Linny Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 (bewerkt) Ik wil deze maand een GPS aanschaffen om te beginnen met GeoCaching. Nu heb ik al wat gegoogled en ben ik uitgekomen bij een Garmin e-trex H van rond de 100 euro. Is dit een goed type om mee te beginnen als beginner? Kan je met dit type ook alles soorten caches lopen? Bedankt alvast voor de reacties! 8 mei 2011 bewerkt door Linny
getzie family Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 Ja hoor, alleen geen wherigo cache's. Dus eigenlijk nee.
GerardM86 Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 Hoi Linny Welkom op dit forum! Ik heb geen ervaring met de e-trex dus daar kan ik je weinig info over geven. In principe kun je met elke GPS wel alle soorten caches doen, met uitzondering van "Wherigo" caches en cache waarbij de functie "Chirp" functie nodig is. Dit zijn de enige 2 caches die je waarschijnlijk niet kunt doen met de e-trex. De rest moet gewoon lukken volgens mij.
Linny Geplaatst 8 mei 2011 Auteur Geplaatst 8 mei 2011 Deze newbie kent nog niet alle termen, ben me druk aan het inlezen. Wat is een Wherigo caches? En wat is de bedoeling van de functie Chirp?
Linny Geplaatst 8 mei 2011 Auteur Geplaatst 8 mei 2011 Nog één beginners vraag... Kan je op elke GPS zelf coördinaten invoeren?
Team Professor X Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 Nog één beginners vraag... Kan je op elke GPS zelf coördinaten invoeren? Veteranenantwoord: nee!
Linny Geplaatst 8 mei 2011 Auteur Geplaatst 8 mei 2011 Kan ik coördinaten invoeren op de Garmin e-trex H, Zodat ik bijv. een multi cache kan lopen?
Cernunnos Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 Op dit forum zijn al vele draadjes te vinden over het gebruik van de gps. Wil je nu weten wat je met het door jou voorgestelde apparaat kunt zou je ook de handleiding eens door kunnen lezen. Die kun je hier downloaden. Veel succes bij het oriënteren en welkom bij deze leuke hobby!
handleiding Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 Ik zou geen Etrex H nemen. Rubber rond de rand laat los, is een etrex euvel. je hebt een PM
philliams Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 Toen ik een Etrex Hcx Vista had liet de rubber ring ook los. Best wel irritant maar het is zelf te repareren.
kokopelli23 Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 Ik heb de Vista hxc aangeschaft, maar vraag me af hoe ik nu kaarten kan laden....
Twentse Mug Geplaatst 8 mei 2011 Geplaatst 8 mei 2011 Ik ben bij de GPS ontvangers slecht op de hoogte. Maar is het niet mogelijk dat je bij die apparaten de firmware kunt bijwerken zodat je nieuwe opties hebt? Mijn eigen GPS ontvanger is een Nokia en het is per applicatie afhankelijk welke mogelijkheden ik heb. Vandaar dat ik dat vergelijk met echte GPS ontvangers.
Goonies Oosterhout Geplaatst 9 mei 2011 Geplaatst 9 mei 2011 (bewerkt) Ik zou geen Etrex H nemen. Rubber rond de rand laat los, is een etrex euvel. je hebt een PM Ik zou er, als beginner, juist wel eentje nemen. Ik heb er vier voor groepsactiviteiten en verhuur en ben zeer tevreden. Rubberprobleem is nooit voorgekomen, super ontvangst (doen meestal niet onder voor mijn 60csx) en moeilijk kapot te krijgen. Onze klanten laten ze nogal eens uit de handen stuiteren... Met mijn oude eTrex (Vista) had ik het probleem wel, maar dat is vijf jaar geleden. Ik mag toch hopen dat Garmin dat probleem onderhand verholpen heeft. Zoniet, terug naar de winkel en laten fixen. Daar hoef je het niet voor te laten. Dus: topontvanger voor weinig geld. Daar kun je je als beginner geen buil aan vallen. Wil je later kaarten, wherigo's of chirp kunnen, kun je hem altijd weer verkopen en voor een duurder toestel gaan. 9 mei 2011 bewerkt door Goonies Oosterhout
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden