team nessa Geplaatst 13 april 2012 Geplaatst 13 april 2012 Mooi, wanneer volgen de filmpjes voor filmkokertjes en munitieboxen?
DeYo Geplaatst 13 april 2012 Auteur Geplaatst 13 april 2012 (bewerkt) Het gaat om een reeks met 4 multicaches en een final. Geen enkele is een simpel oprapertje. Dus de meesten zullen de cacheopgave wel lezen tenzij ze de eindcoordinaten van iemand kregen. Tot voor enkel maanden waren er geen problemen. De caches liggen er sinds 25-okt-09. Nu staat het nodige in de cacheopgave, dus wel zien wel of dat helpt. Die decontaminatiedoosjes zou ik nu niet meer kopen, maar ze worden nog in tal van geocachingshops verkocht. Zelfs op geocaching.com kan je de mini-versie nu aankopen. Dus ze zullen niet zo snel uit het cachelandschap verdwijnen. (Ook al komen ze in Nederland niet veel voor blijkbaar.) Een zoekopdracht op "decon container" levert heel wat hits op van winkels die ze verkopen. 13 april 2012 bewerkt door DeYo
Odlaniger Geplaatst 13 april 2012 Geplaatst 13 april 2012 Je kunt er in ieder geval bij oppakkertjes simpelweg niet vanuit gaan dat iedereen de hele beschrijving leest, laat staan een instructie-video gaat bekijken. Het is ook wel een beetje de verantwoording van de cache-eigenaar om een geschikte container te gebruiken, waarbij geschikt niet alleen slaat op waterdicht, maar ook op gebruiksvriendelijkheid. Decontaminatie-potjes scoren blijkbaar dermate laag op gebruiksgemak dat daardoor het grote voordeel teniet wordt gedaan. Tenzij je jezelf een hoop onderhoud op de hals wilt halen niet gebruiken dus zou ik zeggen. Hint: Ik las net iets over medicijn-potjes op dit forum. Niet de hele beschrijving lezen? Misschien een idee om de listing te beginnen met: "Voordat je het vervolg leest, eerst dit: SLUIT DE CACHEDOOS NA HET VINDEN WEER GOED, WANT ER ZIJN VOLGENDE CACHERS DIE OOK GRAAG EEN DROOG LOGBOEK WILLEN VINDEN." 1
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 14 april 2012 Geplaatst 14 april 2012 Ik heb caches die hangen aan een touwtje. Die caches moeten makkelijk los te maken zijn van hun hangpunt. Dat doe ik met een houtje-touwtje sluiting. De werking daarvan ontgaat velen. Zou daar niet een instructie filmpje over gemaakt kunnen worden?
Bolle1961 Geplaatst 14 april 2012 Geplaatst 14 april 2012 Wil ik best voor je doen, kost wel een kleinigheidje jas met houtje touwtje kopen €75 ( onder voorbehoud ) gebruik kamera €50 gebruik computer €50 monteren / afwerken € 75 zoals je ziet een vrienden prijsje, verdien ik niks op :smartass:
Triskelle Geplaatst 14 april 2012 Geplaatst 14 april 2012 Niet de hele beschrijving lezen? Misschien een idee om de listing te beginnen met: "Voordat je het vervolg leest, eerst dit: SLUIT DE CACHEDOOS NA HET VINDEN WEER GOED, WANT ER ZIJN VOLGENDE CACHERS DIE OOK GRAAG EEN DROOG LOGBOEK WILLEN VINDEN." De noodzaak om een cachedoos goed te sluiten mag als algemeen bekend worden verondersteld, waarmee een dergelijke waarschuwing waarschijnlijk alleen maar irritatie opwekt en na een tijdje eenvoudigweg niet meer gelezen wordt (zie bijvoorbeeld de waarschuwingen op rookwaar). Maar mocht jouw container specifieke aanwijzingen nodig hebben om correct te gebruiken dan kun je (en misschien zelfs moet je) vraagtekens zetten bij de gebruiksvriendelijkheid daarvan. Wat ik probeer te zeggen is dat een deel van de verantwoordelijkheid voor het juist gebruik van een container ligt bij de keuze voor een bepaalde container en daarmee dus bij de eigenaar. Er zijn in dit opzicht parallellen te trekken met het gebruik van cijfersloten. Bij goedkopere varianten is het voor een ieder die hem open kan krijgen mogelijk om - ook per ongeluk - de combinatie te wijzigen, terwijl dit bij duurdere exemplaren onmogelijk is. Door het gebruiken van een goedkoop slotje op het nestkastje neemt de cache-eigenaar het risico dat een cacher de combinatie wijzigt. Het heeft dan geen nut om op de pagina te vermelden dat de combinatie niet aangepast mag worden en het heeft geen pas om kwaad te worden op de ongelukkige die dat - onbewust - voor elkaar heeft gekregen.
de-fam Geplaatst 14 april 2012 Geplaatst 14 april 2012 Er zijn in dit opzicht parallellen te trekken met het gebruik van cijfersloten. Bij goedkopere varianten is het voor een ieder die hem open kan krijgen mogelijk om - ook per ongeluk - de combinatie te wijzigen, terwijl dit bij duurdere exemplaren onmogelijk is. Door het gebruiken van een goedkoop slotje op het nestkastje neemt de cache-eigenaar het risico dat een cacher de combinatie wijzigt. Het heeft dan geen nut om op de pagina te vermelden dat de combinatie niet aangepast mag worden en het heeft geen pas om kwaad te worden op de ongelukkige die dat - onbewust - voor elkaar heeft gekregen. Laat ik nou ook zo'n slot hebben (niet zo'n goedkope) waarbij een grappenmaker de code veranderd heeft. Het mocht een uur duren voordat ik hem weer open had. Achteraf kon ik er wel om lachen.
Odlaniger Geplaatst 14 april 2012 Geplaatst 14 april 2012 (bewerkt) Niet de hele beschrijving lezen? Misschien een idee om de listing te beginnen met: "Voordat je het vervolg leest, eerst dit: SLUIT DE CACHEDOOS NA HET VINDEN WEER GOED, WANT ER ZIJN VOLGENDE CACHERS DIE OOK GRAAG EEN DROOG LOGBOEK WILLEN VINDEN." De noodzaak om een cachedoos goed te sluiten mag als algemeen bekend worden verondersteld, waarmee een dergelijke waarschuwing waarschijnlijk alleen maar irritatie opwekt en na een tijdje eenvoudigweg niet meer gelezen wordt (zie bijvoorbeeld de waarschuwingen op rookwaar). Maar mocht jouw container specifieke aanwijzingen nodig hebben om correct te gebruiken dan kun je (en misschien zelfs moet je) vraagtekens zetten bij de gebruiksvriendelijkheid daarvan. Wat ik probeer te zeggen is dat een deel van de verantwoordelijkheid voor het juist gebruik van een container ligt bij de keuze voor een bepaalde container en daarmee dus bij de eigenaar. Er zijn in dit opzicht parallellen te trekken met het gebruik van cijfersloten. Bij goedkopere varianten is het voor een ieder die hem open kan krijgen mogelijk om - ook per ongeluk - de combinatie te wijzigen, terwijl dit bij duurdere exemplaren onmogelijk is. Door het gebruiken van een goedkoop slotje op het nestkastje neemt de cache-eigenaar het risico dat een cacher de combinatie wijzigt. Het heeft dan geen nut om op de pagina te vermelden dat de combinatie niet aangepast mag worden en het heeft geen pas om kwaad te worden op de ongelukkige die dat - onbewust - voor elkaar heeft gekregen. Natuurlijk zal ik mijn cachetekst nooit zo beginnen. Het was ironisch bedoeld om aan te geven dat het geen zin heeft waarschuwingen te geven, 90% van de cachers behandelt een cache respectvol, alsof het hun schoonmoeder is. Misschien een beetje ongelukkige vergelijking. Maar 10% is onachtzaam. En ook besef ik dat ik bij het plaatsen van een cache verantwoordelijk ben voor het onderhoud, maar dat neemt niet weg dat onderhoud niet het leukste deel van onze hobby is. En ik heb ook een goed cijferslot gebruikt, 8 euro. Drie onlogische handelingen om de code te wijzigen, maar het is een cacher gelukt. Ik ben 1,5 uur bezig geweest om de verkeerde code te vinden. 999 Mogelijkheden, getal 870 was raak. It's all in the game. 14 april 2012 bewerkt door Odlaniger
de-fam Geplaatst 14 april 2012 Geplaatst 14 april 2012 90% van de cachers behandelt een cache respectvol, alsof het hun schoonmoeder is. It's all in the game. Haha laat mijn schoonmoeder dit maar niet horen. En ja it's all in "The Game"
hooningkorf Geplaatst 17 april 2012 Geplaatst 17 april 2012 90% van de cachers behandelt een cache respectvol, alsof het hun schoonmoeder is. It's all in the game. Haha laat mijn schoonmoeder dit maar niet horen. En ja it's all in "The Game" Het wordt tijd dat HIJ MIJN schoonmoeder. Gaat ontmoeten en ik denk dat er geen cache meer heel gevonden wordt
Odlaniger Geplaatst 17 april 2012 Geplaatst 17 april 2012 90% van de cachers behandelt een cache respectvol, alsof het hun schoonmoeder is. It's all in the game. Haha laat mijn schoonmoeder dit maar niet horen. En ja it's all in "The Game" Het wordt tijd dat HIJ MIJN schoonmoeder. Gaat ontmoeten en ik denk dat er geen cache meer heel gevonden wordt Heb inmiddels je schoonmoeder ingelicht. Je bent van harte niet meer welkom. Heb jij even mazzel!
hooningkorf Geplaatst 17 april 2012 Geplaatst 17 april 2012 90% van de cachers behandelt een cache respectvol, alsof het hun schoonmoeder is. It's all in the game. Haha laat mijn schoonmoeder dit maar niet horen. En ja it's all in "The Game" Het wordt tijd dat HIJ MIJN schoonmoeder. Gaat ontmoeten en ik denk dat er geen cache meer heel gevonden wordt Heb inmiddels je schoonmoeder ingelicht. Je bent van harte niet meer welkom. Heb jij even mazzel! He he eindelijk thankssssssss
Aanbevolen berichten