Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bekijk het verhaal eens vanuit het oogpunt van je buurvrouw, die waarschijnlijk nog nooit het van het spelletje geocachen gehoord heeft. In 3 amper maanden tijd staat er minimaal 40 man in de tuin van haar buurvrouw iets te zoeken en weer te verbergen. Zeker als je relatie al niet heel goed is, zou je het vertrouwen? Nee ik niet, dus niet gek dat ze een keer het object waar iedereen voor komt, mee naar huis neemt, om eens zelf te kijken of het allemaal wel even onschuldig is en of dat ze de politie in moet schakelen.

Ik denk ook echt dat het de verantwoordelijkheid is van de cachelegger, om de omgeving te informeren, zeker in het geval van een voortuincache. Doe je dat niet, dan is het wachten tot een bezorgde buurtbewoner je cache mee naar huis neemt. Vervelend want jij bent je cache kwijt, nog erger is het voor de eigenaar van een TB of coin die zich net in jouw cache bevind en die op deze manier aan het spel onttrokken wordt.

Natuurlijk je kan je cache kost wat het kost wapenen tegen je buurvrouw, maar denk eerst eens na is het dat wel waard? Persoonlijk denk ik dat je de buurt, de cachegemeenschap en uiteindelijk ook jezelf meer lol bezorgd door deze cache op te doeken. Ik heb voor het gemak de cache even in Google Streetview bekeken en sorry, maar ik zie maar weinig toegevoegde waarde om hier een cache te plaatsen.

Geplaatst (bewerkt)

Super dank jullie wel, ik weet weer 'n boel meer

Dat het nu als enige aan de gevel hangt is omdat het m'n allereerste was en ik wilde door gaan met enkele andere richting genoemd parkje wat dus niet mocht... Daarom hangt deze cache nu als eenling.

Ook komen er best leuke reacties op de soort cache verstopplaats en daarom wil ik 'm niet meteen archiveren... Wie weet krijg ik toch eens toestemming om verder te mogen richting park en kan deze dan dus als startpunt houden om (zelfstandige) andere caches te vinden (Tegenover ons huis is immers een aardig formaat parkeerplaats dus wel handig)

De brievenbus was de enige optionele andere cache die ik kon verzinnen dat "logisch" over kwam bij de woningbouw; een sleutelkastje is A, niet waterdicht en B, onlogisch aan de buitenkant van een woning en dus "verdacht" ?

Manlief (die niets met geocachen heeft) heeft vandaag de vriend van buurvrouw gesproken omdat zij beiden chauffeur zijn in het OV en bij een rustpunt naast elkaar stonden.

Op zijn vraag wanneer hij (de vriend van dus) nou zou komen om vragen te stellen etc zei deze dat hij met buurvrouw had overlegd en dat die er geen zin in heeft waarop manlief zei dat feit boven al is dat buur met d'r handen van mijn spullen af moest blijven waarop enigszins zenuwachtig gereageerd werd...

Maar duidelijk is dat zowel vriend van, als buurvrouw welkom zijn en dat heeft hij vanmiddag dus nog een keer gezegd; wie weet is behalve uitpraten ook cache uitleg dan mogelijk zodat huidige cache kan blijven wat het nu is.

De losse TB pot is dan misschien niet handig omdat nu dus toch bij minstens 1 buur duidelijk is waar die ligt al begreep ze er blijkbaar geen hout van dat een potje dus leuk is dus wie weet moet die toch weer het veld ruimen.

Nogmaals, dank voor het meedenken en meningen geven; hierdoor komt er gewoon een ander plaatje wat misschien wel eens tot de genoemde vrede leiden gaat

Groetjes,

Mar

bewerkt door Darcy
Geplaatst

Ik heb voor het gemak de cache even in Google Streetview bekeken en sorry, maar ik zie maar weinig toegevoegde waarde om hier een cache te plaatsen.

Dat klopt idd wel, maar hij is hier in deze gemeente ook te midden van andere, meer uitgebreidere in mooie gebieden om er "voor wie extra smileys wil krijgen even snel" op te pikken

Geplaatst

Ik heb voor het gemak de cache even in Google Streetview bekeken en sorry, maar ik zie maar weinig toegevoegde waarde om hier een cache te plaatsen.

Dat klopt idd wel, maar hij is hier in deze gemeente ook te midden van andere, meer uitgebreidere in mooie gebieden om er "voor wie extra smileys wil krijgen even snel" op te pikken

Geocaching gaat om het ontdekken van leuke nieuwe plekken.

Voor smileys, doe het volgende: ga naar het Forum, kopieer en plak een emoticon en je hebt een smiley.

Alle gekheid daargelaten -- plaats liever een leuke cache op een mooie plaats dan je te bedienen van het argument "er is al zoveel moois dus plaats ik hier maar een makkelijke opraper". De realiteit op in sommige gebieden is helaas aan het omslaan in: "er zijn al vele oppikkers met een enkele mooie cache ertussen".

Help mee om niet jouw woonomgeving in ook zo'n gebied te laten veranderen, want van middelmatigheid worden we niet beter.

Geplaatst (bewerkt)

@kimopo:

Ik zou jou toch met klem willen verzoeken om de problematische relatie met jouw buurvrouw buiten dit forum te houden en te stoppen met het verstrekken van min of meer persoonlijk informatie over jouw buurvrouw en haar vriend.

Edit: Voutje

bewerkt door Triskelle
Geplaatst

Zelf een onderwerp wijzigen gaat hier niet zag ik en toen heb ik heb via een ticket een verzoekje ingediend om dit topic nu dan maar te sluiten en te verwijderen maar kreeg vanmorgen als antwoord dat dit niet gaat omdat verschillende meningen hiervoor geen reden zijn.

Dat er verschillende meningen zouden komen had ik natuurlijk wel verwacht want dat heb je nu eenmaal als meerdere mensen een "blik" werpen op een topic en dat is ook niet verkeerd, sterker nog, dat heb ik ook al geschreven, dat het mij hielp om een en ander vanaf een afstand anders te bekijken.

Met dank aan allen die reageerden.

Nu via deze reply dan nogmaals een verzoekje aan de moderator om dit topic nu dan wel te sluiten ?

Dank u wel

ps: mijn forumnaam hier is gewijzigd om gelijk te zijn aan mijn geo-naam

Geplaatst

Snap niet waarom ik nu ook in een discussie betrokken moet worden...

Start gewoon geen tp als je niet tegen kan dat mensen feedback geven.

Dit is weer het zoveelste bewijs dat mensen eerst moeten nadenken voor ze een cache neerleggen en zeker een voordeur cache.

Het draadje kan inderdaad weg/dicht of wat dan ook.

Maar eigenlijk hoop ik dat mensen het lezen en vooral geen voordeur neerleggen.

Zo is uiteindelijk ook mijn anti "Kees" ontstaan

Een cacheplek moet uniek zijn en iets toevoegen om heen te gaan en niet voor de koffie of omdat sbs6 niets uitzend

Geplaatst

Start gewoon geen tp als je niet tegen kan dat mensen feedback geven.

Er wordt bedankt voor de feedback! Dat leg ik niet uit als niet tegen feedback kunnen.
Geplaatst

Is deze reactie nu op eigen titel geschreven? of is dit nu de nieuwe 2012 vriendelijke houding icm een sterk vernieuwde website, van GC.NL naar haar leden.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...