Erjeetje Geplaatst 10 december 2011 Geplaatst 10 december 2011 Ik ben nu een paar keer tegengekomen dat de cache met een magneet bevestigd is aan een metalen object. Ik ben inmiddels zelf ook bezig om hier in het dorp een aantal caches te plaatsen. Omdat de verstopplek niet ideaal is, wil ik ook gebruik maken van een magneet in of aan het filmrolletje. Maar.... hoe kom ik aan die magneetjes? Ik heb er maar een paar nodig (4 stuks hooguit). Bij webwinkels ben ik dan al snel ruim 20 euro kwijt in verband met verzendkosten en extra bijkomende kosten. Waar halen jullie die magneetjes weg?
terp1234 Geplaatst 10 december 2011 Geplaatst 10 december 2011 Ik gebruik zelf de ronde magneetjes van http://www.geocachingshop.nl/.
Erjeetje Geplaatst 10 december 2011 Auteur Geplaatst 10 december 2011 Bedankt voor je snelle reactie. Ik zou net de post verwijderen, want ik heb inmiddels meerdere geocachingshops gevonden. Hebben jullie ook ervaringen (goed of slecht) met www.geocachingshop.nl , www.dimaoutdoor.nl en www.cacher-shop.nl
arnoob Geplaatst 10 december 2011 Geplaatst 10 december 2011 Kantoorboekhandel? Magneetjes voor een whiteboard.
antarctica Geplaatst 10 december 2011 Geplaatst 10 december 2011 http://s.dealextreme.com/search/magnets Gratis verzending. Antarctica
MJMW Geplaatst 10 december 2011 Geplaatst 10 december 2011 Hou er wel rekening mee dat een filmkokertje van HDPE vervaardigd is en er geen lijm die daarop hecht. Persoonlijk heb ik een keer een sterke magneet in de bodem van een kokertje gefixeerd m.b.v. spijkertjes door gaatjes in het filmkokertje en dit te vullen met een tweecomponentenlijm. Met plakband wordt ook wel gedaan maar dat is slijtage onderhevig. Met Groet, MJMW
Tovenaartje Geplaatst 10 december 2011 Geplaatst 10 december 2011 Hebben jullie ook ervaringen (goed of slecht) met www.geocachingshop.nl , www.dimaoutdoor.nl en www.cacher-shop.nl Hier goede ervaringen met de geocachingshop. Met de andere twee geen ervaring.
barny Geplaatst 10 december 2011 Geplaatst 10 december 2011 Ik ben nu een paar keer tegengekomen dat de cache met een magneet bevestigd is aan een metalen object. Ik ben inmiddels zelf ook bezig om hier in het dorp een aantal caches te plaatsen. Omdat de verstopplek niet ideaal is, wil ik ook gebruik maken van een magneet in of aan het filmrolletje. Maar.... hoe kom ik aan die magneetjes? Ik heb er maar een paar nodig (4 stuks hooguit). Bij webwinkels ben ik dan al snel ruim 20 euro kwijt in verband met verzendkosten en extra bijkomende kosten. Waar halen jullie die magneetjes weg? Omdat de verstopplek niet ideaal is,?een plek zoeken die wel ideaal is mischien? Barny
De Oudjes Geplaatst 10 december 2011 Geplaatst 10 december 2011 Soms zit er aan een{dames}tas een magnetische sluiting. Die sluiting zit met lipjes door een metalen ringetje met sleufjes, vast aan de binnenkant van de tas. Na demontage heb je dan een prima magneet met bevestiging voor bv een canister oid. Enig overleg vooraf met de eigenaresse van de tas wordt aanbevolen.
DanPan Geplaatst 10 december 2011 Geplaatst 10 december 2011 (bewerkt) Waar halen jullie die magneetjes weg? supermagnete de sterkste magneten ter wereld 10 december 2011 bewerkt door DanPan
Team Professor X Geplaatst 11 december 2011 Geplaatst 11 december 2011 Waar halen jullie die magneetjes weg? supermagnete de sterkste magneten ter wereld En dan vooral de ringmagneten, die zet je eenvoudig vast met een boutje en moertje door de bodem van de filmkoker of iets groter doosje (i.v.m. trackables). Muurvast en prima waterdicht (indien nodig nog een kloddertje kit ertussen).
BigFurryMonster Geplaatst 11 december 2011 Geplaatst 11 december 2011 Magneet met duct-tape aan de binnenkant van een filmrolletje. Werkt prima, zeker als je de cache ophangt zodat je minder last hebt van vocht dan bij 'liggende' caches. Supermagnete.de is al genoemd; oude harde schijven bevatten ook magneten; verder kantoorboekhandel, supermarkt, doe-het-zelf-zaak, ijzerwarenhandel, etc.
Erjeetje Geplaatst 11 december 2011 Auteur Geplaatst 11 december 2011 Inmiddels ga ik het toch op een andere manier doen. De toekomstige cache-locaties zijn toch niet geschikt genoeg voor filmrolletjes. Daarom ga ik maar eens een leuke bestelling plaatsen bij de geocachingshop: een aantal PETlings, een magnetische ronde micro en een nano. Dit zorgt voor mooie variatie bij de 4 caches die ik ga plaatsen.
antarctica Geplaatst 11 december 2011 Geplaatst 11 december 2011 Denk ook eens na over een munitiekist. Er gaat m.i. niets boven een vette ammobox! Antarctica
Erjeetje Geplaatst 11 december 2011 Auteur Geplaatst 11 december 2011 Denk ook eens na over een munitiekist. Er gaat m.i. niets boven een vette ammobox! Antarctica Had ik graag gedaan, maar daar zijn de locaties niet geschikt voor.
Aanbevolen berichten