Spring naar bijdragen

Gps62St


GeoMullie

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Heb sinds vorige week ook een GPSmap 62st van Garmin. Gisteren op pad geweest om het een en ander uit te testen. De geocaches worden makkelijk in het geheugen geladen via de meegeleverde USB-kabel. In het menu "Geocaching" vind je dan netjes alle caches terug met alle gegevens (mits Premium member). Op de overzichtskaart zie je ook alle caches met de bijbehorende pictogrammen. Alleen ben ik zelf nog niet achter gekomen hoe je de gevonden caches weer uit het geheugen kan verwijderen. In de praktijk bevalt de GPSmap 62st heel goed. Aardig nauwkeurig en gebruiksvriendelijk. Ook een heel duidelijk leesbare display. Daarnaast ook degelijk uitgevoerd. Ikzelf heb er de topokaarten van de gehele Benelux bijgekocht. Kortom: tot heden nog heel tevreden. ;)

 

Groetjes,

Ben :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb sinds vorige week ook een GPSmap 62st van Garmin. [..] Ikzelf heb er de topokaarten van de gehele Benelux bijgekocht.

 

Gewoon uit nieuwsgierigheid moet ik het vragen ... waarom een GPSr met - lichtelijk beperkte - topografische kaart aangeschaft en daarnaast ook nog Top Benelux?

bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb sinds vorige week ook een GPSmap 62st van Garmin. [..] Ikzelf heb er de topokaarten van de gehele Benelux bijgekocht.

 

Gewoon uit nieuwsgierigheid moet ik het vragen ... waarom een GPSr met - lichtelijk beperkte - topografische kaart aangeschaft en daarnaast ook nog Top Benelux?

 

Een mooie vraag. Zodat ik 'm op reis binnen Europa kan gebruiken met de licht beperkte topografische kaart en de Topo Benelux zodat ik gedetailleerder kan kijken binnen de Benelux voor bij het geocachen. Gebruik mijn GPSr niet alleen voor bij het geocachen. ;)

bewerkt door Target77
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Je kunt ze ook weer via de computer verwijderen ,

In het begin ging het nogal moeilijk met de 62 je moet hier meer handelingen mee doen maar de ontvangst is veel beter.de 60 serie was veel simpeler maar ja alles wend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan de menu structuur van de 62s ook aan passen dat ie lijkt op de 60.

buiten de knoppen na werkt alles dan zoals je gewend bent.

 

Mij bevalt de gps buitengewoon goed , aleen wat minder dat als ie zegt dat de batt leeg zijn dat ie dan ook binnen 1 min echt uit gaat :-)

maar verders super acuraat en lekker snel (zeker als je de 60 gewend bent)

 

Ik heb wel ondekt dat het gps ontvangst zuiverder is dan bij een dakota en oregon .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je bedoelt dat je de ribbon uit kan zetten, en de volgorde schermen op 1 profile kunt aanpassen. Maar voor de rest is het ding echt anders (veel extra knoppen drukken).

Vraagje: ik merk dat de 62s soms nog een tijdje ghost caches ziet nadat je de geocache.gpx hebt aangepast of weggegooit. Vreemde is dat deze ghost caches na een tijdje vanzelf verdwijnen, en niet in 1 heldere stap, maar in cache voor cache. Net of de 62s nog een lijst diep intern in zijn geheugen heeft zitten die bijgewerkt wordt aan de hand van de laatste gpx. Maak zo'n cache niet open, want uit dat menuutje kom je niet meer (hahha, brilliant van Garmin). Wie of wie heeft hier ervaring mee (firmware 2.9 even uit mijn hoofd) zonder een master reset uit te voeren.

 

Thex, die de 62S en dat nieuwe gedoe met gpx ipv een fraai garmin serieel protocol en de vreemd opgedeelde tracks maar conceptueel vind rammelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...