EvdB69 Geplaatst 18 januari 2012 Geplaatst 18 januari 2012 voor een puzzel moet ik aan de slag met dit soort mannetjes. Ergens staat me bij dat het iets met seinen en treinen te maken heeft, maar google is in deze niet mijn beste vriend. Ik zoek hier niet de directe oplossing maar mijn vraag is: hoe heten deze mannetjes/ hoe heet wat dit mannetje doet?
regenboog2 Geplaatst 18 januari 2012 Geplaatst 18 januari 2012 Kijk eens op scouting sites, daar vind je vaak wel informatie over seinen. Zelf heb ik daar zulke mannetjes gevonden. Op Google zoek ik ook regelmatig op een 'domme' manier. Gewoon intypen wat je ziet helpt wel eens, bijvoorbeeld 'seinen met vlaggen' of iets dergelijks.
Leandraakje Geplaatst 18 januari 2012 Geplaatst 18 januari 2012 (bewerkt) ... of bijv zoeken in Google op 'sein tekens' en daarna in Google op afbeeldingen klikken en tada! (of is dit teveel een spoiler .... zo ja, dan verwijder ik deze post gelijk weer!) 18 januari 2012 bewerkt door Leandraakje
327 Geplaatst 18 januari 2012 Geplaatst 18 januari 2012 (bewerkt) Semafoor! www.webquests.nl/matrix/wq069/images/vlaggencodeblad.doc 18 januari 2012 bewerkt door 327
bas & noortje Geplaatst 18 januari 2012 Geplaatst 18 januari 2012 Misschien is dit wat; het semafoor alfabet, gebruikt in de scheepvaart http://nl.wikipedia.org/wiki/Semafooralfabet
EvdB69 Geplaatst 18 januari 2012 Auteur Geplaatst 18 januari 2012 Thanx. Vooral die link met de scouting kreeg ik niet gelegd, maar ik kan verder.
Bolle1961 Geplaatst 18 januari 2012 Geplaatst 18 januari 2012 Dit topic geeft wel aan hoe hypocriet " we " hier zijn en dat er konstant met 2 of meer maten wordt gemeten, jammer http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=19167&view=findpost&p=305004
't Hopbelletje Geplaatst 19 januari 2012 Geplaatst 19 januari 2012 @Bolle1961 Kort en simpel nee Jij benoemd een cache waar je hulp bij wilt hebben Als je een vb had genoemd had iedereen je geholpen Nogmaals het is niet de bedoeling dat puzzels hier worden opgelost. Maar je kan natuurlijk wel de vraag anders formuleren zodat we kunnen helpen.
Bolle1961 Geplaatst 19 januari 2012 Geplaatst 19 januari 2012 geen hulp bij de cache, wel wat voor puzzel het is / was. zelfde wordt hier gevraagd
Casteel Geplaatst 19 januari 2012 Geplaatst 19 januari 2012 Zie ook het programma in mijn banner! Daar staan meer van dat soort dingen in.
De Oliva's Geplaatst 19 januari 2012 Geplaatst 19 januari 2012 (bewerkt) Bolle1961 heeft wel een beetje gelijk. Netter is om een hint aan de CO te vragen en niet op het forum. (misschien is dat wel gedaan, trouwens) Edit, ik had het gelinkte draadje in z'n post niet gelezen. Zoals gezegd puzzels en/of oplossingen op het forum bespreken is in mijn ogen niet zo netjes. De CO kan een hint geven als hij/zij dat wil. Bij onze eigen puzzels hebben we nooit een probleem om mensen die met de handen in het haar zitten een zetje (of een heel grote zet) te geven. Maar ik zie ze liever niet op het forum besproken worden. 19 januari 2012 bewerkt door De Oliva's
Casteel Geplaatst 19 januari 2012 Geplaatst 19 januari 2012 Bij sommige caches moet je projecteren. Sommige mensen weten niet hoe dat moet. Fijn dat er een forum is. Bij sommige caches moet je naar seinvlaggen kijken. Sommige mensen weten niet hoe dat moet. Fijn dat er een forum is.
De Oliva's Geplaatst 19 januari 2012 Geplaatst 19 januari 2012 (bewerkt) Bij sommige caches moet je projecteren. Sommige mensen weten niet hoe dat moet. Fijn dat er een forum is. Bij sommige caches moet je naar seinvlaggen kijken. Sommige mensen weten niet hoe dat moet. Fijn dat er een forum is. Daar lijkt me nog wel een fundamenteel verschil in te zitten, maar de discussie (voor de zoveelste keer) voeren lijkt me niet zinvol. Om niet te spreken van off topic. Dus 't is wel goed zo. 19 januari 2012 bewerkt door De Oliva's
Bloodwoosj Geplaatst 19 januari 2012 Geplaatst 19 januari 2012 Meten met twee maten. Helemaal met Bolle1961 eens. Precies de reden waarom ik het jammer vind dat hier dan toch een antwoord op de vraag van de topicstarter komt... Voor GC puzzels en hints zijn er (alweer helaas) andere platformen. Blijkbaar moet .nl nu mee in de algehele afdwalingen van anderen. Ik val in herhaling, jammer...
Aanbevolen berichten