Spring naar bijdragen

Gsakboek


Team MaChrAu

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

De mensen die een beetje gezelligheid willen en geen 20 euro over hebben voor een boek, kunnen ook een avondje uitleg krijgen met een bakkie koffie en iets lekkers. Ik ben er nog steeds voor om kennis te delen, ipv te verkopen... :thumbup:

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mensen die een beetje gezelligheid willen en geen 20 euro over hebben voor een boek, kunnen ook een avondje uitleg krijgen met een bakkie koffie en iets lekkers. Ik ben er nog steeds voor om kennis te delen, ipv te verkopen... :thumbup:

 

Laten we even voor opstellen dat niemand verplicht is om het boek te kopen.

Het staat mensen vrij om vragen te stellen, ook aan mij.

Mensen die dat hebben gedaan krijgen altijd een uitgebreid antwoord van mij.

Willen mensen langskomen en uitleg sta ik niemand in de weg.

Maar blijkbaar zijn er mensen die graag een naslagwerk willen om naast hun toetsenbord te leggen, omdat men alles niet in een keek begrijpt, of niet vaak gebruiken.

Dus ja ik deel ook mijn kennis zonder wat voor terug te vragen thumbup.gif.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels 2 boeken ben er blij mee. Misschien koop ik er wel nog 1. Is nog steeds goedkoper dan 3x op en neer naar Tilburg of Hellevoetsluis rijden..

 

 

Is het boek zo onduidelijk dat je er met 1 niet uitkomt? :P

 

Laten we even voor opstellen dat niemand verplicht is om het boek te kopen.

Het staat mensen vrij om vragen te stellen, ook aan mij.

Mensen die dat hebben gedaan krijgen altijd een uitgebreid antwoord van mij.

Willen mensen langskomen en uitleg sta ik niemand in de weg.

Maar blijkbaar zijn er mensen die graag een naslagwerk willen om naast hun toetsenbord te leggen, omdat men alles niet in een keek begrijpt, of niet vaak gebruiken.

Dus ja ik deel ook mijn kennis zonder wat voor terug te vragen thumbup.gif.

 

 

Als je er echt niks aan wilde verdienen had je beter een (gratis) pdf van het boek op het forum gezet ipv reclame te maken voor het boek zelf.

bewerkt door n0kk0
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels 2 boeken ben er blij mee. Misschien koop ik er wel nog 1. Is nog steeds goedkoper dan 3x op en neer naar Tilburg of Hellevoetsluis rijden..

 

 

Is het boek zo onduidelijk dat je er met 1 niet uitkomt? :P

Misschien moet iemand eerst eens kijken naar het boek voordat hij / zij zich een menig vormt. yes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels 2 boeken ben er blij mee. Misschien koop ik er wel nog 1. Is nog steeds goedkoper dan 3x op en neer naar Tilburg of Hellevoetsluis rijden..

 

 

Is het boek zo onduidelijk dat je er met 1 niet uitkomt? :P

 

Tuurlijk wel.. Maar ik geef ook wel eens iets weg aan vrienden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is die kift nou werkelijk nodig? Wat een kleinzieligheid laat een enkeling hier weer zien.

 

En wat is er nou eigenlijk aan de hand?

Iemand schrijft een boekje over een aspect van een hobby die ons hier allemaal samen brengt, en op een of andere manier ergert dat enkelen i.p.v. dat er positief op gereageerd wordt.

 

Houd toch eens op met dat spijkers op laag water zoeken!:thumbdown:

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je er echt niks aan wilde verdienen had je beter een (gratis) pdf van het boek op het forum gezet ipv reclame te maken voor het boek zelf.

 

Dat had gekund.

Maar er zijn nog steeds mensen die een hardcopy willen hebben en niet zelf willen / kunnen uitprinten.

Ik geloof dat ik hier nu genoeg over hebt gezegd en duidelijk gemaakt.

Gelukkig hoeven we allemaal niet op een lijn te zitten thumbup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet ik even uitleggen waarom ik zo reageer. Ik vond altijd het mooie van geocaching, dat er mensen zijn die belangeloos dingen voor een ander doen. Je legt een cache neer, gratis. Je onderhoud hem, gratis. Lidmaatschap lost niets, (ja premium member wel, maar dat is logisch, de website moet ook onderhouden worden enz.

 

Toen waren er cachers, die verzonnen gctool, wederom gratis. Ik mag er geen reclame voor maken maar ook op de global site staan een aantal supertools waar iedereen gratis gebruik van kan maken. Hier zullen ook uren werk in zitten net als in het maken van een boek, maar als de mogelijkheid er is om het via een pdf of website aan iedereen aan te bieden... waarom moet er dan weer een commercieel tintje aan zitten

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stel voor dat N0kk0 ons gaat voorbereiden op het zelf schrijven van Macro's, en de gammele GSAK documentatie van de macro's op dit punt ter hand neemt in een gratis te verstrekken, edoch volledig uitgeschreven en sublieme PDF.

 

Dit mag onder genot van een kopjen kofjen, maar het ultieme doel is dat alle geocache rakkertjes de mooiste macro's gaan fabriceren, zodat wij allen nog meer lol aan GSAK beleven en de wereld aan onze voeten hebben liggen.

Voorwaar: ik garandeer je, dit zal geen makkelijke taak zijn, maar de roem is hoog.

 

En als N0kk0 enthousiast (geworden :bag: ) is, wil ik wel een inhoudelijke bijdrage op dit vlak leveren.

 

waarom moet er dan weer een commercieel tintje aan zitten

GSAK is ook niet gratis (en ook niet duur), alleen die kabouters waren gratis destijds ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet ik even uitleggen waarom ik zo reageer. Ik vond altijd het mooie van geocaching, dat er mensen zijn die belangeloos dingen voor een ander doen. Je legt een cache neer, gratis. Je onderhoud hem, gratis. Lidmaatschap lost niets, (ja premium member wel, maar dat is logisch, de website moet ook onderhouden worden enz.

 

Toen waren er cachers, die verzonnen gctool, wederom gratis. Ik mag er geen reclame voor maken maar ook op de global site staan een aantal supertools waar iedereen gratis gebruik van kan maken. Hier zullen ook uren werk in zitten net als in het maken van een boek, maar als de mogelijkheid er is om het via een pdf of website aan iedereen aan te bieden... waarom moet er dan weer een commercieel tintje aan zitten

 

Nikki,

 

Heb je de 3 zusjes gelopen?

 

Laat het toch lekker voor wat het is.

 

Verzoek aan de mod. Graag slot erop of helemaal weg..

 

Gezeik ook altijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij met je open antwoord.

Ik begrijp je standpunt ook.

Laat ik even voor opstellen dat ik er niet rijk van wil worden.

Het enige wat ik probeer is in een behoefte voor zien.

Er zijn nu eenmaal mensen die graag een boekwerk hebben over software.

Het komt vaker voor dat er betaalde handleidingen worden geschreven voor dingen die gratis zijn.

Maar je hebt me wel aan het denken gezet.

Ik kan natuurlijk wel eens nadenken aan sponsoring van diverse GeoCaching sites.

Ook die draaien niet op lucht.

Ik kom hier zeker op terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ander aspect waar ook behoefte aan lijkt te zijn is de omgang met de modernere XML gebaseerde USB Drive GPS'en in relatie tot waypoint en geocache management, founds, poi's, uitlezen tracklogs, plaatsen van kaarten etc. Veel struikelen hierover, zo blijkt uiit de vele draadjes. Garmin strooit bijzonder weinig documentatie in het rond, en zet zijn klant in zijn hempje :blink: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...