Spring naar bijdragen

Puzzel Voor Event


t-ent

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik ben bezig met het organiseren van een event.

hierbij zullen verschillende locaties zijn waarbij er 10 personen per locatie starten.

om nu met zn 10e naar 1 locatie te gaan leek me niet de beste oplossing.

 

de bedoeling is dat de deelnemers in het begin een puzzel krijgen. Wanneer deze puzzel opgelost is kunnen ze met de uitkomst naar het eerste coordinaat toe. dit antwoord kan het coordinaat zjn, maar het kan ook een andere uitkomst hebben qua getallen of cijfers, omdat de cache in wherigo is.

uiteindelijk is het de bedoeling wanneer ze de puzzel niet opgelost krijgen, na een bepaalde tijd steeds hints krijgen. Uiteindelijk moet iedereen de puzzel wel op kunnen lossen.

Dus het moet een moeilijke puzzel zijn, maar dmv hints moet hij door iedereen op te lossen zijn.

 

Iemand die me met plezier hierbij zou willen helpen?

reacties graag naar tonygils16@hotmail.com

 

alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hoi

 

ik wil niet vervelend zijn maar waarom moet het moeilijk zijn? denk eens aan sudoku's of mastermind achtige dingen. Die zijn voor veel mensen te doen en ook in een redelijke tijd. Als het te moeilijk is en te complex met hints dan raken mensen gefrustreerd en wordt de rest van je cache of event er niet leuker op voor de mensen.

 

Wij hebben vaak een knip en vouw puzzel op ons event wat de oplossing geeft voor een mysterie of start van een route.

 

 

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een EVENT is een bijeenkomst van geocachers.

Dat er tijdens / voorafgaande aan een EVENT geocache-achtige activiteiten plaatsvinden is prima.

Aan het bezoeken van een EVENT kunnen echter geen voorwaarden gesteld worden, anders dan, bij een beperkt deelnemersaantal, het op tijd loggen van een WILL ATTEND-logje.

Ook is het beschrijven van een logboek niet vereist om een EVENT als ATTENDED te loggen.

 

Veel plezier bij de organisatie.

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahaah, het event is buiten het event om (de reeks puzzels). Maar dan is het een cache. Ik denk dat Zuurtje het zo bedoeld. Immers je wilt voorkomen dat iedereen gelijktijdig naar het eerste punt gaat. Maar is dat juist niet de bedoeling van een event ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil niet vervelend zijn maar waarom moet het moeilijk zijn? denk eens aan sudoku's of mastermind achtige dingen.

 

Helemaal mee eens dat het leuk moet zijn, maar waarom niet wat origineler dan een Sudoku? Dat is al zo vaak gedaan. Een Sodoku is bovendien een puzzel die niet uitnodigt tot samenwerking, terwijl je prima puzzels kunt verzinnen die origineel zijn, niet al te moeilijk, en mensen op het event met elkaar in contact brengen. En zoals gemeld zal de moeilijkheid naar beneden gaan met het toenemen van het aantal hints. Dat is een leuke opzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook is het beschrijven van een logboek niet vereist om een EVENT als ATTENDED te loggen.

Zuurtje

 

Ik kan nergens in de "Geocache Listing Requirements / Guidelines" vinden dat je voor een Event geen logboekje hoeft te tekenen. Als dit niet zo zou zijn dan hoor ik graag waar dat staat vermeld.

 

Uit deze "Guidlines" overgenomen;

 

3.1. Logging of All Physical Geocaches

Physical geocaches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed. An exception is Challenge Caches, which may only be logged online after the challenge requirements have been met and documented to the cache owner's satisfaction.

 

Vermeld als Non-Physical Geocaches zijn:

EarthCache, Virtual Cache en Webcam Cache

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil best helpen met een puzzel opstellen. Daar heb ik altijd wel plezier aan en het kan ZEKER een stuk origineler dan een Sudoku o.i.d.

 

Waat gaat het event plaatsvinden trouwens....

 

Edit, mailtje gestuurd naar het genoemde adres.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo t-ent,

 

 

Wie ben jij eigenlijk? En onder welke naam cache jij?

 

Heb jij zelf wel een event meegemaakt, jou nick is namelijk niet bekend bij gc.com

 

Weet je wel waar je aan begint en zou je niet eerst zelf een event gaan bijwonen,

 

 

Een event zoals jij wil organiseren lijkt veel op het bordspel-event en ik weet dat zo een event vele maanden van voorbereiding kost en jij wil het allemaal binnen een maand organiseren,ikwens je suc6

 

 

@ GeoFlowers een event is geen geocache, en derhalve log je bij een event ook geen “gevonden” maar dat je aanwezig ben geweest,

 

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit deze "Guidlines" overgenomen;

 

3.1. Logging of All Physical Geocaches

Physical geocaches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed. An exception is Challenge Caches, which may only be logged online after the challenge requirements have been met and documented to the cache owner's satisfaction.

 

Vermeld als Non-Physical Geocaches zijn:

EarthCache, Virtual Cache en Webcam Cache

 

Groundspeak omschrijft een event als een "Gathering" .

Daarom staat het Event ook niet genoemd onder Non-Physical Geocaches.

Het event zelf kun je ook niet vinden als Found.

Je kunt alleen met een Attended loggen.

 

Je mag best een logboek neerleggen, maar het tekenen ervan is geen log vereiste voor een event.

Het neerzetten van een Will Attent op de cache pagina is het enige vereiste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook is het beschrijven van een logboek niet vereist om een EVENT als ATTENDED te loggen.

Zuurtje

 

Ik kan nergens in de "Geocache Listing Requirements / Guidelines" vinden dat je voor een Event geen logboekje hoeft te tekenen. Als dit niet zo zou zijn dan hoor ik graag waar dat staat vermeld.

 

Uit deze "Guidlines" overgenomen;

 

3.1. Logging of All Physical Geocaches

Physical geocaches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed. An exception is Challenge Caches, which may only be logged online after the challenge requirements have been met and documented to the cache owner's satisfaction.

 

Vermeld als Non-Physical Geocaches zijn:

EarthCache, Virtual Cache en Webcam Cache

 

Sluit me aan bij de antwoorden van Barny en Sivota.

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

 

sorry zuurtje maar wat wil je daar mee zeggen?

 

track-leader tnx voor de tip! ik ga denk ik ook zoeken naar een knip en vouw puzzel:)

als je nog tips hebt hoor ik t graag!

 

Ik meende uit jou post op te maken dat het meer een cache dan een event zou worden.

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bedoeling is dat de deelnemers elkaar ontmoeten. Aansluitend is er een cache neergelegd voor dit event. Hierbij is de mogelijkheid om gezamelijk deze cache op te lossen. Maar voor degene die het leuk vinden kunnen ze ook als eerst van start gaan en de cache als eerst proberen te loggen. Mijn naam op Geocaching is t-en-t

Ik heb weleens een event bijgewoond maar niet op dit account.

 

Het moet gwn een leuke dag zijn:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...