Spring naar bijdragen

Optie plaatsnamen op de site


8BG

Aanbevolen berichten

Is het misschien een idee om "Vuga's alfabetische plaatsnamengids van Nederland" te gebruiken.

Hierin staan alle plaatsnamen van Nederland met hun onderliggende dorpjes/gehuchten en de provincie waarin ze liggen.

Gebruik ik ook altijd voor mijn andere hobby genealogie. Erg gemakkelijk!

 

Om de plaatsnamenlijst een beetje binnen de perken te houden is het misschien wel goed om de gehuchten onder een plaatsnaam niet op te nemen, maar enkel en alleen de gemeenten.

 

Zo staat bij "mijn" gemeente 2x Kerkrade en 1x Kerkrade-Holz.

Holz is een wijk in Kerkrade. Daar zijn er dus nog 15 van. Lijkt me dus niet wenselijk die allemaal op te nemen. Of vergis ik me hierin. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als het goed is heb ik vrijdag een atlas tot mijn beschikking. Vanaf dan kan ik dus ook beginnen met zoeken. Of iemand moet een goede site weten waar ik het op internet kan vinden, dan kan ik meteen beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben trouwens op een site terecht gekomen die volgens mij wel heel handig is voor dit werk. Ik weet alleen niet of ie helemaal volledig is, maar het eerder genoemde oventje stond er ook in. Het is een site waar alle (?) plaatsen van Nederland (en van de wereld) staan, met provincie èn coordinaten!!!! ;) Bovendien kan je een kaartje genereren en bekijken hoe het weer er is.

 

Dit is de link: Nederland, Wereld

 

Zo kan je ook zoeken op plaatsnaam over de hele wereld. Amsterdam ligt bijvoorbeeld niet alleen in Nederland, maar ook in Colombia en Zuid Afrika en mogen we de site geloven ook 11 keer in Amerika. Binnenkort stuur ik dus een travelbug het veld in om alle Amsterdammen te gaan bezoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is een aardige verzameling.

Maar om online naampjes in te typen is een beetje monnikenwerk.

Ik zie dat de html-source van de pages heel simpel is gehouden.

Je kan zo directories infietsen :

http://www.calle.com/world/NL/a/

dus als je een Grote Slurper (zoals HTTRack Webcopier) vanaf een goed punt in de site start heb je zo de naamlijsten binnen met behoud van directory structuur.

Dan kan je vast wel een heel stuk namen-vergelijken automatiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is heb ik vrijdag een atlas tot mijn beschikking. Vanaf dan kan ik dus ook beginnen met zoeken. Of iemand moet een goede site weten waar ik het op internet kan vinden, dan kan ik meteen beginnen.

Boa,

 

Ik snap niet precies wat je bedoelt. We beschikken op de site over een database met daarin heel veel plaatsen in Nederland. Het probleem is niet het weten waar een plaats ligt, maar het weten in welke provincie een plaats ligt als de naam dubbel voorkomt. Het uitzoeken daarvan is heel eenvoudig maar tijdrovend. Ik heb al eens een script geschreven om de dubbele namen weer te geven voorzien van hun locatie. De uitkomst zie je bijvoorbeeld hier voor plaatsen met een e. Franky639 heeft mij op basis van zo'n lijst de provincies gestuurd van plaatsen met een D. Die heb ik opgenomen in de database en die zijn binnenkort beschikbaar.

Daar is dus niets ingewikkelds aan, maar moet alleen gedaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp wat het probleem is, maar om de plaatsnamen op te zoeken heb ik wel iets van een atlas of kaart met plaatsnamenindex nodig om te helpen. Momenteel heb ik die niet, maar vrijdag dus wel. Dat wilde ik zeggen. Vanaf dan kan ik ze dus daarin opzoeken in welke provincie de plaatsen liggen.

Via de link kan ik ze op internet opzoeken. Je kan dus een lijst doorsturen en dan zoek ik ze voor je op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...