Spring naar bijdragen

Powertrails


Peperkoek

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Peperkoek? Wat is je huidige dagrecord? Dan weten we wat we zoeken.

Peperkoek's Best Day: 198 caches in one day on 14/May/2011

 

een gericht antwoord op een gerichte vraag... ;)

Ouch. Dat gaat lasstig worden denk ik. Ik geloof niet dat we hier in NL of Belgie zulke lange trails hebben. Voor duitsland kan ik je niet helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jullie nou gewoon mee hadden gedaan: http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=13666&st=0

PN

 

Hè?????????????????????

PN is toch van Waardeloos?

Jeugdzonde of grap?

Maar goed, deze reactie hoort hier niet thuis, andere topic.

 

Wat hier misschien wel thuishoort: een powertrail kan veel mooie plekjes inpikken, die beter kunnen worden gebruikt voor een mooie multi. Maar ja, ik verzamel geen punten, doe niet aan competities, kijk maar naar mijn statistieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, smaken verschillen.

Ik heb totaal geen interesse in power-trails. Anderen vinden 't 'het je van het', ik snap niet hoe iemand daar energie aan kan besteden.

Ik probeer altijd leuke (multi-)caches uit te zoeken.

Elke cache wordt uitbundig gefotografeerd en geregistreerd en van elke cache die ik ooit gedaan heb heb ik nog alle relevante gegevens zoals foto's en log. De meeste kan ik me zelfs nog voor de geest halen, niet zozeer de cache zelf maar wel de omgeving, de omstandigheden.

Of het nou die cache bij dat verlaten stationnetje in Finland is, die bij de Boeing fabrieken in Seattle, die bij die vuurtoren in Australië of die earth-caches in Zuid-limburg.

Ik hou wel statistieken bij, maar de cijfers zijn geen doel op zich.

Dat blijkt wel uit het feit dat ik nu een jaar of 8 met geocachen bezig ben en goed 160 finds heb.

We zijn nu een paar jaar achter elkaar naar het VK geweest en daar zijn veel leuke caches te vinden, vaak op leuke plaatsen.

 

Maar er beginnen daar ook hoe langer hoe meer powertrails op te duiken - kijk maar eens in Zuid-Engeland - soms verspreid over enorme gebieden. Daardoor blokkeren ze vaak de mogelijkheid voor anderen. Maar het is ook een drama om die uit te filteren zodat je met een redelijk aantal PQ's toch nog wat leuke caches kunt binnen halen.

Gelukkig wordt er op Groundspeak overwogen om die powertrails een eigen attribuut te geven en dan kan ik verschoond blijven van dat spul.

bewerkt door Pocileh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen woensdag Lanaker Canals Trail gedaan, deze is goed te doen op de fiets. Officieel mag deze niet met de auto gedaan worden (verbodsborden).

Deze is net als Someren, al vond ik Someren beter onderhouden/netter.

 

In Julich, NRW, Duitsland is een trail Dosenrum in Herzogtum of soortgelijke naam. Oorspronkelijk 150 geocaches als ik me niet vergis.

Ik heb net nog verder gespiekt op de kaart en kwam deze serie via google maps sattelite view tegen: Säubrenner Runde. Via zoeken op cachenaam: 169 geocaches.

 

http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?key=S%C3%A4ubrenner+Runde&submit4=Go

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals in diverse religies groeperingen zich hebben afgesplitst vanwege een andere opvatting, zou dat ook mogelijk kunnen zijn bij het geocachen. Iedere keer laat ik me graag verleiden mijn mening te geven over wat goed is en wat minder goed. Kwantiteit, kwaliteit enzovoort. Ik besef eindelijk dat iedereen het recht heeft op zijn eigen manier plezier te beleven aan zijn/haar hobby, maar dat we het over verschillende hobby's hebben, de ene niet beter dan de andere. Wandelaars, puzzelaars, puntenverzamelaars, en nog meer.

Dus om de eeuwige discussie te stoppen:

Geocaching.com

Powertrail.com

Microtraditional.com.

En dat lost nog een probleem deels op, de 161 meter-regel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Ik besef eindelijk dat iedereen het recht heeft op zijn eigen manier plezier te beleven aan zijn/haar hobby, maar dat we het over verschillende hobby's hebben, de ene niet beter dan de andere. Wandelaars, puzzelaars, puntenverzamelaars, en nog meer.

[...]

En dat lost nog een probleem deels op, de 161 meter-regel.

 

Tot nu toe gaat het in dit draadje nog steeds over dezelfde hobby volgens mij: zoeken, vinden, loggen. Het wordt in mijn ogen een andere liefhebberij als of het zoeken (coördinaten van puzzels doorspelen), of het vinden (een vondst claimen als er een kuiltje is aangetroffen), of het loggen (blank loggen) in het gedrang komt en dat is bij een power trail niet per definitie het geval.

Vorig jaar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met De Power Trail en het zijn best wel leuke en memorabele dagen geworden. Het zit er dik in dat ik - met het juiste gezelschap en weertype - mij ook dit jaar wel weer een keertje aan een power trail overgeef, maar ik moet er niet aan denken om elk weekend meer dan honderd filmkokertjes open te moeten maken. Het is een beetje als eten ... ik ben gek op stamppot, nasi en kippenlevertjes, maar moet er niet aan denken om één van de drie elke dag te moeten eten (hoewel ... kippenlevertjes zijn wel héél lekker).

Het probleem van power trails ligt volgens mij vooral in het onderhoud. Er wordt volgens mij té makkelijk gedacht over het onderhoud dat - mede door de enorme aantrekkingskracht van die opzet - nodig is om een spoor van caches in de lucht te houden.

 

Ik zie overigens geen probleem in de 161 meter-regel zoals die nu wordt gehanteerd. Het lijkt mij zelfs dat door het laten toenemen van het aantal sites dat geocaches aanbiedt het probleem juist gaat ontstaan: je zoekt een mooie regular van site X en vindt de micro van site Y (het wordt helemaal treurig als je te goeder trouw de vondst logt op site X alleen maar om die later weer verwijderd te zien worden door de cache-eigenaar, want geen naam in het boekje).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...