team wolfje Geplaatst 26 september 2011 Geplaatst 26 september 2011 Hallo Op mijn werk word zaterdag een opendag gehouden. Nu leek het mij en een mede cacher leuk om daar een cache aan te hangen . Alleen hij mag niet voor een eendags event ? hoe los ik dit op? Groetjes Wolfje
Phoenix-night Geplaatst 26 september 2011 Geplaatst 26 september 2011 Dat zou ik niet doen! Gewoon een cache, speurtocht, (maakt niet uit hoe je het noemt) maken en niet aanmelden. Gewoon je vrienden, collega's, familie de tocht met een GPS laten lopen en de zooi weer uit het bos halen. Heeft dus niets met .com te maken! Dit soort tochten heb ik al vaak gemaakt (als dagwandeling of als nachtcache). Altijd een groot succes! Succes ermee. PN
MacDD Geplaatst 26 september 2011 Geplaatst 26 september 2011 Zo, jij bent volgens mij weer een eind beter. Gelukkig.
Oemoemenoetjes Geplaatst 26 september 2011 Geplaatst 26 september 2011 Ook al zou je een echte cache willen maken, dan is nog maar de vraag of je voor zaterdag op tijd bent. Geen idee of je al ervaring hebt met het maken van caches en een cachepagina? Maar ik zou ook een "nepcache" maken. Dat lijkt mij voor jullie en de reviewers het minste werk. Veel plezier in ieder geval
Fantasties Geplaatst 26 september 2011 Geplaatst 26 september 2011 Cache maken en dag erna archiveren Geocache Ownership: A Long-Term Relationship wel eens gelezen? Puntje 5: Geocache Permanence: Geocaches are placed for the long term. Alles is relatief maar ik denk niet dat 1 dag echt "long term" is.
MacDD Geplaatst 26 september 2011 Geplaatst 26 september 2011 Somige relaties voelen na 1 dag ook al long term aan.
Triskelle Geplaatst 26 september 2011 Geplaatst 26 september 2011 Hallo Op mijn werk word zaterdag een opendag gehouden. Nu leek het mij en een mede cacher leuk om daar een cache aan te hangen . Alleen hij mag niet voor een eendags event ? hoe los ik dit op? Groetjes Wolfje Een event mag je altijd aanbieden (leuk ... komen wij ook te weten waar je werkt) of de reviewer het honoreert is een tweede, maareh... waarom wil je dat eigenlijk? Heeft jouw werk zoveel met geocachen te maken of is het meer iets van "leek me leuk"?
parreg Geplaatst 26 september 2011 Geplaatst 26 september 2011 Je kan natuurlijk altijd een cachepagina maken en uitprinten voor je collega's .. is bijna niet van echt te onderscheiden (:-) .. en als het feest voorbij is trek je alles weer uit het bos en heb jij een mooie pagina als aandenken. Iedereen blij (behalve als je er graag een puntje aan over had willen houden) ..
Track_leader Geplaatst 26 september 2011 Geplaatst 26 september 2011 1 dags caches mogen al een tijd niet meer.. Minimale periode dat een cache actief moet ziijn is 3 maanden.....
Becurious Geplaatst 28 september 2011 Geplaatst 28 september 2011 Wolfje heeft abusievelijk hetgeen wat we wilden uitvoeren een cache voor 1 dag genoemd, wat echt de bedoeling is is het volgende: Zaterdag as 2 uur de mogelijkheid hebben om je te melden bij afgesproken punt nav een zelfde idee wat laatst in A'dam heeft plaats gevonden. zie I am sterdam GC327WT Dus geen cache plaatsen.Alleen maar de mogelijkheid om je even te laten zien om daarna eventueel een rondje FloraHolland open dag mee te nemen (in kader van 100 jarig bestaan.) Dus ook niet commerciel, want gratis toegang en gratis deelname aan diverse activiteiten. Helaas is de communicatie over de aanvraag niet helemaal duidelijk geweest wat er nu echt de bedoeling is. Misschien dat @GeoGuy.Nl hem alsnog wil plaatsen?
Sivota Geplaatst 28 september 2011 Geplaatst 28 september 2011 (bewerkt) Het betreft dus geen cache, maar een event, begrijp ik. Het lijkt mij niet zoveel zin hebben om je vraag/boodschap aan GeoGuy op het forum neer te zetten. Geen idee of en wanneer die dit leest en het is niet de juiste plek Het is goed gebruik om dat via de review notes van de ingediende event- of cachepagina te doen. Heb je geen pagina ingediend en alleen een vraag, stuur dan een mail via het profiel van de reviewer(s). In de guidelines staat verder het volgende m.b.t. het aanleveren van events: "Event caches are gatherings that are organized by geocachers and are open to other geocachers. They are submitted at least two weeks prior to the event so that potential attendees will have sufficient notice to make plans". en ook "While a music concert, a garage sale, an organized sporting event, a ham radio field day or a town's fireworks display might be of interest to a large percentage of geocachers, such events are not suitable for submission as event caches because the organizers and the primary attendees are not geocachers." Bron: Link punt 5 Dit ter info, het lijken me hier relevante punten om rekening mee te houden en zo nodig over in gesprek te gaan met de reviewer, bij het organiseren van een event. Je kunt natuurlijk ook gewoon cachers oproepen om langs te komen, samen de Flora-Holland open dag te bezoeken en ook een of meerdere caches in de buurt te gaan doen. Dat kan in het forum: Samen op stap. 28 september 2011 bewerkt door Sivota
Becurious Geplaatst 28 september 2011 Geplaatst 28 september 2011 dank voor het duidelijke antwoord cq verwoorden.
Diafragma Geplaatst 28 september 2011 Geplaatst 28 september 2011 ...... Dus geen cache plaatsen.Alleen maar de mogelijkheid om je even te laten zien om daarna eventueel een rondje FloraHolland open dag mee te nemen (in kader van 100 jarig bestaan.) Dus ook niet commerciel, want gratis toegang en gratis deelname aan diverse activiteiten. .... Het lijkt me wel een promotionele activiteit voor een bedrijf waar geocaching voor wordt gebruikt. Volgende week een event bij de grootgrutter in Zaandam en dan thuis komen met een boodschappentas vol? Die eventcache scoort vast goed!
Aanbevolen berichten