Linny Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 (bewerkt) Ik wil deze maand een GPS aanschaffen om te beginnen met GeoCaching. Nu heb ik al wat gegoogled en ben ik uitgekomen bij een Garmin e-trex H van rond de 100 euro. Is dit een goed type om mee te beginnen als beginner? Kan je met dit type ook alles soorten caches lopen? Bedankt alvast voor de reacties! 8 mei 2011 bewerkt door Linny
getzie family Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 Ja hoor, alleen geen wherigo cache's. Dus eigenlijk nee.
GerardM86 Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 Hoi Linny Welkom op dit forum! Ik heb geen ervaring met de e-trex dus daar kan ik je weinig info over geven. In principe kun je met elke GPS wel alle soorten caches doen, met uitzondering van "Wherigo" caches en cache waarbij de functie "Chirp" functie nodig is. Dit zijn de enige 2 caches die je waarschijnlijk niet kunt doen met de e-trex. De rest moet gewoon lukken volgens mij.
Linny Geplaatst 8 mei 2011 Auteur Geplaatst 8 mei 2011 Deze newbie kent nog niet alle termen, ben me druk aan het inlezen. Wat is een Wherigo caches? En wat is de bedoeling van de functie Chirp?
Linny Geplaatst 8 mei 2011 Auteur Geplaatst 8 mei 2011 Nog één beginners vraag... Kan je op elke GPS zelf coördinaten invoeren?
Team Professor X Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 Nog één beginners vraag... Kan je op elke GPS zelf coördinaten invoeren? Veteranenantwoord: nee!
Linny Geplaatst 8 mei 2011 Auteur Geplaatst 8 mei 2011 Kan ik coördinaten invoeren op de Garmin e-trex H, Zodat ik bijv. een multi cache kan lopen?
Cernunnos Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 Op dit forum zijn al vele draadjes te vinden over het gebruik van de gps. Wil je nu weten wat je met het door jou voorgestelde apparaat kunt zou je ook de handleiding eens door kunnen lezen. Die kun je hier downloaden. Veel succes bij het oriënteren en welkom bij deze leuke hobby!