Spring naar bijdragen

Aanschat Gps


Linny

Aanbevolen berichten

Ik ben bij de GPS ontvangers slecht op de hoogte. Maar is het niet mogelijk dat je bij die apparaten de firmware kunt bijwerken zodat je nieuwe opties hebt? Mijn eigen GPS ontvanger is een Nokia en het is per applicatie afhankelijk welke mogelijkheden ik heb. Vandaar dat ik dat vergelijk met echte GPS ontvangers.

Zo werkt dat bij dedicated handhelds dus niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

aanvulling op bovenstaande post

Dat werkt dus wel :)

De Colorado serie heeft een update gehad zodat ze ook kunnen chirpen.

Sommige dingen kunnen aan en uitgezet worden met software mts het apparaat dit dus kan ondersteunen

Alleen niet met een electronisch kompas en hoogtemeter (dat is hardware)

Een Gps zou dus in theorie ook softwarematig geschikt gemaakt kunnen worden voor Whereigo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik een Etrex Hcx Vista had liet de rubber ring ook los. Best wel irritant maar het is zelf te repareren.

 

Wij hebben al sinds 2007 een Hcx, en de rubberen rand zit nog net zoals bij de aanschaf...wat ik wel gebruik is een hoesje waar de GPS in kan

 

garmin site

 

en die bevalt ons prima, beschermt eigenlijk het venster...maar blijkbaar ook de rubberen rand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is een Etrex H perfect om te starten. Ik heb de voorganger (Etrex Euro) al jaren, nooit (geld voor) iets anders gehad. Je kan nagenoeg alle caches doen met dit apparaat. Coördinaten invoeren kan ook gewoon. Dat het rubber loslaat, is dat niet iets van hele oude series? Maar de laatste jaren is het rubber wel ok? Dat rubber was ook alleen een probleem als het heel erg warm was en de zon vol op je GPS scheen, en dan alleen voor bepaalde series die met de verkeerde lijm waren gefabriceerd.

 

Q :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, dat rubber laat los door de warmte. Maar nogmaals, ik zou me er niet te druk om maken :no: met een beetje lijm en wat handigheid is het zo weer te repareren. Het gaat om de buitenste ring en niet om de binnenste ring, de binnenste is voor de waterdichtheid van de GPS, die ring is perfect.

 

Met een Etrex begon ik ook, de Vista Hcx... was/is een prima apparaat. Nu heb ik een Oregon 550

 

DSC00639.jpg

 

En hier is te zien hoe de ring gerepareerd was, omdat de ring was uitgezet moest ik hem iets kleiner maken, vandaar de snede.

DSC00642.jpg

bewerkt door philliams
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook begonnen met een Garmin Etrex (legend).

Een 2de hands toestelletje voor €60,- waar ik een jaar lang met veel plezier mee gecached heb zonder problemen.

Allerlei soorten caches mee gelopen, geen problemen met rubberen rand,

een paar keer op de grond gestuiterd zonder dat dit problemen heeft opgeleverd.

Toen ik eenmaal doorhad dat ik wel langer met deze hobby zou doorgaan,

besloot ik een Garmin Dakota 20 te kopen vanwege de extra mogelijkheden.

 

Al met al zou ik een beginner dus zeker een etrex aanraden om mee te beginnen. :thumbup:

bewerkt door StevenM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

aanvulling op bovenstaande post

Dat werkt dus wel :)

De Colorado serie heeft een update gehad zodat ze ook kunnen chirpen.

Sommige dingen kunnen aan en uitgezet worden met software mts het apparaat dit dus kan ondersteunen

Alleen niet met een electronisch kompas en hoogtemeter (dat is hardware)

Een Gps zou dus in theorie ook softwarematig geschikt gemaakt kunnen worden voor Whereigo

Ik zou er bij een goedkoop apparaat als de eTrex H niet te veel op rekenen... Mooi dat voor high-end apparaten wel rekening is gehouden met nieuwe ontwikkelingen die uitgebracht werden nadat het apparaat al in de markt was gezet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik zou een stapje hoger gaan; bv etrex venture hc. Pak je mooi het kleurenscherm mee en ruimte voor kaartmateriaal. Ik heb er overigens 12 en slechts bij 1 heft het rubber losgelaten. Dit werd keurig gerepareerd.

Om kosten te sparen kun je bij navi punt nl kijken.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...