GeoVlinder Geplaatst 8 september 2011 Geplaatst 8 september 2011 Kan ik alvast een plekje reserveren? Leuk, ik doe zeker mee. Enne een extra super bonus voor een foto van de burgemeester met coin voor het gemeentehuis? Natuurlijk slechts 1x per gemeente te claimen, anders wordt die beste man/vrouw ook helemaal gek. groetjes GeoVlinder
De Wijngemachtigde Geplaatst 8 september 2011 Auteur Geplaatst 8 september 2011 (bewerkt) Alleen waarom is gekozen dat alleen coins mee mogen doen? Ik denk dat dit met de historie te maken heeft. Eerst was het een 12 provinciën geocoinrace. Volgens mij ook opgezet door coinmakers/handelaren. Het woord coin is nu uit de race (maar trackable zit er ook niet in) en of dit de deuren opent voor de TB's? ;-) Had de vorige (ik bedoel huidige 12 provinciën geocoinrace 2011) coinrace dan problemen met mysterieuze verdwijningen? - Robert Het was en blijft een geocoinrace, en dat heeft inderdaad een historische reden. Na een paar jaar geocoinraces door de provincies is het nu tijd voor een geocoinrace door de gemeenten, vnl ingegeven door het feit dat de race met provincies al zo snel voorbij is tegenwoordig (2,5 maand). Coins zijn meestal enigszins van hetzelfde formaat, terwijl er bij TB's het formaat enorm uiteen kan lopen. Ik heb zelfs overwogen om microcoins uit te sluiten (misschien hebben die het voordeel dat die via meerdere formaat-caches kunnen reizen), maar dan wordt terecht de vraag gesteld waar de grens dan ligt. Ook is niet duidelijk of een microcoin per se een dergelijk voordeel ondervindt. Ik weet het niet. Dus de grens heb ik getrokken bij het hebben van een icon dat anders is dan het TB icon. Je mag gerust een 'ding' aan je coin hangen, er is geen spelregel die dat verbiedt. Overigens: kopietjes van geocoins mogen niet, want dat is niet in lijn met de basisgedachte van: stuur die stof-verzamelende coins op weg. Of de race van 2011 last had van mysterieuze verdwijningen? Zeker. Er zijn meerdere (en altijd teveel naar mijn idee) coins kwijtgeraakt. Gelukkig doken sommige ook weer op wonderbaarlijke wijze op. Het lijkt mij ook dat TB's een langer leven beschoren zijn, maar het is van oudsher een geocoinrace en geen TB race. Zodoende. 8 september 2011 bewerkt door De Wijngemachtigde
De Wijngemachtigde Geplaatst 8 september 2011 Auteur Geplaatst 8 september 2011 (bewerkt) ...Enne een extra super bonus voor een foto van de burgemeester met coin voor het gemeentehuis? ... Maar dan wel met burgemeesterketting om de nek en vergaderhamer in de hand!! En, oh ja, zwaaiend met de gemeentevlag! 8 september 2011 bewerkt door De Wijngemachtigde
veentje22 Geplaatst 8 september 2011 Geplaatst 8 september 2011 Leuk idee! Ik heb een coin die ik op 31 augustus heb geactiveerd en hij bleef tot nu toe altijd bij mij ( took to functie ). Mag hij dan nog meedoen? Of moet ik weer een nieuwe coin te kopen? http://www.geocaching.com/track/details.aspx?tracker=TB3Y9J3 < Link
Verrijders Geplaatst 8 september 2011 Geplaatst 8 september 2011 Leuk idee Guus! Wij proberen ook weer mee te doen ofschoon "onze" FTF het niet zo goed doet en de coin van vorig jaar door een ervaren cacher in Amerika gedropt is. Hopelijk is deze dan weer thuis. Enne... onze burgemeester gaat wel met een ketting om zijn nek en een hamertje en vlaggetje in zijn hand voor het gemeentehuis staan voor een foto.
De Wijngemachtigde Geplaatst 8 september 2011 Auteur Geplaatst 8 september 2011 (bewerkt) Leuk idee! Ik heb een coin die ik op 31 augustus heb geactiveerd en hij bleef tot nu toe altijd bij mij ( took to functie ). Mag hij dan nog meedoen? Of moet ik weer een nieuwe coin te kopen? http://www.geocaching.com/track/details.aspx?tracker=TB3Y9J3 < Link Nee, dat hoeft niet. De 'took to' functie geeft geen extra administratieve rompslomp in het op orde brengen van de coinverplaatsingen. Het is past echt een gedoe als een coin al veel caches 'echt' heeft gezien via drops and retrievals omdat ik die dan allemaal moet gaan zitten wegpoetsen en dat juist levert wel veel extra werk op. Dus in principe kan jouw coin gewoon meedoen. 8 september 2011 bewerkt door De Wijngemachtigde
The Snoopy Family Geplaatst 8 september 2011 Geplaatst 8 september 2011 Wij gaan een coin opduikelen uit de collectie en willen deze zeker mee laten doen.
TuuronTour Geplaatst 8 september 2011 Geplaatst 8 september 2011 Ik denk niet dat we de shapefiles voor 1 januari 2012 voor de nieuwe situatie hebben. Hoeft toch geen probleem te zijn? Als je met shapefiles kan werken, kan je ook de vlakken van de vier gemeentes tot 1 vlak samenvoegen.
GoudHaartje Geplaatst 8 september 2011 Geplaatst 8 september 2011 de tags van Cachekinz of van Signal, mogen die dit jaar ook weer ?
De Wijngemachtigde Geplaatst 8 september 2011 Auteur Geplaatst 8 september 2011 de tags van Cachekinz of van Signal, mogen die dit jaar ook weer ? Yep, geen punt.
De Wijngemachtigde Geplaatst 9 september 2011 Auteur Geplaatst 9 september 2011 Zo maar een ideetje om het reizen naar de uithoeken des lands een beetje te bevorderen: bonuspunten voor bezoek aan een cache in de meest westelijke (Sluis), meest noordelijke (Schiermonnikoog), meest oostelijke (Oldambt) en meest zuidelijke gemeente (Gulpen Wittem).... Ik zit net te kijken, maar Rottumerplaat ligt volgens mij noordelijker dan Schiermonnikoog, en omdat dit in de gemeente Eemsmond valt is Eemsmond de noordelijkste gemeente.
Bloodwoosj Geplaatst 9 september 2011 Geplaatst 9 september 2011 Je hebt helemaal gelijk. Ik had iets te snel de verkeerde gemeente te pakken Maar ik neem aan dat het principe dat ik voor ogen had over is gekomen. Greetz Bloodwoosj.
De Wijngemachtigde Geplaatst 12 september 2011 Auteur Geplaatst 12 september 2011 Oproep: Ik zoek nog een paar juryleden die bereid zijn om elke eerste week van de maand wat logjes door te lezen en samen met de andere juryleden te overleggen welke 3 logs zullen worden voorgelegd voor de maandelijkse logwedsstrijd als onderdeel van de Gemeenterace 2012. Ik heb nu in elk geval 1 aanmelding en een 0,5 aanmelding waarop ik nog geen bevestiging heb. Ik kan er dus nog wel een paar gebruiken. Het is niet veel werk. Paar logjes lezen, paar emailtjes sturen en aan mij doorgeven welke logs genomineerd worden om in de poll terecht te komen. Ik was in principe van plan om de juryleden in alle anonimiteit te laten werken. Als er een log van een jurylid bij de te beoordelen logs zit, hoeft dat jurylid eventueel die maand niet mee te beoordelen. Graag je aanmelding via pm.
elmasj Geplaatst 12 september 2011 Geplaatst 12 september 2011 Natuurlijk doe ik ook in 2012 weer mee! Eén coin per deelnemer blijft gehandhaafd? Yep, 1 coin per deelnemer. Als je meer coins wilt laten reizen, dan is dit wel een beperking. Ik zeg, hoe meer hoe beter. Het idee is wel grandioos, ga eens kijken welke coins ik nu weer op pad ga sturen.
Indy & Jones Geplaatst 12 september 2011 Geplaatst 12 september 2011 Oproep: Ik zoek nog een paar juryleden die bereid zijn om elke eerste week van de maand wat logjes door te lezen en samen met de andere juryleden te overleggen welke 3 logs zullen worden voorgelegd voor de maandelijkse logwedsstrijd als onderdeel van de Gemeenterace 2012. Ik heb nu in elk geval 1 aanmelding en een 0,5 aanmelding waarop ik nog geen bevestiging heb. Ik kan er dus nog wel een paar gebruiken. Het is niet veel werk. Paar logjes lezen, paar emailtjes sturen en aan mij doorgeven welke logs genomineerd worden om in de poll terecht te komen. Ik was in principe van plan om de juryleden in alle anonimiteit te laten werken. Als er een log van een jurylid bij de te beoordelen logs zit, hoeft dat jurylid eventueel die maand niet mee te beoordelen. Graag je aanmelding via pm. En die juryleden mogen zelf ook gewoon mee doen aan de race?
Aanbevolen berichten