Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Tijdens of na het cachen met een vriendin vind ik het altijd leuk om ergens iets te eten of drinken op een gezellig terras (bij mooi weer) of in een restaurant (bij iets minder mooi weer, denk: warme chocomelk). Nu wil ik een bookmark-list aanleggen van caches die gecombineerd kunnen worden met zo'n "uitspanning" (vind ik zo'n leuk woord :D ). Voorbeelden: Onderdak - leuk bosrestaurant aan het begin (GCYZ7C), De Lieberg - leuk terras aan de heide (GC2VFCW), UitWaaien - Theetuin vlakbij (GCTHJD), Gonzo's zwemparadijs - hoeve Ravenstein (GC28CZF). Wie kent er nog meer? Ik zal de list openbaar maken, dan heeft iedereen er iets aan. Alvast bedankt voor de tips! Oh ja, liefst op max. 30 km vanaf Utrecht...

bewerkt door jometdebanjo
Geplaatst

Dat zijn heeeel veel caches, ook al selecteer je een straal van <30 km rondom Utrecht. Bijvoorbeeld alle caches in de stad-Utrecht.

Handig om nog wat zoek-criteria op te geven?

Geplaatst

Ach ja, natuurlijk, helemaal vergeten: het liefst in een mooie natuurlijk omgeving - valt heel stad Utrecht dus meteen af :rolleyes:

Da's een goed idee, Twentse Mug, maar ik ben ook nog eens kritisch - dus geen McD's, maar écht gezellige restaurantjes en terrasjes...

Geplaatst (bewerkt)

Oef, er zijn er zo veel! Kijk bij de caches ook even onder de attributes, bijvoorbeeld "food nearby" of "restrooms nearby".

Zowiezo zijn er in de stad Utrecht genoeg leuke caches in de binnenstad. Met Utrecht Pub Crawl kom je langs de meeste kroegen. Dit geldt ook voor andere kleinere steden, bijvoorbeeld Schoonhoven. Ook hier liggen een aantal zeer leuke caches. Maar ook in Amersfoort, Hilversum, Woerden en Wijk bij Duurstede liggen er mooie caches in de binnenstad met terrasjes op kruipafstand.

Hieronder toch een klein lijstje voor als je een keer wat meer in de natuur een cache wil lopen.

Rhijnauwen: Nabij het theehuis begint onder andere Double Dutch.

Daarnaast lopen de serie Krommerijn 1 t/m 5 grotendeels langs leuke terrasjes, waaronder die in Rhijnauwen (dacht ik).

Lage Vuursche: Nabij Pannekoekenhuis De Vuursche Boer liggen een aantal goede caches, waaronder Nonnenland 2.

Laren: Nabij de La Place beginnen een aantal multi's.

Ede (iets verder weg): Nabij Jufvrouw Tok beginnen een aantal mooie wandelcaches, waaronder Roots.

Alle uitspanningen hebben prima parkeerplaatsen.

Tja, in 5 minuten heb ik er een al een hoop bedacht. Er liggen zo veel caches in de provincie Utrecht dat je voor een terrasje meestal niet ver hoeft te zoeken. Ik zou eerder een selectie maken op de favorites van de caches. Daarna is een terrasje nooit ver weg.

Succes en veel plezier!

Ach ja, natuurlijk, helemaal vergeten: het liefst in een mooie natuurlijk omgeving - valt heel stad Utrecht dus meteen af :rolleyes:

Jammer dat je er zo over denkt, want ook in de stad Utrecht liggen mooie natuurcaches!

bewerkt door oliphientje
Geplaatst

Er zijn er veeheel!

Toch maar wat inbreng met alleen multi's dan, even in de buurt van mijn startpunt:

GCM4E8 "Sompig", Lekker met de laarzen of bergschoenen stampen in de modder en daarna pannenkoeken eten bij de midgetgolfbaan aan de overkant van de weg :dribble: .

GC1ZZ6E "IJsselstein" mooie stadswandeling om IJsselstein direct te leren kennen en daarna kun je alle restaurants en/of terrassen weer als kroegentocht doen :beerchug: .

GCTTFC "Eiteren", wandeling die je wat verder door IJsselstein laat lopen/fietsen, maar eindigt toch ergens waar ook weer de horeca dichtbij zit.

Iets verder weg:

GCVQ8V "Peinzende vrouw in Vreeswijk", Leuke multi in een oud plaatsje opgegaan in Nieuwegein daarna kun je makkelijk de weg terugvinden naar de terrasjes en/of eettentjes waar je langs bent gekomen :thumbup: .

GCQMMF "Lekstad" Vianen verkennen en even terug naar het gezellige oude centrum en proost maar weer :beerchug: .

GC2PTB1 "Het Trefpunt" Na een zeeeeeer korte multi kan je meteen plaatsnemen, echt moe zul je niet zijn geworden :lol1: .

Greetz AAPJ

PS er zijn gelukkig vele multi's in Utrecht zelf en tsja daar heb je ook wel wat horeca.

Oh ja, de gehele Lopikerwaard is voorzien van vele geocache-mogelijkheden en bijv Schoonhoven heeft ook erg gezellige terrassen en teveel multi's om op te noemen.

Geplaatst

Okee, terrassen in kleine plaatsjes mogen erbij! En ik ben mischien iets te vaag geweest in mijn vraag.... Maar ik ben weer wat 'horecaches' rijker, dank tot nu toe!

Geplaatst

Mmmmm.... dat is zéker geen McD! Alliance Gastronomique..... ziet er goed uit, dank voor de tip! Komend weekend wordt 't natuurlijk heerlijk strandweer, ik zit alleen met een zoon die zijn repetitieweek moet voorbereiden, dus geen strand voor mij helaas :no: . Maar deze cache gaat op de lijst, ook al is het een eindje rijden vanaf Utrecht...

Geplaatst (bewerkt)

Een paar suggesties in ons schoane Brabant: - allemaal pareltjes :)

Landschapspark Moerenburg - updated ; wandelcache - 6 KM met halverwege horeca en ietsjes verder de bierbrouwerij La Trappe , bij het klooster 'de Koningshoeven' waar het enige Nederlandse Trappistenbier wordt gemaakt.

Huis ter Heide (Midden-Brabant) renewed ; wandelcache 11 KM, met bijna aan het einde horeca dichtbij in het dorp 'de Moer'.

Kampina Vennen ; wandelcache 9 KM, met horeca bij de start / einde

Huize Rustoord ; wandelcache 10 KM met horeca bij de start / einde en in de buurt MOET je echt even langs gaan voor de traditional Den Bockenreyder en daar een boerenomelet of zo bestellen.

NpfW Jacobushof ; wandelcache 8 KM met horeca bij de start / einde

Onze Lieve Vrouw van de Heilige Eik ; wandelcache van 8 KM, met diverse horeca bij de start / einde in de plaats Oirschot

Rondje Oisterwijk ; wandelcache 8 KM met diverse horeca onderweg

zand, zand en nog eens zand ; wandelcache van 4 KM door Nationaal Park de Loonse en Drunese duinen, met horeca bij de start / einde. Aan de andere kant van het park Opa's Bos ; een wandelcache van 4-5 KM met horeca aan de start / einde

De zes kernen ; fietscache van 25 KM die start en eindigt in het Brabantse dorp Hilvarenbeek, met diverse horeca

De sleutel tot mijn jeugd ; fietscache van 30 KM, die start in het Brabantse dorp Alphen, met diverse horeca bij de start / einde

bewerkt door Ringeling
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...