Spring naar bijdragen

Nieuwe Trial


gamdot

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik ben niet zo goed op de hoogte van de regels van GS, maar was het niet zo dat er geen aanvullende voorwaarden meer aan een cache gesteld mochten worden? Dus als je je naam op het papiertje gezet hebt mag je loggen. Ongeacht of je aan de verwachtingen van de CO voldaan hebt of niet. De puzzels zijn er meestal voor om het coördinaat van de cache te achterhalen. Dus volgens mij kun je ze gewoon loggen. Tenzij GS de regels weer aangepast heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas wel zo te lezen. Ik dacht ook dit soort eisen niet het spelletje ten goede zouden komen.

Hoewel je je bij punt 3 kunt afvragen of die eis van 2000 en 2500 founds wel zo realistisch is voor de gemiddelde cacher.

Maar ja, dat is aan de reviewer en die vindt het blijkbaar normaal dat je tegenwoordig 2000 of 2500 caches vindt per jaar.

 

Los van gewoon het logboekje loggen en dan ook op internet heb je nog te maken met respect naar de CO toe.

Net zoals het doen van een cache in het donker terwijl gevraagd wordt dat niet te doen.

Of het loggen van een multi met verkregen coordinaten, of het loggen van een mystery met Geoleaks coordinaten.

 

Natuurlijk kan je zeggen, een kistje met logboekje is een cache en ik heb hem gevonden, maar dat is niet netjes naar de CO toe.

En dat staat los van wat je persoonlijk vindt van zo'n cache.

 

Ik weet dat het door vrijwel iedereen gebeurd, mede gedreven door het puntjesjagen, maar ja, het hoort niet.

Daarvoor is de ingnorelijst uitgevonden, wil of kan je iets niet, doe hem dan ook niet.

Het is tegenwoordig een grotere uitdaging om caches te negeren dan om ze op te halen. :eek:

 

4.14. Challenge Caches

 

[updated 12/12/2011]

 

A challenge cache requires that geocachers meet a geocaching-related qualification or series of tasks before the challenge cache can be logged. Waymarking and Wherigo qualify too, of course. The additional qualification or tasks are considered the basis of a challenge cache, rather than Additional Logging Requirements (ALRs).

 

Challenge caches vary in scope and format. All challenge caches must be in the affirmative and require that something be accomplished. Challenge caches are listed as Mystery/Unknown cache type.

 

Challenge cache owners must demonstrate that there are sufficient available caches to meet the challenge at the time of publication. Reviewers may ask the cache owner to demonstrate that they have previously met the challenge and/or that a substantial number of other geocachers would be able to do so.

 

Importantly, cache owners must consider how they will substantiate claims that the challenge has been met. The logging requirements on the cache page must reflect this consideration, and must be logistically viable. Challenge cache owners may also be asked to outline a long-term cache maintenance plan.

 

Some points to consider when creating a challenge cache:

 

1. Challenge caches must contain the word "Challenge" in the cache name.

2. It is generally considered "bad form" to log one's own physical cache.

3. A challenge cache concept that severely limits the number of cachers who can achieve the challenge will likely not be published.

4. A challenge cache based on one or more non-accomplishments, such as DNFs, will likely not be published.

5. Challenge caches may not require the publication of a new cache as a logging requirement. Challenges must be achievable by those who do not own caches.

6. Challenge caches may not require cachers to log caches that are disabled or archived.

7. A challenge cache should recognize the completion of an achievement, rather than the winner of a competition. For example, a challenge based on "First to Finds" is dependent on the actions of other cachers, is a competition, and cannot be verified, so would likely not be published.

8. Requiring cachers to find an explicit list of caches (rather than a broader category of caches) will likely prevent the cache from being published.

9. Using a challenge cache to promote one's own caches will likely prevent the cache from being published.

10. The challenge cache must be findable without needing to email the owner, either by posting the true coordinates or by posting instructions for a puzzle or multi-cache.

 

Cache owners are reminded that some caches may appear to meet the listing requirements, but reviewers as experienced cachers may see additional concerns that a cache owner may not have noticed. Consequently the cache page may not be publishable.

 

As with all caches, each challenge cache is reviewed and published or denied on its own merits. Some grandfathered caches do exist which would not be published today.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer wat geleerd. Maar eigenlijk heeft Groundspeak dus een nieuw cachetype geïntroduceerd.

Wat ik wel verwarrend vind is dat ze dit challenge caches noemen, maar dat het toch iets anders is dan de challenges die ze afgelopen jaar geïntroduceerd hebben.

Maar wat hier gevraagd wordt is wel wat ik me bij challenges had voorgesteld. Niet ergens ter wereld een foto maken en die op de site zetten. De meeste challenges die ik tot nu toe gezien heb zijn erg flauw en niet echt een uitdaging. Wat mij betreft hadden ze die hele challenge flauwekul beter aan dit soort caches kunnen koppelen en op die manier een nieuw cache-type introduceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal je nog tegenvallen.

Vooral in de VS kom je met gemak aan 2500 per jaar en ik neem aan dat er niet alleen naar NL cachers wordt gekeken voor zo'n challenge wordt goedgekeurd.

En ook voor ons is het best haalbaar, powertrails genoeg in Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, er staat niet dat het haalbaar moet zijn, maar dat de voorwaarden het aantal cachers dat de cache kan doen niet ernstig mag verminderen. Er zijn volgens mij niet zo heel veel cachers die er zoveel in een jaar doen, dus er is wel degelijk sprake van de beperking zoals in de richtlijnen vermeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...