Spring naar bijdragen

Proximity / Gevarenzone in oregon

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een Garmin Oregon 300 en hier zit niet de optie gevarenzone/proximity op. Weet iemand hoe je wel een waypoint kunt bepalen zonder deze opties?

Met andere woorden je hebt drie punten en je weet hoeveel meters je van de verschillende punten af moet om bij een ander waypoint te komen. Met de genoemde opties kan het technisch, alleen mijn Oregon heeft die opties niet.

Weet iemand hoe het anders kan?

Geplaatst

Weet iemand hoe het anders kan?

ja progje schrijven welke 3 cirkels met elkaar kruist. kan in excel, en dus op een PDA mee te nemen.

Geplaatst

De enige oplossing op een Oregon, dus zonder dat je genoodzaakt bent om een PDA of Smartphone aan te schaffen, is de Wherigo waar Fotogravinnetje naar verwijst. Die is heel krachtig, maar vraagt wel enige oefening. Kom je zo'n opgave maar een enkele keer tegen, dan kun je ook met de trial and error methode werken. Je stelt je Garmin in op zoeken naar - waypoints en dan zie je de afstand tot de waypoint. Nu gewoon gaan lopen, tot de afstand tot beide WP's goed is. Niet zo nauwkeurig als de berekende methode, maar toch best bruikbaar.

Geplaatst

Mooi deze reacties!!!

De PDA enz valt af. Ik wil niet met veel apparatuur de bossen in:) Een GPS is wel voldoende.

Is er ook een goede uitleg van de cartridge die Fotogravinnetje aangaf? Dat lijkt mij namelijk de beste oplossing, buiten de praktische oplossing van Topzoekertje om.

Ik ga ook weer verder zoeken. HArtelijk dank alvast

Geplaatst

de Wherigo waar Fotogravinnetje naar verwijst. Die is heel krachtig, maar vraagt wel enige oefening.

Klopt, dat komt omdat de user interface van wherigo kwalitatief uitermate teleurstellend is. Als je een manier weet om iets (binnen de beperkingen van wherigo) makkelijker te mkaen laat het mij dan weten.

Is er ook een goede uitleg van de cartridge die Fotogravinnetje aangaf?

Op http://coord.info/GC2C308 en als je nog vragen hebt kun je ook een berichtje naar mij sturen. Liefst via mijn gc.com profiel en je e-mail adres meesturen, dan kan ik ik je met reply makkelijk een antwoord sturen.

Tc

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...