Spring naar bijdragen

Wateroverlast


Odlaniger

Aanbevolen berichten

Ach, zo'n zakje siliciagel is ook een keer verzadigd en moet dan vervangen worden. Cache-eigenaren ontkomen niet aan het verrichten van enig onderhoud (wat vocht buitenhoudt houdt het immers ook binnen) en overweeg bij de volgende onderhoudsronde eens om het logrolletje voor in het filmkokerktje, de PET-ling of het vitaminebuisje twee blaadjes dunner te maken ... vochtig papier zet uit ... dus vandaar.

En voor de loggers ... steek een zacht potloodje (denk aan Zweden en aan de kleuren blauw en geel) bij je ... schrijft altijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ach, zo'n zakje siliciagel is ook een keer verzadigd en moet dan vervangen worden. Cache-eigenaren ontkomen niet aan het verrichten van enig onderhoud (wat vocht buitenhoudt houdt het immers ook binnen) en overweeg bij de volgende onderhoudsronde eens om het logrolletje voor in het filmkokerktje, de PET-ling of het vitaminebuisje twee blaadjes dunner te maken ... vochtig papier zet uit ... dus vandaar.

En voor de loggers ... steek een zacht potloodje (denk aan Zweden en aan de kleuren blauw en geel) bij je ... schrijft altijd!

 

Dit brengt mij wel op het idee om, wanneer ik zelf ga cachen, altijd een nieuw logrolletje mee te nemen voor het geval dat ik nattigheid voel. Cache-onderhoud direct uitvoeren, ik ben toch ter plekke en ik kan loggen. Natuurlijk thuis wel even de CO informeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms krijg ik bij mijn caches logjes met dit soort inhoud: "Het was bar weer. Hevige wind... ontberingen... zware regenval..."

En dan kan je cache een superwaterdichte doos zijn en je logboekje in een filmkokertje zitten; bij zo'n bezoek wordt alles nat.

En gezien de waterdichtheid blijft het dan nat van binnen.

Met slecht weer alleen carpool caches oprapen en in de (warme) auto het logrolletje tekenen.

 

Werkt altijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms krijg ik bij mijn caches logjes met dit soort inhoud: "Het was bar weer. Hevige wind... ontberingen... zware regenval..."

En dan kan je cache een superwaterdichte doos zijn en je logboekje in een filmkokertje zitten; bij zo'n bezoek wordt alles nat.

En gezien de waterdichtheid blijft het dan nat van binnen.

Met slecht weer alleen carpool caches oprapen en in de (warme) auto het logrolletje tekenen.

 

Werkt altijd!

 

Met slecht weer cache ik niet, dan los ik thuis mysteries op bij de open haard met een glas wijn. Maar ja, ik hou sowieso niet van carpoolcaches :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dit brengt mij wel op het idee om, wanneer ik zelf ga cachen, altijd een nieuw logrolletje mee te nemen voor het geval dat ik nattigheid voel. Cache-onderhoud direct uitvoeren, ik ben toch ter plekke en ik kan loggen. Natuurlijk thuis wel even de CO informeren.

 

 

slecht plan en onwenselijk, dat maakt de CO alleen maar lui en de volgende stap is gewoon een nieuwe koker plaatsen als je de cache niet snel genoeg kan vinden (de koker zal wel weg zijn idee)

 

de CO heeft zich met het plaatsen van de cache verplicht om de cache te onderhouden en als de vinders nu eens wat anders schrijven dan TFTC of snel gevonden, maar gewoon ook mededelen dat de logrol vochtig is heeft de CO tijd genoeg om de logrol te vervangen en de construktie te verbeteren, laat hij onderhoud achterwege dan is een NM log op zijn plek, dan gaan de revieuwers er zich mee bemoeien en word bij geen reaktie de cache geargiveert en maakt daarmee ruimte voor een CO die wel serieus met zijn cache omgaat.

dus als je het spelletje wil verpesten dan moet je voral de CO lui maken, wil je dat er serieus met het spelletje omgegaan word log je de juiste onderhoudstoestand van de cache.

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dit brengt mij wel op het idee om, wanneer ik zelf ga cachen, altijd een nieuw logrolletje mee te nemen voor het geval dat ik nattigheid voel. Cache-onderhoud direct uitvoeren, ik ben toch ter plekke en ik kan loggen. Natuurlijk thuis wel even de CO informeren.

 

 

slecht plan en onwenselijk, dat maakt de CO alleen maar lui en de volgende stap is gewoon een nieuwe koker plaatsen als je de cache niet snel genoeg kan vinden (de koker zal wel weg zijn idee)

 

de CO heeft zich met het plaatsen van de cache verplicht om de cache te onderhouden en als de vinders nu eens wat anders schrijven dan TFTC of snel gevonden, maar gewoon ook mededelen dat de logrol vochtig is heeft de CO tijd genoeg om de logrol te vervangen en de construktie te verbeteren, laat hij onderhoud achterwege dan is een NM log op zijn plek, dan gaan de revieuwers er zich mee bemoeien en word bij geen reaktie de cache geargiveert en maakt daarmee ruimte voor een CO die wel serieus met zijn cache omgaat.

dus als je het spelletje wil verpesten dan moet je voral de CO lui maken, wil je dat er serieus met het spelletje omgegaan word log je de juiste onderhoudstoestand van de cache.

 

barny

 

En dat is ook weer waar. Je brengt het een beetje opstandig, maar je hebt wel een punt. Maar ik bedoel eigenlijk een goed verzorgde cache die door een vinder niet goed is achtergelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook dan niet, de CO is er ook mee accoort gegaan dat hij de logrol controleert wie er opstaan en wie er gelogt heeft op de cache pagina, als je de logrol gewoon wegneemt is dat ook meteen onmogenlijk.

gewoon afblijven van de cache en in je log schrijven hoe de cache er aan toe is.dat is het enige wat je behoort te doen

en als mensen geen afgeleefde cache willen vinden hebban ze de makkelijke mogenlijkheid om die cache niet te doen,

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook dan niet, de CO is er ook mee accoort gegaan dat hij de logrol controleert wie er opstaan en wie er gelogt heeft op de cache pagina, als je de logrol gewoon wegneemt is dat ook meteen onmogenlijk.

gewoon afblijven van de cache en in je log schrijven hoe de cache er aan toe is.dat is het enige wat je behoort te doen

en als mensen geen afgeleefde cache willen vinden hebban ze de makkelijke mogenlijkheid om die cache niet te doen,

 

Barny

 

Ik probeer jouw redeneringen te volgen. Maar ik maak onderscheid tussen wat de Co levert en wat de vinder achterlaat. De beste cache kan worden verziekt door wat de vinder achterlaat. Mijn vraag was hoe ik mijn caches vochtbestendiger kan maken. Als je er verder van gedachten over wilt wisselen wat betreft verantwoordlijkheden, graag, maar dat valt wat mij betreft al snel buiten deze topic. Dus dan graag per email of misschien een nieuwe topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[sarcasme on] Ik heb net geprobeerd een Dordtse cache te loggen

Maar ik miste me roeiboot :bangin: Kan het terrein niveau verhoogt worden naar 5 :clown::clown:

Spoiler video's van mijn pogingen staan op

:lol1:

 

Ook denk ik dat de logrol nat is :wistling:[sarcasme off]

 

 

 

Weersomstandigheden zijn inderdaad voor de CO niet altijd prettig.

Zeker als de cacher geen rekening houd met het vocht wat tie in doosje stopt.

Niemand kan verbieden om met slechte weersomstandigheden te cachen maar je kan daarom nog wel rekening houden met de mensen die na je komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer jouw redeneringen te volgen. Maar ik maak onderscheid tussen wat de Co levert en wat de vinder achterlaat. De beste cache kan worden verziekt door wat de vinder achterlaat. Mijn vraag was hoe ik mijn caches vochtbestendiger kan maken. Als je er verder van gedachten over wilt wisselen wat betreft verantwoordlijkheden, graag, maar dat valt wat mij betreft al snel buiten deze topic. Dus dan graag per email of misschien een nieuwe topic.

 

Probleem is alleen dat jij dat onderscheid niet kunt maken, want je weet in verreweg de meeste gevallen niet wat de cache-eigenaar heeft gelegd en een vorige vinder heeft achtergelaten. Zoals Barny zegt begeef je je door het vervangen van natte logrollen op een glijdens vlak van het beter verstoppen tot het neerleggen van een vervangend noodkokertje. Eerlijke logjes en het gebruiken van het juiste logtype zal op den duur beter zijn voor het spelletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een andere zaak als na een logje over nattigheid van logboek de CO een logje schrijft met "Zou een volgende vinder zo vriendelijk willen zijn om wat droge papiertjes o.i.d. in de cache achter te laten? Ik kom er de komende maand niet toe om er zelf iets aan te doen vanwege gebroken botten. "

 

Dan zou ik als CO iemand anders (persoonlijk) vragen het logboek te vervangen maar het niet via de cachepagina spelen. Of anders de cache een tijdje offline halen tot de botten weer operationeel zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooiste wat ik meegemaakt heb: een filmkoker halfvol zout, want ja, dat trekt het vocht mooi aan... En dan blijft je logboekje mooi droog en zoutig :lol1:

Jammer alleen dat ik het kokertje iets schuin hield bij het openen. Wie verwacht nou dat er ineens 2 theelepels zout uitkomt?

Ach. Je kunt overal wel een korrel zout opleggen he

bewerkt door Team PeEr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...