Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Morgen gaan we naar Utrecht om de lichtcache te lopen. Jones is al even bezig om zich voor te bereiden, maar we zijn toch bang dat het niet gaat lukken. Maar wel leuk om te proberen.

Nu de laatste vraag naar de cache. Jones (en ik ook niet) zou echt niet weten hoe dat moet. Kan iemand ons helpen?

Maak vanaf waypoint A een peiling van x meter richting y graden in het horizontale vlak en z graden in het verticale vlak.

Hoe moeten we dat doen, zonder dat we nu de cache verraden? We weten wel hoe we een projectie moeten maken.

Kan iemand ons op weg helpen voor het geval dat we de toch per ongeluk het laatste waypoint halen?

bewerkt door Indy & Jones
Geplaatst (bewerkt)

Wat voor GPS gebruiken jullie?

Zie het net, een dakota, daar heb ik helaas geen ervaring mee, maar wellicht wel iemand anders

bewerkt door patje
Geplaatst

Mij lijkt dat je daar in het veld wel uitkomt als je een gewone peiling kunt maken. En bovendien staan er hulplijnen vermeld bij de hint.

Veel succes en plezier in Utrecht!

Geplaatst

Die hulplijn heb ik gezien, dat klopt. Maar dan is de vraag of de CO ook weet hoe je dat met een Dakota 10 moet doen.....

En ik voel me ook best wel bezwaard om mensen op een vrijdagavond te storen. Maar mss is dat meer mijn gevoel hoor. Ik heb zo iets dat de CO mss wel gezellig een etentje met familie heeft en dan bellen er van die beginnende cachers met hun vragen. We willen goed voorbereid vertrekken morgen.

Overigens hebben we er wel zin hoor, lijkt ons reuze leuk.

Geplaatst

projecteren in een verticaal vlak dat is ongeveer 1 meter stijging per 100 meter.

dus als je eerst zeg 200 meter en 80 graden een bepaalde richting in moet lopen en je dan vervolgens zeg 25 graden verticaal zou moeten zou daar dus iets moeten staan waarin je

ongeveer 50 meter omhoog zou moeten.

kan me sowieso niet voorstellen dan 3-assig programmeren in een voor geocachen gebruikte gps zit. Misschien in eentje voor de hobby vliegers :lol:

Geplaatst

Team Gelaen helemaal gelijk ik zat aan procenten te denken.

Maar als je op 98 meter hoogte moet wezen blijven er niet veel dingen over in utrecht :thumbup:

Geplaatst

Beste Indy & Jones,

Ik ben één van de leggers en dus ook één van de hulplijnen. Ik heb een oregon en daar kan ik ook niet verticaal op projecteren. Maar als je horizontaal kunt projecteren, dan moet de rest vanzelf lukken. Wanneer je bij het laatste punt bent, wordt alles vanzelf duidelijk. En mocht het niet lukken, voel je niet bezwaard om op vrijdagavond te bellen. Ik (en ik denk ook BFM) ben tot een uur of 12 bereikbaar, daarna staat mijn telefoon uit.

Veel plezier vanavond!

Geplaatst

Niet te moeilijk denken. De cache zit zo in elkaar dat je met de onderweg gevonden waarden en de situatie ter plaatse een goede inschatting kunt maken hoeveel meter je verticaal nodig gaat hebben.

Verticaal projecteren met de GPS is niet nodig.

Je mag mij (CO) overigens (proberen te) bereiken tot 23u.

@*BaJo* : zou-ie dan toch bovenop de Dom liggen ... ;-) ?

Geplaatst

Maar als je op 98 meter hoogte moet wezen blijven er niet veel dingen over in utrecht :thumbup:

Je vergeet dat het ook 98 meter ónder de grond kan zijn. Dan zijn er ineens heel veel plekken over, alhoewel die waarschijnlijk nog lastiger te bereiken zijn ;-)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...