misschien wat nieuws/weer berichten bekijken.

Heb je dan genoeg aan 3Gb? Het is dus de bedoeling dat dit via de laptop gebruikt gaat worden. Mobiel internet op de telefoon hebben we uit staan in het buitenland.

 

Myrlot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

3GB is zat! Wij verbruiken thuis via wifi (en dat is met 2 telefoons, een veelgebruikte tablet en 2 computers, die bijna 24/7 aanstaan) in totaal in een maand ongeveer 3 GB. Op vakantie zit je niet voortdurend PQ's te downloaden, te forummen, te chatten, filmpjes te kijken, dropbox te synchroniseren etc. Natuurlijk moet je geen data-intensieve dingen doen als filmpjes kijken, grote downloads binnenhalen. Maar dat doe je toch niet op vakantie. Voor een paar keer per dag mail checken, gc.com bezoeken, paar pq's downloaden etc heb je dan echt wel meer dan genoeg aan 3 GB. Let alleen op of die datalimiet ook geldt op de plaats waar je hem wil gebruiken. Anders kun je nog vervelende verrassingen krijgen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let alleen op of die datalimiet ook geldt op de plaats waar je hem wil gebruiken. Anders kun je nog vervelende verrassingen krijgen....

 

Hoe bedoel je dat?

We zitten in Oostenrijk en we kopen een oostenrijks simkaartje, dan kan er toch niks fout gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe bedoel je dat?

We zitten in Oostenrijk en we kopen een oostenrijks simkaartje, dan kan er toch niks fout gaan?

Tenzij er in de buurt van je camping geen GSM mast is met 3G ontvangst...

 

Dan heb je toch gewoon geen bereik?

Komt in ons geval vast goed, we zitten dicht in de buurt van een grote stad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb je toch gewoon geen bereik?

Komt in ons geval vast goed, we zitten dicht in de buurt van een grote stad.

Het kan best zijn dat je vlakbij een mast zit, maar dat deze mast nog niet is uitgerust voor 3G. Dat betekent dat je perfect kan bellen, maar dat er geen dataverbinding mogelijk is of dat het debiet beperkt is.

Nu, Oostenrijk is geen onwikkelingsland, dus dat zal wel meevallen. Daarentegen, als je in bergachtig gebied zit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werkt als een tierelier.

Wij werken op de zelfde manier, voor 3 weken loggen gebruiken we slechts tientallen MB.

 

P.S. wel ff er voor zorgen dat je "updates" voor windows enz uit staan.

 

Paul&Nico

 

Een vraagje;

is een dongel universeel (en te koop als los apparaat zonder abbo) en kun je in elk (europees) land gewoon losse simkaartjes kopen? Ik zou ook graag op vakanties internet hebben, maar ik ben er nog steeds niet uit hoe het nu precies (relatief goedkoop) werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werkt als een tierelier.

Wij werken op de zelfde manier, voor 3 weken loggen gebruiken we slechts tientallen MB.

 

P.S. wel ff er voor zorgen dat je "updates" voor windows enz uit staan.

 

Paul&Nico

 

Een vraagje;

is een dongel universeel (en te koop als los apparaat zonder abbo) en kun je in elk (europees) land gewoon losse simkaartjes kopen? Ik zou ook graag op vakanties internet hebben, maar ik ben er nog steeds niet uit hoe het nu precies (relatief goedkoop) werkt.

 

De meeste dongels (voor de europesche markt) zijn geschikt voor UMTS/3G.

Net zoals bij een gsm telefoon kunnen ze een SIM/netwerk-lock hebben. overigens de oostenrijkse dongel van Hoffer die ik heb is sim-lock vrij.

Al naar gelang de dekking heb je een verschillende snelheid, maar zelfs met het langzaamste EDGE lukt het wel om te loggen op GC.com.

Wat soms wel van belang is om te weten wat voor het netwerk de username/password en APN is.

 

Paul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan natuurlijk ook bv een plaatselijke Mac dinges binnen stappen en Wifi gebruiken, of een ander Wifi punt.

Bellen kan je altijd wel (das 1g of 2g) maar voor internet is 3g toch wel het minimale.

Het komt (ook in nl) best wel voor dat je wel bereik hebt, maar geen snel netwerk (dus 3g/umts of hdsp of hoe het ook allemaal heten mag).

Dan kan inloggen een zeer tijdrovende (dus dure) zaak worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een dongeltje van KPN voor Nederland. Was eenmalig Eur 29,50 en voor de rest betaal je alleen voor wat je gebruikt. Je inloggegevens zijn standaard (staan in de gebruiksaanwijzing). Je kunt ze zelf aanpassen. Dat zal in Oostenrijk net zo zijn. Als je GSAK hebt, dan kun je vooraf je logjes klaar maken en vervolgens in één reeks alles op geocaching.com gooien. Dan praat je over hooguit 10 mb gebruik.... Als je gewoon je mail ophaalt (tenzij je familieleden of vrienden hebt, die jou dagelijks zogenaamd leuke pps bestanden sturen....) en even buienradar of wetter.at raadpleegt of je kort wilt ergeren aan de kolderieke haagse capriolen dan kom je met 20/50 mb per dag een heel eind. Kortom, met 3GB kan je weken en weken vooruit. Fijne vakantie vast!!!!

 

Om maar een idee te geven. Bij vele Landal/Centre Parcs verblijven moet je ook (vaak flink) betalen voor internet. Met mijn dongeltje ben ik altijd goedkoper uit, als ik alleen even wil loggen en zo... Het voorbereidende werk kun je immers thuis al wel doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je GSAK hebt, dan kun je vooraf je logjes klaar maken en vervolgens in één reeks alles op geocaching.com gooien.

 

Je kunt in GSAK je logs schrijven en die gooit ze in 1x bij de juiste cachepagina's online?

Misschien wil je mij daar in een PM meer uitleg over geven hoe we dat kunnen doen?

 

We hebben wel eens in Word alle logs geschreven, ergens een open wifi gevonden (in een zijstraat in een stad) en dan cache voor cache de log plaatsen. Dus als het via GSAK sneller kan, horen we het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...