Spring naar bijdragen

Aanschat Gps


Linny

Aanbevolen berichten

Ik wil deze maand een GPS aanschaffen om te beginnen met GeoCaching.

Nu heb ik al wat gegoogled en ben ik uitgekomen bij een

Garmin e-trex H van rond de 100 euro.

 

Is dit een goed type om mee te beginnen als beginner?

Kan je met dit type ook alles soorten caches lopen?

 

Bedankt alvast voor de reacties! :)

bewerkt door Linny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi Linny

 

Welkom op dit forum! Ik heb geen ervaring met de e-trex dus daar kan ik je weinig info over geven.

In principe kun je met elke GPS wel alle soorten caches doen, met uitzondering van "Wherigo" caches en cache waarbij de functie "Chirp" functie nodig is.

Dit zijn de enige 2 caches die je waarschijnlijk niet kunt doen met de e-trex. De rest moet gewoon lukken volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit forum zijn al vele draadjes te vinden over het gebruik van de gps. Wil je nu weten wat je met het door jou voorgestelde apparaat kunt zou je ook de handleiding eens door kunnen lezen. Die kun je hier downloaden. Veel succes bij het oriënteren en welkom bij deze leuke hobby!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bij de GPS ontvangers slecht op de hoogte. Maar is het niet mogelijk dat je bij die apparaten de firmware kunt bijwerken zodat je nieuwe opties hebt? Mijn eigen GPS ontvanger is een Nokia en het is per applicatie afhankelijk welke mogelijkheden ik heb. Vandaar dat ik dat vergelijk met echte GPS ontvangers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou geen Etrex H nemen.

Rubber rond de rand laat los, is een etrex euvel.

je hebt een PM

Ik zou er, als beginner, juist wel eentje nemen. Ik heb er vier voor groepsactiviteiten en verhuur en ben zeer tevreden. Rubberprobleem is nooit voorgekomen, super ontvangst (doen meestal niet onder voor mijn 60csx) en moeilijk kapot te krijgen. Onze klanten laten ze nogal eens uit de handen stuiteren... Met mijn oude eTrex (Vista) had ik het probleem wel, maar dat is vijf jaar geleden. Ik mag toch hopen dat Garmin dat probleem onderhand verholpen heeft. Zoniet, terug naar de winkel en laten fixen. Daar hoef je het niet voor te laten.

 

Dus: topontvanger voor weinig geld. Daar kun je je als beginner geen buil aan vallen. Wil je later kaarten, wherigo's of chirp kunnen, kun je hem altijd weer verkopen en voor een duurder toestel gaan.

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...