Spring naar bijdragen

Google Streetview En Openbare Weg


Team Helmpies

Aanbevolen berichten

Hoi,

Soms willen (en kunnen)wij niet al te ver lopen als wij een dagje gaan cachen. Meestal zet ik van tevoren een route uit met een aantal caches waarvan ik denk (of lees) dat het leuke oppikkers zijn.

Tegenwoordig check ik ook vaak met Google streetview of dit het geval is.

Mijn stelregel daarbij is dan: Als de auto'tjes van Streetview de straat in kunnen rijden, zal ik het ook wel mogen. Het is dan waarschijnlijk geen Eigen Weg, fietspad, of alleen voor vergunninghouders.

Wellicht ten overvloede: als dit onderweg wel het geval blijkt te zijn dan gaan we òf lopen, of we gaan naar de volgende cache!

 

Mijn vraag aan jullie is nu: Klopt dit uitgangspunt, of hebben jullie er ervaring mee dat er wegen op Streetview staan die niet voor al het autoverkeer bestemd zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ben zelf een Area Manager bij Waze en voor het controleren en creëren van de kaarten maak ik af en toe gebruik van Streetview, bijvoorbeeld om te zien of een weg doorgaand is, of dat er een bussluis in zit.

Maar ik heb al diverse keren gezien dat de auto van Google zich op een terrein bevindt waar hij zich eigenlijk niet zou mogen bevinden...

 

Dus ik zou deze auto niet als voorbeeld nemen ... :rolleyes:

bewerkt door Team Tammo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Streetview is inderdaad handig om te zien of een weg inderdaad begaanbaar is voor de auto.

(of dat er een parkeer mogelijkheid is)

Af en toe erg handig !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Streetview is redelijk handig idd maar vertrouw er niet te veel op. A)de ter plaatse geldende verkeersregels zijn niet te zien B) informatie kan alweer een tijdje oud zijn en wanneer men schrijft als het google autootje er rijd dan mag ik dat ook wel doen lis wel een beetje naïef . het is be blijft een leuk hulpmiddle maar meer dan dat zou ik er ook niet in proberen te zien.....Natuurlijk snap ik ook wel dat niemand met zijn auto over een fietspad gaat maar toch, er zijn mensen die

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via streetvieuw menig straat hier in de buurt gezien die ze niet gevieuwd hebben tewijl er zelfs vachtwagens mogen rijden. Dus geen betrouwbare info lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via streetvieuw menig straat hier in de buurt gezien die ze niet gevieuwd hebben tewijl er zelfs vachtwagens mogen rijden. Dus geen betrouwbare info lijkt mij.

 

Da's niet de vraag... De vraag is of je er van uit kan gaan dat, als er een auto van google streetview is geweest, je deze straat kan gebruiken om te berijden voor een cache.

 

En ik denk dat je daar een heel eind van uit kan gaan, als je er van uit kan gaan dat het een AUTO van streetview is geweest. Zoals de bovenstaande foto aangeeft (en ik weet dat dit een echte foto is), maakt google streetview ook gebruik van dergelijke FIETSEN, om belangrijke toeristische lokatie's in kaart te brengen, die voor autoverkeer niet toegankelijk zijn.

 

En dat streetview straten niet geviewed hebben, da's bekend. Ze zijn gewoon nog niet overal geweest. Duurt ook wel even voor je alle straten in de wereld in kaart hebt gebracht op deze manier... Vindt dat ze toch al heel erg hard gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, daar kun je niet vanuit gaan.

 

Ze zijn ook in het radiostiltegebied bij Westerbork geweest,

waar gemotoriseerd verkeer verder verboden is.

 

Edit:

 

Ik heb ze daar zelfs al bezig gezien de bos- en fietspaden in kaart te brengen.

bewerkt door Tanuki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...