Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo iedereen.

Als eerste wil ik mijn complimenten geven aan iedereen die zich een heleboel hoofdbrekers op de hals heeft gehaald om div caches tot stand te brengen. :wine:

Als tweede wil ik niemand voor het hoofd stoten met dit draadje.

Waarom dit draadje dan nu hierom dus; ik kees doe graag aan het scoren van cache's,maar de laatste tijd worden de omschrijvingen alleen maar moeilijker dus het loggen van een cache ook. :P

Ik heb ook al meerdere signalen gelezen dat er meerdere mensen zijn die moeite hebben met het oplossen van deze omschrijvingen. :no:

Mijn idee is dat sommige cache's dus een stukje makkelijker moeten,want ikzelf zie dat er elke keer weer dezelfde SUPER speurneuzen er in slagen de noten te kraken(ik vind dit zeker heel erg knap). :D

Waar ik nu heen wil is het volgende kunnen het aantal sterretjes niet wat minder dit maakt het voor iedereen leuk om een cache te scoren.

Hetgeen wat er nu speelt is volgens mij een uit de hand gelopen cacheoplosstrijd na Het dansen van de Tango (die ik helaas nog niet gevonden heb :no: )

Ik zie wel wat er nu gaat gebeuren,maar nogmaals ik wil niemand kwetsen met het verzinnen van zulke hoofdbrekers.

Groetjes keske27

Geplaatst

Zo erg is het toch niet. Als ik naar de laatste 20 caches (kijk hier) zijn er 15 met een moeilijkheid (difficulty) lager dan 3 sterren en dus vijf met 3 sterren of meer. Driekwart van de nieuwste caches zijn dus makkelijk tot gemiddeld. :wine:

Ik vind het wel fijn dat er van alles is. Simpele wandelingen, caches met iets meer uitdaging en heftige hersenkrakers voor de regenachtige dagen. :D

tot cache,

team Wij Drie :no:

Geplaatst

Alleereerst moet ik toegeven dat ik ook een verandering zie plaatsvinden. Toen ik een jaar geleden begon was het eigenlijk altijd een nummertje vinden onderweg waarmee je de cache kon vinden. Tegenwoordig moet er bij enkele caches al flink gepuzzeld/gerekend/gezongen/gezworen/gefilmgekeken/gejongleerd/gebackammond/gedanst worden om de beloning te vinden. Persoonlijk vind ik als enige nadeel dat dit soort caches vooral in de regio Westland tot stand komen. En da's weer een stuk rijden :wine: .

Gelukkig zie ik tegelijkertijd ook nog steeds gewone caches op duiken. Naar schatting liggen er naast die paar extreem moeilijke ook nog ongeveer 600 'makkelijke', dus we kunnen er nog wel even mee vooruit :D .

Gewoon doorgaan met caches plaatsen, mensen, zowel moeilijk als makkelijk. Zolang de balans maar goed is.

Geplaatst
Persoonlijk vind ik als enige nadeel dat dit soort caches vooral in de regio Westland tot stand komen. En da's weer een stuk rijden  :D .

Wat meer spreiding zou inderdaad wel mogen. Er zijn nog grote delen van het land waar te weinig caches liggen.

tot cache,

team Wij Drie :wine:

Geplaatst

Kees,

Ik kan me goed vinden in je opmerking.

IK vind ook dat het te gek aan het worden is.

Vooral in de omgeving van Delft proberen de plaatsers elkaar in moeilijkheidsgraad te overtroeven.

Straks komt er nog hogere wiskunde aan te pas en is het oplossen alleen nog maar voorbehouden aan een elitair groepje zeer hoog opgeleiden.

Men verliest uit het oog dat ook kinderen en mensen zoals ik graag meedoen.

Om kort te gaan, een puzzeltje is leuk en mag zelfs pittig zijn, maar moet wel te doen zijn.

Met alle respect voor de bedenkers van al die niet op te lossen raadsels.

Groeten, Koos.

Geplaatst

Volgens mij zijn er veel caches in verschillende soorten en maten. Van mooie wandelingen tot snelle hit en runs. Welke ook erg leuk en spannend zijn. Tot nu toe ben ik blij met iedere cache. De Ufo was toch wel spannend. Juultje heeft mij 6 bezoeken gekost voor ik de schat kon vinden met de juiste coördinaten. Welke ik na eerste prachtige route al had. Maar kon domweg de stash niet vinden. Retour en retour omdat de route zo mooi is en toch daar een log wilde hebben.

Ieder heeft zo zijn voorkeuren.

Een cach ga ik niet meer heen omdat ik het er te druk vind en hoefjes vol doggies is niet altijd prettig.

Voor mij doet het niets af aan de cach. Ik word toch vaak verrast door de mooie vindingen van de plaatsers en kan dat erg waarderen.

Moet ik toch nog maar even zien dit na te doen.... :D

Wat is er eigenlijk erg aan om een cach niet te kunnen doen door misschien gebrek aan wiskundige achtergrond. Soms ook het idee dat er toch hulp wordt aangeboden ook deze puzzels op te lossen.

Ik geniet ook van het leren en ophalen van wat ik ooit eens geleerd heb. Of niet geleerd heb.

Voor iedereen alles perfect maken is waarschijnlijk onmogelijk, maar ik denk dat er toch genoeg is voor auto's, fietsjes, lopertjes. Kan me vergissen.

:wine:

Just enjoy. Lijkt mij. En doe wat bij je past.

Geplaatst

Ja, die Delftenaren (en omstreken) kunnen er kennelijk niet buiten om elkaar de sterren af te steken... Ik baal er ook een beetje van, want ik ben een echte alfa die van zelfs lagere wiskunde geen kaas gegeten heeft. Met name Williii Carrotte heeft mijn ambities om al zijn caches op mijn lijstje te hebben aardig gecoupeerd....

Maar ja, er zijn zoiets van duizend caches in Nederland en heel veel daarbuiten, dus dan doe ik maar andere. Die sterrenslag, die er vandaag weer een bij gekregen heeft, houdt ook wel weer eens op, tegen de tijd dat Williii uitgewinterslaapt/winteruitgeslapen is! (Maaar jammer is het wel....)

Simone :D

Geplaatst

In een ander draadje had ik al gereageerd op de mogelijkheid van caches die al dan niet te doen zijn. Er zou eigenlijk een apart tekentje moeten komen voor de al dan niet wiskundige/puzzle caches. Nu staan ze soms zelfs als regular cache aangegeven met een moeilijkheidsgraad die veel te laag is.

Wij hebben er zelfs al aan gedacht om een plaatser van een bepaalde cache (GCGNKJ) uitleg te vragen, gewoon omdat het blijft steken dat je de omschrijving niet snapt :no: Terwijl we er een aantal malen zijn wezen zoeken (de plek is ongeveer bekend) zonder resultaat. Niet om hem dan te loggen, maar om het te begrijpen. Want laten we eerlijk zijn, mijn/onze wiskundige kennis zit diep. En sommige caches zijn dan te hoog gegrepen, en dat haalt wel een stukje aardigheid eraf.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Groetjes Marja :wine: die vandaag Cachandra heeft opgelost :D nu nog een keertje richting Delft (krijg alleen Ruud niet meer mee)

Geplaatst

Leuk draadje, Kees :no:

En dank dat je mij de kans geeft wat over de Delftse caches te zeggen.

Zoals gezegd in dit draadje liggen er caches in alle maten en soorten in het land, maar ook in Delft.

In cache-paradijs Delft e.o. liggen van mij 19 caches:

7 extreem makkelijk

2 gewoon makkelijk

1 lange stadswandeling (die Kees erg waardeerde)

1 lange boswandeling

1 puzzeltje dat je alleen kan oplossen door ter plaatse te kijken

1 taalpuzzel waarvan je de oplossing via een antwoordapparaat kunt afluisteren, als je dat wilt

1 eenvoudige cache die je alleen kunt doen als je 4 andere hebt opgelost

1 eenvoudige cache waarbij je eerst even in mijn cache-verleden moet spitten

1 eenvoudige cache waar je dubbel kunt scoren

3 behoorlijk moeilijke caches, waarbij ik een speciale service bied

Als dat geen gevarieerd aanbod is, dan weet ik het niet meer.

En laat ik nu nog eens herhalen, dat je voor mijn moeilijke puzzels, maar ook die van Boudewijn, en dan hebben we over TOTAAL 5 PUZZELS, absluut GEEN HOGERE WISKUNDE nodig hebt. Wat dan wel? FANTASIE! En dat hebben we toch allemaal? Niet dan? Ja toch! :D:wine:

Geplaatst

Tja Kees, ik kan het toch niet met je eens zijn. ( ook positief bedoeld!)

Het lijkt er wel op dat er her en der wat competitie is en dat dan bijna niets te dol is, maar daar tegenover zie ik toch echt nog altijd meer eenvoudiger caches erbij komen.

Als je kijkt naar het aantal moeilijke caches ( 3+) op het totaal van alle nederlandse caches dan is het aantal moeilijke zwaar in de minderheid. Kijk wat dat betreft maar op de kaart met moeilijke caches en je ziet hoe weinig het er zijn tov. het totaal.

Mogelijk vergeet je een beetje dat het door jou gesignaleerde verschijnsel tamelijk recent en ook nog tamelijk lokaal is.Kortom er blijft genoeg over dat niet onder de door jou genoemde noemer valt. Wellicht dat je al wat verder moet gaan dan, maar dat is het lot van iedere cacher die de smaak te pakken krijgt: met het stijgen van het aantal door jou gescoorde caches gaan ook de verreden kilometers omhoog.

Nochtans blijkt er een markt voor dat soort caches en dus horen ze er gewoon bij. Het lijkt overigens wel een vnl. nederlandse aangelegenheid te zijn. Maar dat heeft mogelijk met de nederlandse topografie te maken: wij missen nu eenmaal grotelijks lekker geaccidenteerd terrein dat het cachen echt een derde dimensie geeft.

Tevens denk ik dat het ook zo is dat het voor de maker enig prestige geeft als hij ook dat soort caches in zijn repertoire heeft !! Ik kan daar zelf wel van meepraten: sinds ik als eerste een uitgebreide serie snelle drive in's op de markt heb gegooid lijkt de aandacht voor al mijn andere caches overschaduwd te worden. En dat zijn er toch echt veel meer. Het lijkt erop dat mijn naam daar nogal mee geassocieerd wordt, ondanks dat ik momenteel echt de enige niet meer ben die dit gedaan heeft. Dat betreur ik ten zeerste. Dan kan het zinvol zijn om een aantal "moeilijke" caches op de markt te gooien in een poging van die onderwaardering af te komen.

Maar Kees, je hoeft natuurlijk niet aan dat soort caches te beginnen. Immers, er staat nergens geschreven dat iedereen iedere cache moet kunnen vinden! Wat mij betreft zelfs integendeel. Schoenmaker blijf bij je leest, of zo. Er zijn en er komen voor iedere smaak caches op de markt. Ik eet geen tomaten en ik doe ook bepaalde caches niet omdat ik die niet pruim. Etc.

Groet,

GEOPATRA.

Geplaatst

Kijk lieve schat,

(ik ben je schat niet, weet ik, is ook beter zo)

Daar is het onderwerp cachetechnieken nu voor gestart. En wordt getracht iedereen daar een beetje warm voor te krijgen. Want op een dag kan je toch van dienst zijn.

Natuurlijk is lamballen en keten leuker, maar nu je weer met beide voetjes blijkbaar alleen dus voor de puzzel staat, mag je gerust wat vragen opwerpen.

No hard feelings iedereen tapt weleens uit het verkeerde potje, toch!

Hoort erbij,

Sterkte, als ik helpen kan graag!

p.s.

(Mailen mag , een communitymail ?)

Geplaatst

Al kan ik me best wel vinden in je mening vind ik toch dat het gewoon aan de plaatser is. Nog ff en ik ben een jaar aan het cachen, in het begin meest traditionele, de laatste tijd meer multie's. Dat laatste eerst omdat ik in mijn directe omgeving bijna alle traditionals gedaan heb, dus de afstand wordt langzaam groter.

Hoe meer multie's ik nu doe hoe leuker ik ze vind. Inmiddels handig geworden met mijn vista (die ik binnekort aan de wilgen hang voor een 60cs :wine: ) is het ook makkenlijker zulke caches te doen, ofwel de ervaring speeld een belangrijke rol.

Zelf vind ik de creativiteit van veel plaatsers geweldig, verzin maar als eerste iets als aan het lijntje of een moorddadige cache als het mysterie van de 3 zusjes. Iedereen zal zo wel zijn faforieten hebben, en die verassing van wat hebben ze nu weer verzonnen vind ik de charme van het geocachen :no: .

Ja er moeten wat simpele blijven komen, maar dat gaat vanzelf volgens mij. De meeste 1e geplaatste cache van een team is vaak een wat simpele.

En ja af en toe zitten erbij die echt moeilijk zijn, maar dan is het ook een beetje om de eer dat je hem oplost en logt. Je hoefd niet elke cache te lopen toch??

Hoewel...

Dat je de geocacher ook tot wanhoop kan drijven met een cache...probeer de leusden lightstraf cache maar, niet echt moeilijk...maar halverwege bestaat de kans dat je jezelf wilt verhangen in een lantaarenpaal :no: .

(Rob Klein ik bezin me nog steeds op wraak, in dit leven of het volgende!)

Toch was het idee geniaal, en als je secuur werkt makenlijk op te lossen.

Kortom laat iedereen gewoon zijn idee lekker uitwerken, er is geen ere podium, geen 1e en 2e plaats. Gewoon lekker bezig zijn meest buiten en soms wat huiswerk :D .

Greetz, Locutus

NB over huiswerk gesproken: Locutus wil best collega cachers helpen met Flash Gordon, niet met de cords. Maar een kopie van de film wordt op verzoek te leen klaar gelegd in mijn cache "Hoogspanning", bij achterlaten van een lege band hoef je hem niet meer terug te leggen. verzoek per PM :P .

Geplaatst
Nochtans blijkt er een markt voor dat soort caches en dus horen ze er gewoon bij...........

.....Maar Henk, je hoeft natuurlijk niet aan dat soort caches te beginnen

Helemaal mee eens, en bovendien vinden sommige mensen het leuk om ingewikkelde puzzels thuis al vast op te lossen.

Maar wie is Henk? :D

Kijk lieve schat,

Maar wie is die lieve schat? Al dan niet gewenst?

Groetjes van Marja :wine: die niet meer weet wie wie is :no:

Geplaatst
--------------------------------------------------------------------------------

QUOTE (Geopatra @ February 13 2004, 23:24:03 )

Nochtans blijkt er een markt voor dat soort caches en dus horen ze er gewoon bij...........

.....Maar Henk, je hoeft natuurlijk niet aan dat soort caches te beginnen

Helemaal mee eens, en bovendien vinden sommige mensen het leuk om ingewikkelde puzzels thuis al vast op te lossen.

Maar wie is Henk? 

Henk = Kees = Keske = foutje dat zojuist gecorrigeerd werd ! :D:wine:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...