Spring naar bijdragen

Wateroverlast


Odlaniger

Aanbevolen berichten

Met de (toenemende) neerslag in Nederland ondervind ik steeds meer last van vochtige logrollen in mijn caches. Dat is vervelend voor de cacher en voor mij, lastig loggen en regelmatig onderhoud. Daarom ga ik de komende tijd proberen mijn caches vochtbestendig te maken door onder andere filmkokertjes te vervangen door petlings, indien nodig. Ik heb ook een cache genaamd “Inspiratie” waarbij dat niet nodig is, omdat de WP's water kunnen verdragen.

Maar een ander probleem is dat mijn waterdichte doosjes niet altijd goed worden gesloten, dus ik ben van mening dat ook de vinders een verantwoordelijkheid hebben om de cache in goede conditie te houden. Net als om de inhoud aantrekkelijk te houden.

 

Mijn vraag is dus: wie heeft er een advies over vochtbestendigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Soms krijg ik bij mijn caches logjes met dit soort inhoud: "Het was bar weer. Hevige wind... ontberingen... zware regenval..."

En dan kan je cache een superwaterdichte doos zijn en je logboekje in een filmkokertje zitten; bij zo'n bezoek wordt alles nat.

En gezien de waterdichtheid blijft het dan nat van binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms krijg ik bij mijn caches logjes met dit soort inhoud: "Het was bar weer. Hevige wind... ontberingen... zware regenval..."

En dan kan je cache een superwaterdichte doos zijn en je logboekje in een filmkokertje zitten; bij zo'n bezoek wordt alles nat.

En gezien de waterdichtheid blijft het dan nat van binnen.

 

ja en of het zakje van lepman dan nog helpt..?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms krijg ik bij mijn caches logjes met dit soort inhoud: "Het was bar weer. Hevige wind... ontberingen... zware regenval..."

En dan kan je cache een superwaterdichte doos zijn en je logboekje in een filmkokertje zitten; bij zo'n bezoek wordt alles nat.

En gezien de waterdichtheid blijft het dan nat van binnen.

 

ja en of het zakje van lepman dan nog helpt..?

Je hebt gelijk, bij zulke omstandigheden werkt dat niet. Dan klinkt jouw oplossing beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wateroverlast :cry:

Vandaag in Groningen op pad voor een cache in Enumatil. Werd ik door de politie tegengehouden. Mocht niet verder vanwege wateroverlast :no: . Het gehele gebied rond Enumatil en Leek is vanwege wateroverlast afgesloten. Brandweer en leger zijn actief met dijkbewaking.

Gelukkig mocht ik toch nog de cache opzoeken en loggen :D .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat er geen grotere ruimte is voor de cache dan een petling of fotokokertje? Misschien dan een boterhamzakje om het logrolletje en dan in het kokertje? 't blijft echter lastig als iemand logt als het regent, want daardoor wordt de logrol toch vochtig en daar helpt geen boterhamzakje tegen.. Absorberende korrels is ook nog een idee (zoals zo'n zakje bij kleding of schoenen, zoals eerder genoemd) of een klein stukje keukenpapier/tissue/koffiefilter onderin (of stof) dat neemt ook vocht op. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een combinatie van de gegeven adviezen biedt mogelijkheden om een cache vochtbestendiger te maken: absorberend zakje, stash in stash, regenbestendig logboekje, ammobox. Waar ik niet aan had gedacht zijn de cachers die het er voor over hebben om in de regen te loggen, daar is niets tegen bestand!

 

Dank voor de reacties tot nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...