Spring naar bijdragen

Garmin Edge 800


ron kinkel

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een gps te kopen voor op de fiets waarmee ik ook kan geo caching.

Ik twijfel tussen de dakota 20 oregon 450 en de edge 800.

 

de edge 500 en de 605 zouden ook nog een optie kunnen zijn maar volgens mij zijn deze niet geschikt om mee te geo caching ik hoop de edge 800 wel maar kan ik eigenlijk ook nergens terug vinden.

 

Wat zouden jullie doen en waarom ?

 

Groetjes ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dakota20 heeft klein beeldscherm maar is de goedkoopste

 

Edge800 is meer voor de ATB of de racefiets en heeft ook een klein scherm.

 

OR450 is super om mee te geocachen maar ook om mee te fietsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je een Edge kopen als je gaat geocachen? Het zal wellicht kunnen, maar er ontbreken vele specifieke functies die het cachen makkelijker maken. Waarom niet een Dakota of Oregon nemen en die op je fietsstuur monteren. Gaat heel makkelijk. Zit ook tripcomputer, ANT+ voor hartslag of cadansmeter op. Ik heb hier al diverse fietscaches mee gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Zie hier nog niet echt een antwoord op de vraag of er uberhaupt cache functies op de edge 800 zitten. Ikzelf overweeg ook een dergelijk toestel omdat mijn Oregon juist specifieke fiets functies ontbeert (zo ondersteund deze maar deels de GSC10 S&D sensor).

 

Het lijkt me ook zeer aardig om tijdens een fietstocht eens een cache te kunnen oppikken en om nou het hele arsenaal aan GPS ontvangers mee te nemen is misschien net iets te veel van het goede.

 

Heeft er iemand ervaring met de edge 800?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie hier nog niet echt een antwoord op de vraag of er uberhaupt cache functies op de edge 800 zitten. [...]

 

Nee, zitten er niet op! De Garmin Edge is een fietscomputer waar per ongeluk een GPS in terecht is gekomen en dat is voor geocaching niet voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Garmin Edge is een fietscomputer waar per ongeluk een GPS in terecht is gekomen.

 

Nou, dat is wel erg kort door de bocht hoor...

De Garmin Edge is een fietscomputer / navigatiesysteem, waar wel degelijk bewust en doordacht een GPS inzit.

Dit om meerdere redenen die wel allemaal met fietsen, trainen en navigatie te maken hebben en niet met geocaching.

Het is dus een uitstekende GPS-fietscomputer voor fietstraining, toertochten etc. en nee...niet voor Geocachen.

 

Garmin richt zich heel goed op diverse doelgroepen... bijv. autonavigatie, fietstraining en navigatie, looptraining en navigatie, `gewoon` outdoor/navigatie (trekking-hiking-wandelen etc.) met name bij de GPSsen voor die laatste groep is geocachen in eerste instantie als "extraatje" toegevoegd.

 

De enorme groei van het geocachen heeft ervoor gezorgd, dat dit voor Garmin nu een aparte doelgroep is.

Men ontwikkeld nu dus ook een aantal GPSsen, die met name geschikt zijn voor Geocachen, met allerlei extra functies daarvoor, maar de basis van die toestellen is in feite nog steeds, de GPS voor "outdoor" gebruik.

 

Combineren van meerdere doelgroepen in 1 toestel blijft toch een probleem (en is commercieel gezien wellicht ook niet aantrekkelijk voor Garmin)

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ...

 

Dus...Ja, je hebt helemaal gelijk, de Garmin Edge is niet geschikt voor geocachen

 

en....nee, je hebt geen gelijk als je stelt dat er op de Garmin Edge "per ongeluk" een GPS zit.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van plan om een gps te kopen voor op de fiets waarmee ik ook kan geo caching.

 

Wat zouden jullie doen en waarom ?

 

Groetjes ron

 

 

Ron,

 

Zoals ik al schreef, is een combinatie van doelgroepen in 1 toestel altijd een compromis. Het een gaat vaak ten koste van het ander.

Wat is precies jouw (hoofd)doel met de GPS?

 

Wil je er op de fiets mee kunnen navigeren en geocachen, dan is de Oregon 450 (of 550 of de Montana serie) een prima keus, die dat allebei erg goed kan.

Voor fietstraining zitten er ook een aantal mogelijkheden op. maar die blijven weer achter bij de trainingsmogelijkheden op de Edge serie.

 

Is je hoofddoel dus fietstraining / toertochten / fietsnavigatie dan is de Edge een uitstekende keus, maar die heeft geen andere Geocaching functies, dan alleen het navigeren naar een opgegeven punt. (feitelijk dus niet echt geschikt voor Geocaching)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...