Spring naar bijdragen

Spoiler In Grabbedimages


topzoekertje

Aanbevolen berichten

In GSAK versie 8 worden de spoilerfoto's opgeslagen in de grabbed images folder, althans het grootste deel daarvan. Ik heb een macro geschreven waarmee je die spoilers uit de folder kunt halen en in aparte folders kunt zetten. Vervolgens kun je ze kopiëren naar ZIP-folders of met de Spoilersync-macro aan je notes toevoegen. Voordeel hiervan is dat je geen gebruik meer hoeft te maken van het programma spoilersync (we kennen de verhalen van cachers die hierom een ban hebben gekregen van Groundspeak) en dat het veel sneller werkt.

De macro is hier te vinden.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ok, dan heb ik het toch goed begrepen.

Hij was zo snel klaar met mijn 3000+ caches in het gekozen filter, dat ik het verdacht vond. En hij had 'maar' 17 spoilerfoto's gevonden bij 12 caches.

Doordat ik weer terugkwam bij het beginscherm (ik had ondertussen even iets anders gedaan) en er nog een schermpje in beeld stond met 'Stop macro after current command' wist ik niet zeker of hij klaar was.

Misschien kan dat op een een of andere manier duidelijker?

Verder lijkt het me mooi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@topzoekertje. Ik ben al langere tijd op zoek naar een macro die alle foto's van een cachepagina ophaald. Dus alleen de fotos die de CO heeft geplaatst en gebruikt. Niet de foto's die de zoekers bij hun logs plaatsen. Dit om de hoeveelheid foto's te verminderen en in de hoop zo paperless te kunnen gaan.

Heb jij daar misschien ideeen voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het nut van deze macro niet.

Vroeger kon je via GSAK enkel foto's grabben die in de HTML beschrijving van de cache stonden.

Vanaf GSAK V8 kan je via het menu Geocaching.com access de functie "referesh cache data" gebruiken.

Dan zullen de links die links beneden onder de cachebeschrijving staan (en waarin de spoilerpics zitten), opgenomen worden in de GSAK database.

Als je dan grabbed images doet, dan worden die pics (met toestemming van groundspeak) gedownload en heb je alles offline.

Vergeet spoilersync dus maar gauw als je V8 hebt.

bewerkt door Tyros
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vanaf GSAK V8 kan je via het menu Geocaching.com access de functie "referesh cache data" gebruiken

Ik krijg geen spoiler foto`s te zien........... :blink:

Voer volgende stappen uit:

 

1) Geocaching.com access -> Refresh cache data

 

2) Database grab images

xcj3he.jpg

 

3) De images staan nu als weblinks bovenaan in de opgave:

29vgign.jpg

 

 

Vanaf GSAK 8.1.1.62 kan je via File => Print de cache photos ook afprinten.

2hplzte.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de macro gemaakt omdat ik op mijn iPod de spoilerfoto's niet zag. Ik gebruikte op de iPod Geosphere voor offline cacheinformatie en bij het overhalen van de GPX-bestanden werden alleen de foto's uit de cachelisting opgehaald. In Geosphere kon ik wel foto's toevoegen, maar die moesten dan beginnen met de GC-code van de cache. Wat de macro doet is het ophalen van de spoilerfoto's uit de grote bak met grabbedimages (bij mij waren dat er inmiddels 55.000), ze een naam geven die begint met de GC-code en ze in een aparte map zetten. Inmiddels is mijn iPod ter ziele en vervangen door een Android telefoon en heb ik GDAK. Met GDAK heb ik wel offline de beschikking over de spoilerfoto's.

Als het niet lukt om spoilers te kopiëren, dan heb je mogelijk de grabbed images functie van GSAK nog niet gebruikt. Ik heb inmiddels ook ontdekt dat de laatste tijd een andere methode voor de naamgeving van de grabbed images is ingevoerd. Ik moet de macro nog aanpassen op die nieuwe manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik zie de spoilerfoto's in de cachebeschrijving van GSAK er bij staan. Ik heb ze allemaal gegrabbed, dus ze staan lokaal. Toch kan deze macro geen spoilerfoto's vinden. Ik doe dus blijkbaar iets verkeerd. Wat moet ik bijvoorbeeld invullen bij al die velden die bij het starten verschijnen? Alle hulp is welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...