Spring naar bijdragen

Ipod Touch


GEORIBO

Aanbevolen berichten

Ja hoor, dat kan (Dropbox gebruiken), tenminste dat kan met de iPad.

Dus lijkt het logisch dat het ook met de iPod kan.

 

Op de iPod kan je ook de Geocaching app zetten. Kost wel een euro of 7.

In deze App kan je een pocketquery inladen, zodat je cache beschrijvingen tot je beschikking hebt.

 

Andere manier zonder gebruik te maken van Apps is om als je op een Wifi netwerk zit, op Geocaching.com naar een cache pagina te gaan en vervolgens de pagina als file opslaan.

Dan heb je alle gegevens mooi offline beschikbaar. Nadeel is dan wel dat je per cache de pagina moet opslaan. En voordeel is dat je dan ook meteen de fotoos en plaatjes van de pagina opslaat.

 

Ik gebruik om mn iPad GeoBucket (kost geloof ik 1,59) om caches in op te slaan. De kaart doet het ook offline best aardig (kaart blijft in de cache staan).

Op de kaart kan je dan een cache aanklikken en offline (of als je in op een Wifi netwerk zit kan je ook kiezen voor online) de cache omschrijving bekijken.

In GeoBucket kan je een PocketQuery inlezen dmv vanuit de App naar de geocaching.com site te gaan en de pocketquery die klaarstaat aan te klikken.

Fluitje van een cent.

 

Enige wat niet helemaal goed gaat is het zoeken op naam van een cache in de App zelf.

Daar zit ergens een bug. Als je dan klikt op het symbool om naar de opgeslagen cache te gaan, dan wordt er een verkeerde index gebruikt.

Komt vast in de toekomst wel goed. Ik zal de ontwikkelaar van de App wel eens mailen.

 

succes!

Karen

 

Klinkt allemaal veel belovend. Echter, de iPad heeft een breder scherm dan een iPod. Het is met de iPod dus behelpen wat dat betreft. Veel gescroll en veel gezoom.

Daarentegen gaat mijn script de breedte aanpassen, zodat je eigenlijk niet hoeft te zoomen. Het is leesbaar. Het is welliswaar volledig in PDF vorm, maar daar tegenover staat weer dat je kunt zoeken!

Verder lijtk het me niet handig om met een iPad op pad te gaan, het veld in. Een iPod is dan handzamer en bergt ook makkelijker op. Minder kans oo breuk e.d. Maar goed, een iPad is wel een hebbedingetje :)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een iPad is inderdaad een hebbedingetje. In het veld echter totaal ongeschikt om mee te gaan cachen. Het scherm is bij fel zonlicht nauwelijks zichtbaar en geheid, dat je er krassen op krijgt door boomtakken of wat dan ook. Maar natuurlijk kent de iPad ook positieve kanten. Het zou een bijzonder handig apparaat zijn om informatie op te slaan. Uiteraard kan het geocaching programma er op draaien, maar dan heb je wel een iPad met 3G nodig om er onderweg wat aan te hebben. Wij hebben zelf een 16GB iPad zonder 3G en dat betekent, dat je wifi in de buurt moet hebben. Geheid, dat je dat midden op de Mookerheide niet zult vinden....

 

Wat nou zo jammer is, dat GSAK er niet op kan draaien. Het zou toch wel heel erg fijn zijn, als er een Apple versie zou komen. Dan kun je gewoon alle gegevens in GSAK opnemen en deze kunnen dan onderweg bekeken worden. Een mens moet iets hebben om over te dromen.... Is het niet over Claudia Schiffer, dan over een GSAK versie op een iPad..... :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

k heb mn iPad ook niet tijdens het cachen mee (tenminste niet onderweg op de berg), maar wel in auto of vakantiehuisje.

Vind het overzicht op de kaart wel handig. Handiger dan de app van Geocaching.

 

Onderweg in NL gebruik in op mn HTC Desire c:geo, ook erg handig. En dan met Google Navigate naar startpunt navigeren.

Gaat stukken beter dan het ingebouwde navigatie systeem van de cache mobiel.

Of de app van Groundspeak.

 

Maar o ja, het ging over de iPod ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Dit weekend een Ipod Touch 2g gekocht voor Paperless Geocaching.

 

- Geobucket geinstalleerd. Gratis app, jaja

- 1 keer Geocache account instellen

- Pocketqueries importeren

- totaal 10 minuten werk

- klaar

 

Voor Wherigo caches

- Pigo geïnstalleerd. Ook gratis app

- Wherigo cache gedownload

- 5 minuten werk

- klaar

 

Beide applicatie werken goed. Aankomend weekend wordt hij voor de eerste keer in het veld getest. B)

bewerkt door Belleblaozers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ipod Touch in combinatie met de geocaching app (van Groundspeak; de mensen achter geocaching.com) werkt prima, als je paperless wilt cachen. Je moet dan wel Premium Member worden om pocketqueries te kunnen draaien. De app op de IPod Touch haalt deze dan 'vanzelf' met één druk op de knop) binnen. Twee beperkingen:

 

1) eventuele foto's die worden gebruikt in de cachebeschrijving staan niet in het bestand dat de Ipod Touch inleest. Je kunt wel per cache kiezen de foto's (en kaartdelen) te downloaden en op te slaan op de Touch, maar dan heb je alle foto's (dus ook logfoto's). Dit is overigens geen beperking van de IPod Touch, maar van de pocketqueries en/of de app.

2) De IPod Touch heeft géén GPS en géén 3G (dus geen internetverbinding in het veld).

 

Overigens werkt DropBox ook prima op de Ipod Touch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Voor Wherigo caches

- Pigo geïnstalleerd. Ook gratis app

- Wherigo cache gedownload

- 5 minuten werk

- klaar

 

Beide applicatie werken goed. Aankomend weekend wordt hij voor de eerste keer in het veld getest. B)

 

Whereigo op een touch?

Dat gaat toch niet of hoe werkt dat, want ik heb een 3g. (touch dus)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee klopt, de iPod touch heeft geen GPS, maar hij kan toch vrij goed zijn locaties vinden d.m.v. de WiFi signalen die hij ziet.

Kijk maar eens op de App Kaarten als je ergens rond loopt met je iPod touch, dan zie je dat hij aardig aangeeft waar je zit, voor Geocachen werkt dat over het algemeen natuurlijk niet omdat je dan meestal in het open veld zit waar geen WiFi signalen zijn en het ook niet zo nauwkeurig is als met GPS. Op mijn iPad 2 met 3G zit wel GPS en die is vrij nauwkeurig ook in het veld :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik sinds 2 jaar Geosphere. Het is weliswaar een betaalde App maar z'n geld waard. Pocket querie downloaden vanuit de app kan op vele manieren. vanuit email, dropbox, rechtstreeks vanaf GC.com noem het maar op, zeer flexibel dus. In het veld gaat het ook allemaal prima. De gehele cachebeschrijving inclusief plaatjes staat erin. Vooral bij een tripje naar het buitenland kun je vooraf de hele handel inladen en heb je onderweg geen internet nodig. Onderweg kun je handig zoeken en logjes maken en die thuisgekomen uploaden. Ik ben nog niet tegen beperkingen aangelopen oftewel een aanrader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Zo ik ben er klaar voor!

 

Voor mijn iPod heb ik iGCT en Opera Mini gedownload.

 

Met Opera Mini browse je veel sneller dan Safari en je kan een webpagina opslaan zodat je het offline kan lezen.

Erg handig! Ook gewoon de site op je startpagina zetten.

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...