Spring naar bijdragen

Coordinaten In De Buurt Van De Cache


Krimpenees

  

74 leden hebben gestemd

  1. 1. Moeten bij een tradi de coordinaten direkt bij de cache uitkomen?

    • Ja
    • Nee
      0
    • Geen mening
      0


Aanbevolen berichten

Wat ik met deze poll bedoel is het volgende: Zelf heb ik 2 tradi-caches. Bij geen van beide ligt het nulpunt direkt naast de cache. Mag dit? En hoeveel mag de afwijking zijn?

Ik zelf zou kiezen voor nee. Het idee daarachter is dat men nog wel even moet zoeken om de cache te vinden i.p.v. dat men hem zo kan oprapen.

 

Wat vinden jullie hiervan?

bewerkt door wverme
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nee dat mag niet...

Afgezien van een onnauwkeurigheid van de GPS moeten de coordinaten gewoon die van de cache zijn.

Als je geocachers wilt frustreren dan moet je vooral foute coordinaten geven. Het gaat bij geocachen om het vinden, niet om het zoeken.

Maar goed dat ik het weet, dan kan ik jouw caches op de ignorelijst zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk een keer een unaniem forum. Natuurlijk moeten de coördinaten zo goed mogelijk worden ingemeten. Er zijn al genoeg factoren die het zoeken moeilijk kunnen maken (meetfouten, sneaky verstopt, blinde vlek van de zoeker). Je bereikt er alleen maar mee dat de omgeving kapot wordt gezocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hoort er een juist coord bij een tradi , een minimale afwijking is er meestal wel aanwezig.

Als je de cachers meer wil laten doen dan oprapen ,maak er dan een mini multi of mystery cache van

Of maak een speciale cache behuizing waar wat extra voor nodig is.

bewerkt door alkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de geocaching.com site:

 

Traditional Cache

This is the original cache type consisting, at a bare minimum, a container and a log book. Normally you'll find a tupperware container, ammo box, or bucket filled with goodies, or smaller container ("micro cache") too small to contain items except for a log book. The coordinates listed on the traditional cache page are the exact location for the cache.

 

The general rule of thumb is, "If you take an item, leave an item, and write in the logbook." Some caches are themed, so make sure to read the description before going on a hunt.

 

Let vooral even op de vetgedrukte tekst, daar staat het woord exact in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op Geocaching.com staat onder de uitleg van cache types dit:

"Traditional Cache:

This is the original cache type consisting, at a bare minimum, a container and a log book. Normally you'll find a tupperware container, ammo box, or bucket filled with goodies, or smaller container ("micro cache") too small to contain items except for a log book.

The coordinates listed on the traditional cache page are the exact location for the cache".

 

In de checklist van een van de reviewers staat dit:

"Ik heb de geocachelocatie goed ingemeten door de GPS 5 minuten rust te geven op de te markeren plek. Daarna heb ik de GPS een gemiddelde laten berekenen van 200 metingen".

 

Ik heb daaruit begrepen dat een traditional cache ligt op de plek van de aangegeven coördinaten en het de bedoeling is om je cachelocatie goed in te meten.

 

Ik ben, nog niet zo lang geleden een traditional cache tegen gekomen waarbij de eigenaar in een note op de pagina aangaf dat de cache niet exact op de (door eerdere vinders gecorrigeerde) coördinaten lag.

Dan was het volgens hem ook allemaal te makkelijk. :huh:

 

Die cache sla ik maar over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:o:o:o:blush::blush:

 

Ik schaam me diep. Bij de ene cache had ik inmiddels al nieuwe coordinaten ingemeten. De andere ga ik nu off line zetten en binnenkort de coordinaten opnieuw in meten.

Super dat je zo sportief reageert op de reacties op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de afwijking van sommige apparaten, is het al vaak een grote uitdaging om een cache te vinden.

In een dennebos heb ik jaren gezocht met minstens 30 meter afwijking.

Een opzettelijke afwijking van nog eens enkele tientallen meter zou het alleen maar erger maken.

Als ik dan meerdere malen ben gaan zoeken en telkens teleurgesteld naar huis moet, wordt ik ook minder zorgvuldig.

Sorry maar ik kan er niks aan doen. Heb van complete frustratie wel eens een 100 vierkante meter "omgeploegd" omdat ik telkens een andere kant op gestuurd werd door het pijltje :D.

Kortom, het is belangrijk dat de coordinaten gewoon kloppen dan zit je zeker niet op de verkeerde plek te zoeken.

En zo blijft het bos ook nog wat minder gesloopt achter ...

 

P.S. Wil je er echt een zoek-traditional van maken, zet dat dan heel duidelijk in je beschrijving! Dan weten mensen dat er meer nodig is dan gewoon naartoe lopen. Ook kun je een spoiler-foto of duidelijk hint ter plekke toevoegen. Dan is ook het vinden geen onmogelijke taak voor sommigen. Ikzelf heb een tradi verstopt waar je niet meteen kan loggen, maar door op dezelfde plek door te zoeken kom je toch in een andere wending en kun je de tradi gewoon vinden :D.

bewerkt door madman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...