Blade21 Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 Ik ben vandaag bij Roermond net over de grens gaan cachen. Het was een drukte vanjewelste. Voor mij liep een groep en achter mij liepen drie groepen. Zo hoeft het van mij niet meer. Ik ben maar omgekeerd. Bij de auto aangekomen liepen daar nog twee groepen rond. Een net klaar en de andere ging beginnen. Richting de Meinweg gereden maar daar was het ook stervens druk. Is het weer te zacht en wil iedereen gaan wandelen of zijn we gewoon met te velen? Vorig jaar met de kerstvakantie had ik het Reichwald zo goed als voor me alleen. Ging het maar regenen of vriezen.
Martijn&Martine Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 Ik weet niet wat voor cache('s) je had uitgezocht maar wij doen vooral multi's en komen eigenlijk nooit andere cachers tegen.
Blade21 Geplaatst 28 december 2011 Auteur Geplaatst 28 december 2011 een serie van 24 single caches. http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC38B9T Als ik zo door het jaar ga cachen is het nooit zo erg. Maar nu met de feestdagen is het niet leuk meer. Terwijl het vorig jaar geen probleem was.
antarctica Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 24 caches op een route van 6 km, speciaal gelegd voor de Kerst: daar komt veel volk op af. Ga je lange multi's lopen, dan kom je geen mens tegen. Veel cachers willen zo snel mogelijk puntjes scoren. Zoek de pittige caches uit, met veel sterren en lange afstanden en je kunt weer heerlijk genieten van de rust! Antarctica 1
Odlaniger Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 Regelmatig verschijnt dit onderwerp in één of andere vorm in een topic. Naar mijn mening liggen er teveel caches, maar wie ben ik om te zeggen dat alle traditionals met als hoogtepunt een filmkokertje op een weinig interessante plek zouden moeten worden opgeruimd. Nee, natuurlijk niet opruimen. Leuk voor de beginnende cacher en voor de puntenverzamelaars. Als de mooie plekjes maar worden bewaard voor mooie caches.
Phoenix-night Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 maar wie ben ik om te zeggen dat alle traditionals met als hoogtepunt een filmkokertje op een weinig interessante plek zouden moeten worden opgeruimd Dan zeg ik het maar; zie mijn onderschrift! PN 1
Blade21 Geplaatst 28 december 2011 Auteur Geplaatst 28 december 2011 maar wie ben ik om te zeggen dat alle traditionals met als hoogtepunt een filmkokertje op een weinig interessante plek zouden moeten worden opgeruimd Dan zeg ik het maar; zie mijn onderschrift! PN OK daar heb je een punt. Maar realiseer je je wel dat dan alle cachers gaan lopen op de caches die overblijven? Ik erger me ook wel eens aan de neiging van de Duitsers om cache series te maken die eigenlijk een multi cache zouden moeten zijn (zo ook deze) maar daar kan ik weinig aan veranderen en het is wel degelijk een mooi wandelgebied en de moeite waard. De Duitse cache reviewers zouden hier wat aan moeten doen. En gezien ik tegen de Duitse grens woon ben ik voor de helft aangewezen op Duitse caches. Wat overigens geen straf is. De Duitse "wouden" zijn over het algemeen de moeite waard en vaak mooier dan de Nederlandse omdat ze meer hoogteverschil hebben. Daarbij was het niet alleen deze serie van traditionals waar het druk was. Ik ben nog twee startplaatsen op de Meinweg afgereden maar daar stond het hutje mutje vol. Ik weet niet hoeveel hiervan cachers waren en hoeveel gewone lopers.
Sivota Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 Te druk?... Tja, er zijn nu eenmaal meer cachers, maar ook veel meer caches, dus meer keuze. Het is ook een kwestie van een beetje uitzoeken van te voren, wanneer je rust wilt. Kijk naar de publicatiedatum van de cache en het aantal logs sinds die datum en je kunt je een idee vormen van hoe druk het gaat worden. Hou ook wat rekening met de vakanties en de weekends (waarbij bij kinderen toch geldt dat er na een x aantal kilometers er minder gezinnen op pad zijn). Ik loop meestal korte caches en kom op doordeweekse dagen en ook wel op zaterdagen vrijwel niemand tegen.
Zuurtje Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 Het cachen had zijn piek al eind 2001 bereikt. We hadden vanaf toen nooit meer cachers toe moeten laten. Zonnig spoor Zuurtje 1
jowi Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 Tip: Loop alleen caches die er minimaal een jaar liggen. Ze moeten eerst "rijpen" Filtert een hoop rotzooi (verdwijnt meestal al weer in het archief na een paar maanden) en je kan rustig cachen.
antarctica Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 Het cachen had zijn piek al eind 2001 bereikt. We hadden vanaf toen nooit meer cachers toe moeten laten. Zonnig spoor Zuurtje M'n eerste cache gevonden op 22 oktober 2001; mag ik dan nog wel meedoen? Antarctica
haxepaxe Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 Ga je lange multi's lopen, dan kom je geen mens tegen. met veel sterren en lange afstanden en je kunt weer heerlijk genieten van de rust! Volkomen mee eens!
antarctica Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 Kijk ook eens hier: http://multicaching.nl/ Antarctica
thex Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 Mag ik het uizetten van teken eens promoten. De bijtgrage en erg zieke beesjes zullen in een mumzle van tijd kortwieken onder de minder ervaren cachers. Ook zie ik graag na dat experiment in Hoogvliet het uitzetten van wurgslangen, niet te vergeten, diepe gaten graven in de grond en hier spiezen in steken Minder banaal is het opvoeren van het cache niveau, zodat iedereen afhaakt. Bijvoorbeeld door er minimaal een fette klimboom in te prakken. of tradi's aanbieden die uitlopen op 30 km wandelen. Kortom: maakt geocachen nog beroerder dan het nu al is, en het gaat helpen. Ik verzeker je
Aanbevolen berichten