Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vandaag een heerlijke dag vrij, dus lekker met de GPS op pad. Naar de Hoge Veluwe om de Witte Fietsencache te doen. Ik zet m'n eTrex Venture aan, hij zoekt en vindt keurig z'n sattelietjes en plop... helemaal uit. Wil ook niet meer aan gaan. Batterijen nu alweer leeg? Da's wel heel snel. Oke, reservebatterijen erin. Doet nog steeds niets. O jee. Nieuwe batterijen gekocht. Weigert nog steeds alle diensten... HELP! Iemand enig idee waar het aan kan liggen of waar ik het kan laten repareren? ;)

Overigens me nog prima vermaakt door gewoon wat rond te fietsen. Fantastische ervaring. Ik ben vaker op de Hoge Veluwe geweest, maar altijd in de zomer (=superdruk). Het was nu fantastisch fietsweer en gedurende de hele drie kwartier durende tocht over die grote vlakte in het midden van het park geen mens tegengekomen. Dat zoiets nog kan in Nederland! ;)

Geplaatst

Als je hem in Europa hebt gekocht kun je contact zoeken met de importeur Sailtron in Houten als ik het goed heb. Onderstaande heb ik gevonden, maar ik weet niet of dat altijd opgaat.

Bij een defect zonder materiele schade, wordt het toestel vervangen door een nieuw exemplaar. De toestellen worden dus niet gerepareerd. Is er wel materiele schade, ook dan geldt er een coulante regeling. Tegen betaling van een vast bedrag (afhankelijk van het type) en inlevering van de "restanten" wordt er een nieuw exemplaar geleverd.

Na het verstrijken van de garantieperiode wordt het toestel ook vervangen tegen betaling van dat vaste bedrag (op dit moment is dat voor bijvoorbeeld een Vista Euro 225,-). Wanneer het toestel niet meer leverbaar is, dan geldt deze regeling voor vervanging door zijn directe opvolger.

Geplaatst

Om je Venture en volgens mijn ook ander Etrex met een Clickstick te resetten moet je het volgende doen.

Etrex uit zetten

De Zoekknop (links onder)

De Menuknop (recht boven)

De Clickstick

Tergelijk indrukken.

Terwijl je deze drie knoppen ingedrukt houd

Druk je op de aan/uit knop (rechts onder)

net zo lang in tot dat de Etrex opstart.

Als je de koppen test gedaan hebt, kan je met de Menu knop je scherm testen.

Nu kun je alle knoppen weer los laten.

Denk er aan dat de etrex nu helemaal gereset is,

het zal dus wel even duren (paar minuten) voordat hij weer wat satelieten ontvangt.

Ook moet je alle instellingen weer opnieuw opgeven.

Wat ook niet in de handleiding staat:

Tijdens het aan zetten van je Etrex de Clickstick in gedrukt houden.

Je komt nu in een test scherm.

Hier kan je oa de werking van je knoppen testen.

En kijken hoe warm je Etrex het heeft.

suc 6,

Geplaatst
Om je Venture en volgens mijn ook ander Etrex met een Clickstick te resetten moet je het volgende doen.

Etrex uit zetten

De Zoekknop (links onder)

De Menuknop (recht boven)

De Clickstick

Tergelijk indrukken.

Terwijl je deze drie knoppen ingedrukt houd

Druk je op de aan/uit knop (rechts onder)

net zo lang in tot dat de Etrex opstart.

Jemig, hoeveel mensen heb je hiervoor nodig :ph34r: ?

Ik had vorige week op locatie in Den Bosch een soortgelijk probleem met de Vista. Deze gaf telkens aan dat de batterijspanning laag was, om met een minuut weer uit te schakelen. Meerdere setjes oplaadbare batterijen geprobeerd, naar de winkel om daar echte batterijen te halen, maar niks werkte.

Toen naar Sailtron, om te vragen of zij een oplossing hadden, maar hier werd me vakkundig de deur gewezen.

Een week later (gisteren dus) maar weer eens op pad met de Vista. Weer die problemen en toen heb ik de connectoren van de batterijhouder (die metalen stripjes) wat verbogen. Nu blijkt hij het weer gewoon te doen. Misschien een idee?

Geplaatst

Om veel voorkomende problemen met de diverse etrexen te kunnen oplossen (en vooral de blackouts) ga je als volgt te werk.

Druk de upknop, de pageknop en de enterknop tegelijk in, zet, terwijl je alle knoppen ingedrukt houdt, de gps aan en houdt alle knoppen 5 seconden ingedrukt. je hebt nu je gps gereset en hij is weer zoals hij was toen hij uit de fabriek kwam (hooguit nieuwe software versie die je zelf al ge-upload hebt).....

B) Dit bovenstaande heb ik van internet.

Of het werkt weet ik niet zeker maar je kan altijd proberen.

ook heb ik zelf wel eens gemerkt dat als je de GPS aan het koordje laat hangen hij af en toe uit gaat, dit komt volgens mij door het gewicht van de batterijen die door het op en neer stuiteren het contact met de veertjes even verliest.

groeten PAULUS :ph34r:

Geplaatst

Ik heb een poosje geleden hetzelfde probleem gehad maar ik dacht in eerste instantie dat het aan de kou lag. Later deed de Garin Etrex Venture het weer prima. Laatst weer kuren bij het aanzetten maar bij de tweede keer ging het weer goed.

Bedankt voor de tip, ik vrees alleen dat ik handen tekort kom, maar we gaan het proberen.

Kareltje & Co: Die door de bomen het bos nog ziet!

Geplaatst
Ik dacht dat Sailtron zo prat ging op zijn service !!! :ph34r:

Je leest hier niet of het een Garmin is die in een Nederlandse winkel is gekocht, of afkomtstig van grijze import. Als dat laatste het geval is dan kun je weinig hulp verwachten.

En wat het stoppen van een Etrex betreft als het aan een koordje hangt, kijk eens hoeveel ruimte de batterijen hebben in hun houder. Sommige merken batterijen zijn iets korter dan andere merken en als de batterij maar een mm kleiner is en kan schuiven, dan heb je alle kans dat de stroom ff verbroken is geweest.

Oplossing kan zijn om de veertjes die de batterij vasthouden iets op te rekken... Of langere AA batterijen aanschaffen.

GRTZ

Kruimeldief B)Om een principe te illustreren moet men sterk overdrijven en veel weglaten.

Geplaatst
[

Ik dacht dat Sailtron zo prat ging op zijn service !!! :ph34r:

Ja dat doen ze ook. Mijn 176c kwamen rare draadjes in de display.

En zonder moeilijk te doen , wordt het vervangen door een nieuwe. B)

Het probleem hier boven zou inderdaad aan de houder van de batterij liggen.even iets verbuigen.

Je merkt het wel als de batterij losjes er in ligt.

Jacco vechtdal team

Geplaatst
En wat het stoppen van een Etrex betreft als het aan een koordje hangt, kijk eens hoeveel ruimte de batterijen hebben in hun houder. Sommige merken batterijen zijn iets korter dan andere merken en als de batterij maar een mm kleiner is en kan schuiven, dan heb je alle kans dat de stroom ff verbroken is geweest.

Oplossing kan zijn om de veertjes die de batterij vasthouden iets op te rekken... Of langere AA batterijen aanschaffen.

Er zit soms inderdaad wat verschil in lengte van AA-batterijen. Kan inderdaad wel tot 1.5 mm schelen.

Misschien is het ook handig om in het batterij-compartiment een strookje rubber bij te stoppen, als maatregel tegen het verglijden van de batterijen.

Geplaatst

Ha, hartelijk bedankt allemaal voor de reacties, en met name voor de reset-tips! Het leek me wat vreemd, die knoppen indrukken terwijl 'ie uitstaat... maar het werkte!

:ph34r:

Geplaatst
Ha, hartelijk bedankt allemaal voor de reacties, en met name voor de reset-tips! Het leek me wat vreemd, die knoppen indrukken terwijl 'ie uitstaat...  maar het werkte!

Fijn dat het heeft geholpen Macphisto.

Ik wist niet meer hoe het bij een eTrex gaat, bij sommige andere typen (o.a. de GPS V) gaat het door de menuknop ingedrukt te houden als je hem aanzet.

En zo vreemd is dat niet hoor, knoppen in te moeten drukken als hij uitstaat. Het gaat er namelijk om dat die knoppen ingedrukt zijn op het moment van inschakelen. Als je zou proberen de knoppen tegelijk in te drukken met de inschakelknop ben je vast wel met een te laat, daarom moet je het al tevoren doen.

++ Lex ++

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...