Spring naar bijdragen

Optie plaatsnamen op de site


8BG

Aanbevolen berichten

Op de 'nieuwe' site staat nu prominent in beeld de optie om op plaatsnaam te zoeken. Leuk idee, dus ik klop hier mijn woonplaats in: Almere.

Het resultaat is dat Almere niet bestaat, maar gelukkig komt de site zelf met een heleboel adviezen waaronder Smerp, Flieren en Aspert (zelfs 2x!).

 

Beste Reintje, kan je ervoor zorgen dat Almere ook wordt toegevoegd aan de lijst met plaatsnamen? Almere heeft vandaag 171.595 inwoners, dus het lijkt me inmiddels wel een plaatsje waard op de lijst met beruchte steden, zoals Kliese, Altena en Gemert.

 

Bedankt,

8BG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste Reintje, kan je ervoor zorgen dat Almere ook wordt toegevoegd aan de lijst met plaatsnamen? Almere heeft vandaag 171.595 inwoners, dus het lijkt me inmiddels wel een plaatsje waard op de lijst met beruchte steden, zoals Kliese, Altena en Gemert.

Ik ben er (niet :beerchug: ) mee bezig. Zwolle staat ook niet in de lijst.

Op dit moment ben ik bezig met de ondankbare taak om de opbouw van de site te veranderen. Echter wel zo dat niemand dat merkt. (Lekker belangrijk!).

 

Als dat klaar is, ga ik verder met het zoeken op plaatsnaam. In mijn test omgeving thuis heb ik alle dubbele vermeldingen al uit de database. Dat was ook nog zo'n puntje. Wat dan rest is het toevoegen van Fr. of Gl etc voor plaatsnamen die op 2 locaties voorkomen.

Nog heel even geduld, maar fijn te horen dat iemand het gebruikt. Dan zit ik niet voor niets te hakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik twijfel er niet aan of Reintje zal - als die een verloren minuutje heeft - even die plaatsnaam in de lijst erbij zetten. Voorheen n.l. is hetzelfde opgemerkt voor een andere - ook heel normale plaats: Deventer.

 

De zaak is: er is een grote lijst plaatsnamen/coördinaten en het valt niet mee om na te gaan of alles er wel in zit. Iemand moet er gewoon tegenaan lopen.

Zijn er nog meer mensen die bestaande plaatsen niet vinden?

 

Er is wel een leuke kant aan de zoekfunctie: onvermoede plaatsnamen waar je nog nooit van gehoord hebt duiken op :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is wel een leuke kant aan de zoekfunctie: onvermoede plaatsnamen waar je nog nooit van gehoord hebt duiken op :beerchug:

 

Terwijl het geocachen je sowieso al op de meest ondenkbare plaatsen brengt.

 

Ben blij te horen dat er in ieder geval wat mee gedaan wordt. Intussen ga ik Smerp eens bezoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderweg naar Smerp even wat merkwaardigs opgemerkt.

 

Indien ik als zoekopdracht 'Almere Haven' invul en vervolgens op de knop druk, krijg ik keurig een kaartje van de omgeving. De lijst is dus uitgebreider dan ik had gedacht, Almere staat er wel in, zelfs met stadsdelen :beerchug: .

 

Nu het merkwaardige: indien ik als zoekopdracht 'Almere Haven' invul en op [ENTER] druk, gebeurt er helemaal niks.

 

Maar ik ben blij dat de metropool Almere Haven er bij staat, de avond kan niet meer stuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er (niet :( ) mee bezig. Zwolle staat ook niet in de lijst.

Volgens mij staat Zwolle er wel op. Als ik op Zwolle zoek, krijg ik de caches rond Zwolle te zien. Dus dat klopt. Het is alleen wel jammer dat ik de caches van Zwolle, een gehucht bij Groenlo, te zien krijg :yes:

 

Maarruh, succes met het ondankbare werk :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het missen van sommige plaatsen, en doublures van andere...........

Ik heb dit een tijdje geleden ook al vermeld via PM aan R. de vos.

Het fenomeen was hem bekent, hij zou er verder mee aan de slag gaan.

 

Komt wel goed :beerchug:

 

Oh en eh over Smerp, --> zie Smerp

 

Of als je toch in de buurt bent:

N 52.9333333 E 4.9833333

 

st1snpr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Helmond word ook niet gevonden

Veel van de boven gemelde problemen zijn inmiddels een paar weken geleden verholpen. Helmond zal ik opnemen in de lijst.

 

Ik ben op dit moment bezig met de provincie aanduidingen bij de doublures. Heeft echter niet zo'n hoge prioriteit dus doe ik het er af en toe een beetje tussendoor.

Daar komt bij dat het een mega klus is. Wel is het goed voor je topografische kennis. Zo is er een plaatsje in het Drents-Friese woud. Maar ligt dat plaatsje nu in Drente of in Friesland? (Naam van het plaatsje weet ik helaas niet meer).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oventje staat er twee keer in, een klein plaatsje in Brabant, allebei met de zelfde kaart. Ook Zeeland staat er twee keer in, maar met verschillende kaarten. Mogelijk zijn dit twee verschillende plaatsen. Nistelrode staat er niet in (klein dorpje, al is het oventje veel kleiner).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oventje staat er twee keer in, een klein plaatsje in Brabant, allebei met de zelfde kaart. Ook Zeeland staat er twee keer in, maar met verschillende kaarten. Mogelijk zijn dit twee verschillende plaatsen. Nistelrode staat er niet in (klein dorpje, al is het oventje veel kleiner).

Er staan een hele hoop plaatsen 2 maal in. Soms dubbel, maar vaak op verschillende locaties. Daarom is het zo'n mega klus. Ik heb er zelfs speciale software voor geschreven.

 

Als er mensen zijn die willen helpen met uitzoeken kan ik zo een lijst met dubbele plaatsnamen genereren voorzien van linken naar locaties. Kun je thuis uitzoeken in welke provincie de plaats zich bevind en dan neem ik de resultaten weer op in de database. Het enige dat je nodig hebt is een Internet verbinding en een kaart van Nederland.

 

Bijna alle letters zijn nog beschikbaar. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...