Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

En die juryleden mogen zelf ook gewoon mee doen aan de race?

Absoluut.

Als een log van een jurylid genomineerd is, dan neem ikzelf wel even plaats in de jury, en/of doet dat jurylid een keertje niet mee bij het beoordelen. Allemaal wel een mouw aan te passen. Het uiteindelijke oordeel wordt toch in de poll op het forum geveld.

Als je meer coins wilt laten reizen, dan is dit wel een beperking. Ik zeg, hoe meer hoe beter.

...

Niet helemaal.

Met 1 coin per deelnemer heeft elke eigenaar gelijke kansen op de eindoverwinning. Daarbij komt dat het bijwerken gedurende de race best veel tijd kost; hoe meer coins, hoe meer tijd daar in gaat zitten. Ik ga het aantal deelnemers wel verhogen naar 200, maar niet het aantal coins per deelnemer oprekken.

Geplaatst

Alleen waarom is gekozen dat alleen coins mee mogen doen?

Ik denk dat dit met de historie te maken heeft. Eerst was het een 12 provinciën geocoinrace. Volgens mij ook opgezet door coinmakers/handelaren.

Het woord coin is nu uit de race (maar trackable zit er ook niet in) en of dit de deuren opent voor de TB's? ;-)

Had de vorige (ik bedoel huidige 12 provinciën geocoinrace 2011) coinrace dan problemen met mysterieuze verdwijningen?

- Robert

Het was en blijft een geocoinrace, en dat heeft inderdaad een historische reden. Na een paar jaar geocoinraces door de provincies is het nu tijd voor een geocoinrace door de gemeenten, vnl ingegeven door het feit dat de race met provincies al zo snel voorbij is tegenwoordig (2,5 maand). Coins zijn meestal enigszins van hetzelfde formaat, terwijl er bij TB's het formaat enorm uiteen kan lopen. Ik heb zelfs overwogen om microcoins uit te sluiten (misschien hebben die het voordeel dat die via meerdere formaat-caches kunnen reizen), maar dan wordt terecht de vraag gesteld waar de grens dan ligt. Ook is niet duidelijk of een microcoin per se een dergelijk voordeel ondervindt. Ik weet het niet.

Dus de grens heb ik getrokken bij het hebben van een icon dat anders is dan het TB icon. Je mag gerust een 'ding' aan je coin hangen, er is geen spelregel die dat verbiedt. Overigens: kopietjes van geocoins mogen niet, want dat is niet in lijn met de basisgedachte van: stuur die stof-verzamelende coins op weg.

Of de race van 2011 last had van mysterieuze verdwijningen?

Zeker. Er zijn meerdere (en altijd teveel naar mijn idee) coins kwijtgeraakt. Gelukkig doken sommige ook weer op wonderbaarlijke wijze op. Het lijkt mij ook dat TB's een langer leven beschoren zijn, maar het is van oudsher een geocoinrace en geen TB race. Zodoende.

Het uitsluiten van micro's is volgens mij niet nodig.

Ik heb express met een micro meegedaan zonder het platic vierkante hoesje er omheen om in kleinere caches te passen. En ik ben nog steeds niet gefinished ik ben vorige week net over de helft van de provincies gekomen.

Dus het is niet zo'n groot voordeel denk ik. Op de 2e plaats van de race staat ook een grote coin

Geplaatst

Als je meer coins wilt laten reizen, dan is dit wel een beperking. Ik zeg, hoe meer hoe beter.

...

Niet helemaal.

Met 1 coin per deelnemer heeft elke eigenaar gelijke kansen op de eindoverwinning. Daarbij komt dat het bijwerken gedurende de race best veel tijd kost; hoe meer coins, hoe meer tijd daar in gaat zitten. Ik ga het aantal deelnemers wel verhogen naar 200, maar niet het aantal coins per deelnemer oprekken.

Helaas is de kans dat die ene coin kwijt raakt redelijk groot. Ik heb daar geen goede ervaring mee.

Vorig jaar 2 coins en 1 kwijtgeraakt, dit jaar 1 coin en die is spoorloos (lang bij cacher die niet reageert).

Geplaatst

Hoera! :thumbup::thumbup:

We hebben een uit vijf medecachers bestaande jury samengesteld, die zich zal ontfermen over de nominaties van de maandelijkse logwedstrijd tijdens de Gemeenterace 2012.

Het idee is dat er elke maand naar aanleiding van de nominaties 3 logs voorgelegd zullen worden aan de forumlezers waaruit dan elke maand de 'beste' log wordt gekozen door de forumgebruikers.

Alles zal meer vorm krijgen in de eerste week van februari wanneer de jury voor het eerst aan het werk zal gaan. Dit zal in anonimiteit gebeuren omdat de juryleden dan niet lastig gevallen kunnen worden met lastige vragen, of iets dergelijks... :angry:

Nomineren dus, die logs. Niet vergeten!

Overigens zullen we jullie daar nog vaak genoeg aan blijven herinneren....

Geplaatst

Dat is goed nieuws!

Je zou ervan gaan denken dat het al bijna 2012 is, maar gelukkig duurt dat nog even...

Geplaatst

KLinkt super leuk, goede reden om eens op zoek te gaan naar een leuke coin. Ik merkte bij de 12 provincien race dat de animo wat verdween doordat er zoveel coins finishten, dus ik denk dat dit zeker een heel leuk idee is!

Geplaatst (bewerkt)

Jammer dat Saba en Bonaire niet meedoen. Nederland is Nederland toch, misschien wel leuk als bonusgemeente! :P

geocaching.com heeft bv Bonaire als land (en dus niet als 'State' van nederland).

Het spel wordt gespeeld op de buren en daar houden we de landen aan zoals ze op geocaching.com vermeld zijn. De provincies zoals een cache-eigenaar die kan opgeven zijn ook alleen de 12 provincies van hier in Nederland.

Volgens mij is het ook dat het de gemeenterace is van nederland en niet Koninkrijk der Nederlanden.

- Robert

bewerkt door De broekies
Geplaatst

Dit leek me al gelijk een leuk idee, maar ik wou wel in stijl meedoen. Daarom heb ik een tijdje flink zitten zoeken, maar kon geen geschikte coin vinden. Daarom bij https://www.mypersonalgeocoin.de een eigen coin ontworpen, met het schild van mijn gemeente erop.

2011-9-13_16-20-14-995_Vorschau_1.png

Ik heb er ook eentje gemaakt. Maar dan met de vlag van Dongen uiteraard! Echt gaaf! Dank voor de tip

Geplaatst

Ook wij hebben nog wel een coin in de kast liggen die nodig afgestofd mag worden. Nou hebben wij nog nooit meegedaan met zo'n race, maar wat wordt er, behalve het afstoffen en activeren van een coin nog meer van ons verwacht? Ik heb al een leuk tasje liggen die we aan de coin kunnen hangen om de lijst met gemeenten in te stoppen.

Geplaatst

Ook wij hebben nog wel een coin in de kast liggen die nodig afgestofd mag worden. Nou hebben wij nog nooit meegedaan met zo'n race, maar wat wordt er, behalve het afstoffen en activeren van een coin nog meer van ons verwacht? Ik heb al een leuk tasje liggen die we aan de coin kunnen hangen om de lijst met gemeenten in te stoppen.

Dat je je aanmeldt voor de race (vanaf 1 oktober), dat je je coin op tijd in een cache stopt (voor 1 januari) en dat je de listing van je coin zo maakt dat voor iedereen die hem tegenkomt duidelijk is dat het om een racecoin gaat en wat het doel van de race is (hier wordt vast nog wel door iemand een banner voor ontworpen).

Verder zou ik er voor zorgen dat dat tasje niet te groot is, anders vallen er meteen een heleboel caches af omdat de coin met toebehoren er niet in past...

Veel succes alvast!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...