Spring naar bijdragen

Ipod Touch


GEORIBO

Aanbevolen berichten

Ik overweeg de aanschaf van een iPod Touch. Doel is muziek luisteren, internet toegang als er gratis internet beschikbaar is en paperless caching.

 

Voor wat betreft dat laatste heb ik al wat discussies op het net gelezen, maar wat me onduidelijk blijft is of op eenvoudige wijze omvangrijke aantallen cachebeschrijvingen (bijvoorbeeld als je op vakantie gaat) op de iPod Touch te laden zijn en of ze dan ook goed benaderbaar zijn.

 

Ik heb nu een PDA. Via GSAK maak ik daarvoor HTML aan en dat werkt goed. Alleen de foto's uit de beschrijving komen dan niet mee. Verder heeft die PDA geen wifi.

 

Kortom, via heeft ervaring met de iPod Touch en paperless caching?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

die ipod kun je toch gewoon benaderen als een sd kaart of een externe harde schijf? dat mag ik hopen tenminste :lol1: (maar met apple sta ik nergens raar van te kijken.

 

Mocht dit niet standaard het geval zijn heb ik hier wel een linkje om hem in opslagmodus te zetten:

http://support.apple.com/kb/HT1478?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, dat kan (Dropbox gebruiken), tenminste dat kan met de iPad.

Dus lijkt het logisch dat het ook met de iPod kan.

 

Op de iPod kan je ook de Geocaching app zetten. Kost wel een euro of 7.

In deze App kan je een pocketquery inladen, zodat je cache beschrijvingen tot je beschikking hebt.

 

Andere manier zonder gebruik te maken van Apps is om als je op een Wifi netwerk zit, op Geocaching.com naar een cache pagina te gaan en vervolgens de pagina als file opslaan.

Dan heb je alle gegevens mooi offline beschikbaar. Nadeel is dan wel dat je per cache de pagina moet opslaan. En voordeel is dat je dan ook meteen de fotoos en plaatjes van de pagina opslaat.

 

Ik gebruik om mn iPad GeoBucket (kost geloof ik 1,59) om caches in op te slaan. De kaart doet het ook offline best aardig (kaart blijft in de cache staan).

Op de kaart kan je dan een cache aanklikken en offline (of als je in op een Wifi netwerk zit kan je ook kiezen voor online) de cache omschrijving bekijken.

In GeoBucket kan je een PocketQuery inlezen dmv vanuit de App naar de geocaching.com site te gaan en de pocketquery die klaarstaat aan te klikken.

Fluitje van een cent.

 

Enige wat niet helemaal goed gaat is het zoeken op naam van een cache in de App zelf.

Daar zit ergens een bug. Als je dan klikt op het symbool om naar de opgeslagen cache te gaan, dan wordt er een verkeerde index gebruikt.

Komt vast in de toekomst wel goed. Ik zal de ontwikkelaar van de App wel eens mailen.

 

succes!

Karen

bewerkt door Leandraakje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching tool aanschaffen (als je een touch koopt, kan die 10 euro ook nog wel) en dat werkt perfect. ik werk al meer dan een jaar zo en heb toevallig enkel vandaag iets uitgedraaid, maar dat was omdat ik een watercache deed en dan vond ik het wat tricky om hem te gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke tool bedoel je precies. Ik kwam de volgende apps tegen:

-Geocaching (van groundspeak), maar daarmee lijk je niet offline te kunnen werken

-Geocaching Buddy

-Geocaching with Geosphere. Die laatste lijkt me voor offline gebruik het handigst. Zijn er mensen met ervaring ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik heb nu een PDA. Via GSAK maak ik daarvoor HTML aan en dat werkt goed. Alleen de foto's uit de beschrijving komen dan niet mee.

 

Niet direct antwoord op je vraag, maar wij gebruiken ook een PDA om de cachebeschrijvingen mee te nemen. Lange tijd gedacht dat het niet lukte om de plaatjes in de cachebeschrijvingen mee te krijgen, maar uiteindelijk is dat toch gelukt en nu gebruiken we deze al jaren met plezier (alhoewel steeds minder, gezien de teksten al op de Oregon staan).

Zorg dat bij het exporteren van de html de plaatjes niet in aparte directories komen te staan, dan werkt het waarschijnlijk wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik vaak GoodReader. Daarmee kan je (in de lite versie) 5 bestanden uit een email account downloaden (onageacht in welke folder ze staan, Berichten In, Verzonden Berichten, Concepten etc).

Ik maak bv voor vakantie of een event een PDF aan (met eigen script) van enige MBs groot en zet die er dan op. Heeeel handig en ... gratis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik overweeg de aanschaf van een iPod Touch. Doel is muziek luisteren, internet toegang als er gratis internet beschikbaar is en paperless caching.

 

Voor wat betreft dat laatste heb ik al wat discussies op het net gelezen, maar wat me onduidelijk blijft is of op eenvoudige wijze omvangrijke aantallen cachebeschrijvingen (bijvoorbeeld als je op vakantie gaat) op de iPod Touch te laden zijn en of ze dan ook goed benaderbaar zijn.

 

Ik heb nu een PDA. Via GSAK maak ik daarvoor HTML aan en dat werkt goed. Alleen de foto's uit de beschrijving komen dan niet mee. Verder heeft die PDA geen wifi.

 

Kortom, via heeft ervaring met de iPod Touch en paperless caching?

Met mijn script haal ik (voor zover mogelijk) alle plaatjes op. Die komen terug in mijn PDF filetje.

Uiteindelijk heb ik dan dus een PDF met alle listings (of 5 losse, bv voor multis, tradis enzo), inclusief plaatjes, op leesbaar formaat (bv 400 bit wide), hint, #founds etc.

 

Oke, geen direct contact met GC.com als je in het veld staat, geen log mogelijkheid (tenzij je (beschikbare) wifi in de buurt hebt), geen exacte laatste stand van zaken omtrent de cache. Papier voor getallen/tekst/etc en of berekeningen heb je altijd nodig (ook op de GPSr die paperless claimen te zijn).

 

Je kunt zoeken in GoodReader, dus ook dat werkt lekker.

Maw, een redelijke manier van PaperLess caching.

 

ps, ik kan je tzt wel eens een vbje sturen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...