Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vraag:

Heb je toestemming nodig om een nano cache te plaatsen bij een gemeente bankje?

Zo ja, welke afdeling moet je dan bellen binnen het gemeentekantoor?

Jeannette

Geplaatst

Hoi,

Voor elke cache hoe klein dan ook heb je toestemming nodig.

Mits je deze op je eigen terrein neer legt.

Bij wie je moet zijn voor toestemming durf ik je niet te zeggen dat is per gemeente verschillend.

Mijn advies, bel met de gemeente en leg je verhaal uit de persoon zal je waarschijnlijk door verbinden.

En dan een andere vraag, waarom een nano? is er in de buurt niet iets beters te vinden dan een nano onder een bankje?

Masterchef

Geplaatst

Zoals Masterchef al zegt is zeker toestemming nodig.

Check eens de site van de gemeente of ze een afdeling Sport en recreatie hebben. Dat is vaak het beste om te beginnen. Kan wel zijn dat je doorverwezen wordt.

Geplaatst

Aanvullend op het postje van masterchef: Je kunt ook aan een andere cache eigenaar van een cache in de betreffende gemeente vragen van wie hij/zij toestemming heeft gekregen.

Wellicht heb je dan snel een naam van de juiste contactpersoon...

Geplaatst

Bedankt voor jullie info! Ik ga gelijk mailen en morgen een belletje wagen naar de gemeente.

Waarom een nano, Masterchef? Omdat de plek zeer openlijk en openbaar is maar het verhaal en omgeving is de moeite waard.

Het is mijn eerste cache en ik heb er zin in. Ben al bezig om verhalen te vergaren betreft de specifieke plek.

Jeannette

Geplaatst

Nog een tip:

Neem ook even contact op met groenbeheer in je gemeente.

Mijn ervaring is dan, als het personeel van groenbeheer de locatie opruimt en/of onderhoud pleegt zei dan op de hoogte zijn en niet per ongeluk jou cache als rommel zien en per ongeluk opruimen/weggooien.

Alhoewel ik dat met een nano niet zo snel zie gebeuren :lol:

Geplaatst

Bedankt voor jullie info! Ik ga gelijk mailen en morgen een belletje wagen naar de gemeente.

Waarom een nano, Masterchef? Omdat de plek zeer openlijk en openbaar is maar het verhaal en omgeving is de moeite waard.

Het is mijn eerste cache en ik heb er zin in. Ben al bezig om verhalen te vergaren betreft de specifieke plek.

Jeannette

OOK nano's worden geript in 2 weken tijd 2 keer geript en verdwenen dus grote zegt niet alles

Geplaatst

Maar laat ik dit toelichten. Groundspeak en dus niet (altijd) een overheid of beheerder eist dat er toestemming gevraagd wordt aan de eigenaar / beheerder van het land waar de cache op gelegd wordt en omdat elke vierkante meter wereld wel aan iemand toebehoort heb je dus volgens de regels altijd toestemming nodig.

Geplaatst

In sommige landen of gebieden is dat wat gemakkelijker, bv België en Duitsland, misschien zijn er nog wat meer. Hier in Nederland zit bijna alles bijna dicht, alleen sommige eigenaren doen daar niet zo moeilijk over andere zijn juist wel erg moeilijk. Vaak is het ook afhankelijk van wie je benaderd voor de toestemming.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...