Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

:o Hallo aan allle cachers. :(

Ik Keske27 zit met het volgende probleem en ben niet de enige heb ik onlangs vernomen.

Hetgeen waar het mij opviel is het onderwerp in "Nieuw informatie en Polls" bij het draadje "Op de Radio".

Ik zat dit draadje te lezen en mijn oog viel op een bordje dat onderaan stond bij steffane 3.

Hierop stond te lezen wat mijn i.p adres is,dat ik xp had en bij de kabelfoon zit. :eek:

Ikzelf vind dit wel heel erg raar(in het verleden meegemaakt dat men op een of andere manier in je p.c kan komen dmv een klein programmaatje mee te sturen).

Ik kees zou hier wel eens het fijne van willen weten.

:thumbdown: Voel me een beetje heel erg aangetast in mijn prive :huh:

Ik hoop dat hier op gereageerd gaat worden!!!!!

Geplaatst

Om pc's met elkaar te laten communiceren moet nu eenmaal onderling gegevens uitgewisseld worden, waaronder het ip-adres van je pc (Zonder ip-adres kunnen ze je pc niet vinden om berichten aan af te leveren. Net als het adres van je huis nodig is om een brief aan te zenden), besturingssysteem en provider (om te bepalen via welke server berichten naar jou geleid moet worden). Deze gegevens zijn met een simpel programmaatje op te pakken. Dat uitwisselen van gegevens gebeurt normaliter zonder dat je er erg in hebt. Stefanne maakt het nu alleen zichtbaar. Of je je aangetast moet voelen in je privacy? Ik zou er niet zo zwaar aan tillen. Veel persoonlijke gegevens staan er nu ook weer niet in. Stefanne weet nog steeds niet waar je woont, wat je banksaldo is en of je getrouwd bent.

Ook de tellers op een website maken gebruik van deze gegevens om aan de eigenaar van een website te laten zien hoevaak zijn site benaderd is, met welk besturingssystemen en via welke providers.

Geplaatst

Ik Kees ben het gedeeltelijk met je eens,maar niet iedereen hoeft te weten waar ik woon????(of te weten dat er iemand mee kijkt)

Ik zie het een beetje als prive en dat moet toch kunnen of niet soms.

En ik til er zeker niet zwaar aan en heb niet gevraagd aan hem om dit alles zomaar te tonen :huh:

Ikzelf zou graag dat bordje zien verdwijnen,want heb er toch een eigenaardig gevoel bij.

Zelf zie ik het ook zo als laatst op .nl dat men niet met div 6exuele talen mag gooien.

Dus mijn conclusie weg met dat bordje :thumbdown:

Groetjes keske27(kees)

Geplaatst

Stefanne 3 doet wezenlijk niets anders dan een linkje plaatsen naar DanaSoft.

Kijk ook eens hier. (dit is weer een andere link) [niet schrikken, volledig legaal].

Indien je op de bewuste pagina komt met Stefanne 3, zie je volgens mij alleen maar die informatie zoals IP e.d. over jezelf.

Anderen zien die informatie over zichzelf.

Misschien helpt het om achter een proxy te surfen.

Geplaatst
Ik Kees ben het gedeeltelijk met je eens,maar niet iedereen hoeft te weten waar ik woon

Maar het is dus niet zo dat wij kunnen zien waar jij woont. Op elke pc staat namelijk iets anders op het bordje. Op mijn pc zie ik alleen mijn eigen gegevens. Niet die van anderen. :thumbdown:

Geplaatst

Het bordje is in mijn geval trouwens niet correct.

De naam van mijn provider bestaat uit 3 gedeelten, door punten gescheiden, en alleen de laatste 2 delen worden getoond.

++ Lex ++

Geplaatst

Alleen de tekst "Ik weet wie jij bent" heb ik zelf toegevoeg. Dat is een beetje uitdagend om mensen aan het denken te zetten.

Het werkt zo: Jou PC vraagt iets aan een server. Ik dit geval een plaatje. Jouw browser identificeert zichzelf met waar hij te bereiken is (IP:poort) en wat de mogelijkheden zijn (browser header). De server stuurt het gevraagde terug. Ik dit geval een plaatje met jouw gegevens. De gegevens over jouw provider zoekt hij snel even op in een database aan de hand van je IP.

Bedenk dat elke server waar je iets opvraagt jouw gegevens krijgt. Het privacy probleem is of de server dit in een log opstaat of het alleen gebruikt om de gevraagde gegevens correct terug te sturen. En nee, ik weet niet wie jij bent omdat ik die gegevens niet krijg. Ik heb gewoon een account aangemaakt bij http://www.danasoft.com/ die de plaatjes maken met de tekst die ik bedacht heb.

Kijk eens op Shields UP!. Als je doorklikt kan je op de knop "browser header" klikken en zien wat jou browser meestuurt. En kijk ook eens op RIPE Whois Database en vul je eigen IP in.

Het heeft dus niets te maken met hacken, spyware of virussen en wat al niet nog meer voor enge dingen. Het is bedoelt op je aan het denken te zetten dat je niet anoniem bent.

Geplaatst
Alleen de tekst "Ik weet wie jij bent" heb ik zelf toegevoeg. Dat is een beetje uitdagend om mensen aan het denken te zetten.

...

Ok, Stefanne 3, ik begrijp je bedoeling. Verder vertel je me niks nieuws natuurlijk, want het zijn mijn eigen gegevens. Toch vind ik het bordje niet aangenaam. Ik vind het een beetje agressief overkomen. Bovendien als ik het niet wist, weet ik het nu door je bordje en hoef het niet steeds weer te zien.

Is dat hoe je mij aan het denken wilt zetten? Dat denk ik toch niet. Verder heeft het in mijn ogen niets met geocachen te maken. Je zou er ook een willekeurige andere waarschuwing neer kunnen zetten, zoals: 'Pas op voor zakkenrollers' of zo. Kortom, je opzet vind ik ook niet zinvol.

Natuurlijk, je zal wel in je handtekening mogen zetten wat je zelf wil. Maar nu je weet hoe je bordje overkomt bij sommige forumleden, zou je kunnen overwegen je handtekening te veranderen. Mij zou je er in ieder geval een plezier mee doen.

Geplaatst
Mij zou je er in ieder geval een plezier mee doen.

Bij deze. :thumbdown:

En om de privacy discussie waar het om ging: Heb je ooit nagedacht hoe bijvoorbeeld ogenschijnlijk simpele dingen als dit forum werken? Hoe kan het dat je kan zien wat de nog door jouw 'ongelezen berichten' zijn? En hoe kan het dat iemand die zich misdraagt in de I.P. ban gaat? Waar worden die gegevens opgeslagen en hoe lang worden ze bewaard? En even over een hele andere boeg: Hoe kan het dat iemand wordt veroordeeld omdat zijn mobiele telefoon is gebruikt in de buurt van en op het tijdstip van het delict?

Het zijn zomaar wat vragen waar je niet op hoeft te reageren. Mijn sig is in ieder geval weer 'normaal'. Het heeft in ieder geval niets te maken met naar buiten gaan wat ik nu ga doen. De zon schijnt en het is 5°C :huh:

Geplaatst
Mij zou je er in ieder geval een plezier mee doen.

Bij deze. :o

En om de privacy discussie waar het om ging: Heb je ooit nagedacht hoe bijvoorbeeld ogenschijnlijk simpele dingen als dit forum werken? Hoe kan het dat je kan zien wat de nog door jouw 'ongelezen berichten' zijn? En hoe kan het dat iemand die zich misdraagt in de I.P. ban gaat? Waar worden die gegevens opgeslagen en hoe lang worden ze bewaard? En even over een hele andere boeg: Hoe kan het dat iemand wordt veroordeeld omdat zijn mobiele telefoon is gebruikt in de buurt van en op het tijdstip van het delict?

Het zijn zomaar wat vragen waar je niet op hoeft te reageren. Mijn sig is in ieder geval weer 'normaal'. Het heeft in ieder geval niets te maken met naar buiten gaan wat ik nu ga doen. De zon schijnt en het is 5°C :eek:

Allereerst mijn dank, Stefanne_3. :thumbdown:

Je refereert nog aan het onderwerp van dit draadje. Inderdaad heb ik daar wel over gedacht. Het kan niet anders dan dat men dingetjes van me weet die worden bijgehouden in een database. Ik heb daar niet echt verstand van, maar maak me er geen zorgen over. Terecht? Ik weet het niet. :huh:

Nog een plezierige cache-dag gewenst. :(

Geplaatst

Ik kan me de reactie's ook goed voorstellen en de gevoelens. Ook ik had dat toen ik het bordje zag. Je voelt je aangevallen. Maar als je verder denkt, geeft het bordje een signaal af. Je voelt je niet voor niks aangevallen. Dat maakt je alerter. Enigzins ongevraagd, maar beter op deze manier dan dat er kwaad is geschied en je roept:" Ik wist het niet".

Het siert Stefanne dat hij/zij de gevoelens van haar medecachers laat profileren boven haar eigen mening.

Klasse Stefanne en bedankt voor je bordje. :thumbdown:

Geplaatst

Op het gevaar af dat ik een paar mensen tegen de haren instrijk: maar ik vind de reacties wat overdreven.

Het enige wat Stefanne doet, is een signaal afgeven. That's all.

Omdat ik weet wat er allemaal bespioneerd wordt op pc's, heb ik het eerder ook als grappig gezien dan als een gevaar of provocatie. Dan zijn er nog wel andere spionnetjes.

Ik zou de forumleden eens willen voorstellen om eens het freeware-programmaatje Ad-Aware te downloaden van www.lavasoft.de, een spy- en mal-ware remover. Spy- en Mal-ware programmaatjes zijn kleine softwarepakketjes die ongemerkt door bepaalde sites op jouw pc worden geinstalleerd en bv. jouw surfgedrag loggen en doorsturen naar malafide sites die jouw gegevens weer gebruiken om gerichte spam te versturen.

Naar mijn idee veel kwalijker.

Bovendien beinvloeden die programmaatjes de snelheid van je internetverbinding zodanig (vanwege het ongevraagde internetverkeer dat ze genereren) dat zelfs een ADSL-verbinding praktisch tot stilstand kan komen. Ik ben een week of 5 geleden gebeld door een kennis met dat soort problemen. Ad-Aware spoorde tussen de 400 en 500 (!) spyware-componenten op. Na de schoonmaak was de verbinding weer als vanouds.

Probeer maar eens!

Geplaatst
Op het gevaar af dat ik een paar mensen tegen de haren instrijk: maar ik vind de reacties wat overdreven.

Het enige wat Stefanne doet, is een signaal afgeven. That's all.

Omdat ik weet wat er allemaal bespioneerd wordt op pc's, heb ik het eerder ook als grappig gezien dan als een gevaar of provocatie. Dan zijn er nog wel andere spionnetjes.

Ik zou de forumleden eens willen voorstellen om eens het freeware-programmaatje Ad-Aware te downloaden van www.lavasoft.de, een spy- en mal-ware remover. Spy- en Mal-ware programmaatjes zijn kleine softwarepakketjes die ongemerkt door bepaalde sites op jouw pc worden geinstalleerd en bv. jouw surfgedrag loggen en doorsturen naar malafide sites die jouw gegevens weer gebruiken om gerichte spam te versturen.

Naar mijn idee veel kwalijker.

Bovendien beinvloeden die programmaatjes de snelheid van je internetverbinding zodanig (vanwege het ongevraagde internetverkeer dat ze genereren) dat zelfs een ADSL-verbinding praktisch tot stilstand kan komen. Ik ben een week of 5 geleden gebeld door een kennis met dat soort problemen. Ad-Aware spoorde tussen de 400 en 500 (!) spyware-componenten op. Na de schoonmaak was de verbinding weer als vanouds.

Probeer maar eens!

Ik heb het maar eens gedaan.

Het programmaatje vond er 95 bij mij.

Eigenlijk heb ik geen idee wat ie vond, maar ik heb ze laten verwijderen.

Dus nu ben ik weer wat sneller, denk ik... :yes:

Dank Peetee. :)

Geplaatst

Gebruik al een poosje Ad-Aware, maar heb ook gemerkt dat Ad-aware niet zoveel meer te doen heeft als je in Internet Explorer bij tabblad Extra --> Internet opties --> tabblad Algemeen, alle cookies, je bestanden (ook de off-line) en je geschiedenis wist.

Dat kan soms flink opruimen :yes: .

groet,

GeoTeeth

Geplaatst

Privacy, een bijzonder gevoelig onderwerp. En hoe je het ook doet, je doet het nooit goed. Zet twee mensen bij elkaar en laat ze eens vertellen wat ze onder privacy verstaan en je krijgt twee verschillende antwoorden.

Bewakingscamera's in winkelcentra, is dat een inbreuk op mijn privacy?

Ongewenste e-mail, inbreuk?

Je weet niet half wat er allemaal over je bekend is op het internet. Bij alle sites waar je je naam en adres moet opgeven, meterstanden doorgeven via het internet, en wie neemt het nou serieus dat al je berichten die je verstuurt eigenlijk door iedereen die de juiste software en kennis heeft gelezen kan worden?

En als we dan zien dat een ander ons ip-adres kan zien dan roepen we moord en brand.

Wat hebben we er zelf aan gedaan om "onzichtbaar" te surfen?

Wat voor maatregelen nemen we zelf om virusvrij te blijven?

Nee, wat mij betreft is dit een prima manier om mensen ook in dit forum eens over dit onderwerp na te laten denken, ook al heeft het verder niets met geocachen te maken.

Groet,

Maja,

die bewakingscamera's absoluut niet erg vind

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...