Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Voor het oprollen van nanologrolletjes gebruik ik een stopnaald. Daarvan de kop afgeknipt zodat je een vorkje krijgt.

Oprollen en met naald en al in de nano stoppen. En daarna de naald er uit trekken.

Klaar is Kees (maar ik heet Titus...)

DSC04735.jpg

• Top! 3
Geplaatst

Goh, dat is een verdraaid handig hulpmiddeltje dat je daarvoor verzonnen hebt :thumbup:

Geplaatst

Jeetje Titus, daar heb je over nagedacht zeg!!! Handig. We gaan meteen zo'n stukje gereedschap produceren en dan gaat het in de rugzak!! Inderdaad, juist met koude pollen een mooi hulpmiddel.

Geplaatst

Bedankt voor het delen van dit idee. Meteen gemaakt en in de cacherugzak gestopt! :yes:

Geplaatst

Superrrrrrrrrrrr idee,vandaag toevallig net onder het loggen van een nano er over gehad,daar moeten we toch es iets voor bedenken!!! :thumbup: Bedankt voor deze tip

Geplaatst

Eenvoud is het kenmerk van het ware. Deze oplossing is geniaal. Binnenkort even neuzen in het verstelkistje van vrouwlief. Dit wordt toegevoegd aan de standaarduitrusting. Als er een competitie gestart wordt voor de meest inventieve geocacher van 2011 dan staat wad-seekers wat mij betreft met stip aan kop.

Geplaatst

Leuk jullie reacties.

Nog even een veiligheids aanvulling.

Die stopnaalden zijn gemaakt van gehard staal. Gebruik een goede (zij)kniptang. Geschikt voor pianowire is afdoende.

En scherm de naald af met je hand, zodat het stukje niet in je oog vliegt.

Ik heb de scherpe kant er ook afgeknipt maar dat is niet noodzakelijk.

Hij past nu in een fotokokertje, samen met een voorraadje logrolletjes.

Hoe kom je er op? Ik zag een micro-logrol met een ijzerdraadje binnenin, zodat je het makkelijker kon oprollen. Dat vond ik erg handig en heb ik omgezet in een nanohulpje.

• 6 months later...
Geplaatst

Misschien is het wel leuk om eens te melden wat we allemaal voor hulpmiddeltjes maken om te gebruiken tijdens het cachen.

Deze nanospeld is al een heel mooi voorbeeld.

• Top! 1
Geplaatst

Hetzelfde geldt ook voor fotokokertjes, maar dan met haarspelden.

Een haarspeld in de kern van het rolletje zorgt dat het rolletje makkelijk uit het kokertje te halen is,

en bovendien makkelijk uit het kokertje te halen is.

Niet mijn idee, maar al in verschillende caches gezien.

• Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...