Spring naar bijdragen

Difficulty Raiting Van Een Boom/klim Cache


k2basher

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met de difficulty raiting van mijn cache: Extreme Caching Overschie zie :

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=077cb8cd-bb12-40dd-b796-f80606c12db1

 

Het gaat vooral om de interpetatie van de raiting. Nu ben ik van mening dat de dif raiting word bepaald door de totale moeilijkheidsgraad om een cache te kunnen loggen en niet zoals de raiting letterlijk aangeeft hoe moeilijk het is de container behuizing te vinden (zien hangen in dit geval). Toch vielen meerdere cacher`s over de D van 4 1/2 ster als zijnde te zwaar beoordeeld voor mijn cache en heb deze na meerdere mail`s en negative logs nu dus verlaagt naar een D:2. En daar begon de ellende pas echt !!. Ik heb nu in 2 weken tijd al van 3 cacher`s mail`s en zeer (boze) lompe log`s mogen ontvangen over waarom de d raiting verlaagd is !! Blijkbaar was de raiting nogal een speciale combie waar cacher`s behoorlijke afstanden voor hadden afgelegt om deze aan hun 81 raster toe te voegen.

 

Ik heb de D verlaagd om van de negative log`s af te komen en heb hiermee dus een nog grotere stroom aan negativiteid in werking gezet, niet echt de bedoeling dus !!

 

 

Daarom dit draadje met in hoofdzaak de vraag: Moet ik de massa achterna gaan en deze boom cache (zoals de meeste andere als een 2 ster D max) of mijn eigen visie en die van sommige andere volgen en de cache beoordelen als een 4.1/2 ster zoals in het begin.

 

Extra info: De container zit in een vogelhuisje precies gemaakt rond een medium ammo box en de container is dus niet direct te zien vanaf de grond. Deze is alleen met hulpmiddelen te bereiken door de hoogte van het huisje op +- 4.50 meter hoogte (hulpmiddelen, planning en kennis vereist) Wel kan een auto bijna onder de boom gezet worden waardoor er vele verschillende mogelijkheden zijn om op hoogte te komen. zie log`s op de pagina en de foto`s voor meer duidelijkheid.

 

P.S. heb de zoekfunctie geprobeerd maar daar kom ik niet echt verder mee en dit is nogal een specifiek probleem vandaar dit nieuwe draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, dat is een lastige.

Wij hebben ooit een cache gevonden met een T=2 ofzo. Later werd de cache minder bereikbaar (niet meer over land) en toen was het opeens een T=4. Zo heb ik ook een cache in NL gezien waarvan de T rating per seizoen werd aangepast.

Wat mij betreft T = landgesteldheid

En D = puzzel / vindmoeilijkheid.

 

Nu heb ik deze week een Oostenrijkse mysterie opgelost van D=4, hier zouden we het een D=2 noemen denk ik. Alleen zijn daar niet zoveel mysteries, wel meer moeilijke terrein caches.

 

Conclusie: Ieder zijn smaak. Cache eenmaal een rating, dan houden zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen met speciale hulpmiddelen te bereiken is altijd T5. Kun je ook zo de boom in, dan is het rond de T3.

 

1. Handicapped accessible – Terrain is likely to be paved, is relatively flat, and less than a 1/2 mile hike is required.

2. Suitable for small children – Terrain is generally along marked trails, there are no steep elevation changes or heavy overgrowth. Less than a 2 mile hike required.

3. Not suitable for small children – The average adult or older child should be OK depending on physical condition. Terrain is likely off-trail. May have one or more of the following: some overgrowth, some steep elevation changes, or more than a 2 mile hike.

4. Experienced outdoor enthusiasts only – Terrain is probably off-trail. Will have one or more of the following: very heavy overgrowth, very steep elevation (requiring use of hands), or more than a 10 mile hike. May require an overnight stay.

5. Extreme – Requires specialized equipment and knowledge or experience (boat, 4WD, rock climbing, SCUBA, etc.), or is otherwise extremely difficult.

 

http://www.cacheopedia.com/wiki/Difficulty_and_Terrain_Ratings

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen met speciale hulpmiddelen te bereiken is altijd T5. Kun je ook zo de boom in, dan is het rond de T3.

 

1. Handicapped accessible – Terrain is likely to be paved, is relatively flat, and less than a 1/2 mile hike is required.

2. Suitable for small children – Terrain is generally along marked trails, there are no steep elevation changes or heavy overgrowth. Less than a 2 mile hike required.

3. Not suitable for small children – The average adult or older child should be OK depending on physical condition. Terrain is likely off-trail. May have one or more of the following: some overgrowth, some steep elevation changes, or more than a 2 mile hike.

4. Experienced outdoor enthusiasts only – Terrain is probably off-trail. Will have one or more of the following: very heavy overgrowth, very steep elevation (requiring use of hands), or more than a 10 mile hike. May require an overnight stay.

5. Extreme – Requires specialized equipment and knowledge or experience (boat, 4WD, rock climbing, SCUBA, etc.), or is otherwise extremely difficult.

 

http://www.cacheopedia.com/wiki/Difficulty_and_Terrain_Ratings

Een T4 is het en zal het ook blijven (vanwege de steep elevation. Hij is te doen met een auto i.c.m. een trap en een spanband) het gaat hier uitsluitend om de D raiting

bewerkt door k2basher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

D2,jammer voor de raster hunters :lol1:

 

Difficulty

 

The difficulty rating lets you know what the search is going to be like once you get to ground zero. The suggested search times are at best approximate, and reflect search times for a typical geocacher. In the case of a puzzle cache, the difficulty rating also reflects the challenge of solving the puzzle to obtain the actual coordinates.

 

1. Easy – In plain sight or can be found in a few minutes of searching.

2. Average – The average cache hunter would be able to find this in less than 30 minutes of hunt.

3. Challenging – An experienced cache hunter will find this challenging, and it could take up a good portion of an afternoon.

4. Difficult – A real challenge for the experienced cache hunter – may require special skills or knowledge, or in-depth preparation to find. May require multiple days / trips to complete.

5. Extreme – A serious mental or physical challenge. Requires specialized knowledge, skills, or equipment to find cache.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

D2,jammer voor de raster hunters :lol1:

 

Difficulty

 

The difficulty rating lets you know what the search is going to be like once you get to ground zero. The suggested search times are at best approximate, and reflect search times for a typical geocacher. In the case of a puzzle cache, the difficulty rating also reflects the challenge of solving the puzzle to obtain the actual coordinates.

 

1. Easy – In plain sight or can be found in a few minutes of searching.

2. Average – The average cache hunter would be able to find this in less than 30 minutes of hunt.

3. Challenging – An experienced cache hunter will find this challenging, and it could take up a good portion of an afternoon.

4. Difficult – A real challenge for the experienced cache hunter – may require special skills or knowledge, or in-depth preparation to find. May require multiple days / trips to complete.

5. Extreme – A serious mental or physical challenge. Requires specialized knowledge, skills, or equipment to find cache.

Dat is dus presies wat ik bedoel met leterlijk nemen van de richtlijnen maar naar mijn idee zijn er i.i.g

1: may require special skills or knowledge, or in-depth preparation .........en

2: Requires specialized knowledge, skills, or equipment ......... van toepassing om deze de kunnen loggen !! vandaar de midden weg in een 4.1/2 ster Dif raiting.

 

Daar zit dus het dilemma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn mening zijn T en D ratings totaal onafhankelijke variabelen. De D-rating zegt hoe moeilijk een cache te vinden is. Dat kan zijn omdat hij lastig verstopt is, er lastige opgaven moeten worden gedaan of uitgebreide kennis van de GPS nodig is. De T-rating zegt hoe moeilijk de cache te bereiken is. In dit geval zou ik kiezen voor een D-rating van 1 (je ziet hem van verre al hangen) en een T-rating van 4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...