Spring naar bijdragen

Foto'S Uit Verhouding Op Gc.Com?


LeoCache

Aanbevolen berichten

Buiten cachen is fotograferen al mijn hele leven een grote hobby. De combinatie van deze 2 is dus een super huwelijk en vind het dus hartstikke leuk om meerdere foto's bij een log te voegen. Na het loggen en plaatsen van de foto's lees ik op de cachepagina zelf mijn vers geschreven log nog even na en bekijk ook het resultaat van de foto's. Tot mijn stomme verbazing worden foto's sinds een week (?) volledig uit verhouding getrokken als je door de foto's navigeert door het 'onzichtbare' navigatieknopje te gebruiken. Als je foto voor foto opent en sluit is er niets aan de hand.

 

Kent iemand dit 'probleem' en weet waar het aan ligt en wat er aan te doen is? Want om nou m'n familie met zéér uitgerekte gezichten te moeten zien is ook geen pretje... :no:

 

Groet, Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De foto's die rechtsboven op geocaching.nl staan zijn ook vaak uit verhouding.

 

Dat klopt, maar daar moet je ook alleen maar foto's heen uploaden die de juiste verhouding hebben, aangezien ze daar altijd in dat formaat (net niet vierkant, landscape) worden afgebeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je met de rechtermuisknop op de thumbnail afbeelding van de carroussel kijkt, zie je de eigenschappen en daarmee ook dat de oorspronkelijke afbeelding, welk formaat en verhouding er ook geweest mogen zijn, teruggeschaald wordt naar 267 x 200 pixels, dus een verhouding van 4:3.

Veel fototoestellen staan standaard ingesteld op 4:3, dus als je zo'n foto in de carroussel gebruikt, gebeurt er niks raars met het beeld. Gebruik je een foto van 3:2 (ook een mogelijkheid die in bijna alle toestellen te vinden is), dan wordt de foto in de breedterichting een beetje samengedrukt en krijg je bijvoorbeeld naar verhouding smallere gezichten op een foto.

Staat je fototoestel ingesteld op 16:9, dan krijg je een behoorlijk flinke compressie in horizontale richting en daarmee echt zeer opvallend smalle gezichten.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heb je hier wat aan link

 

Yep, onwijs bedankt! Ik heb daar m'n post achter gelaten. Als er nou meer gebruikers zijn die dit probleem ondervinden met hun browser (ik begreep dat het alléén met IE niet fout gaat...), laten die dan allen een post achterlaten via de getoonde link. Hoe sneller dit wordt opgepakt hoe beter het is.

 

Groet, Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn idruk is dat foto's op geocaching.com worden geknipt tot een soort panorama formaat. Mijn camera levert 2/3 (0,666) foto's. Die zien er op .com goed uit. Maar als ik zo'n foto op .nl zet dan wordt ie in de hoogte uitgerekt tot de oorspronkelijke verhouding 2/3... Ik zal het nog ff proberen met een link vanuit hyves; misschien gaat dat beter.

Vanuit hyves hetzelfde effect :-(. Ik heb het kader hier ff gemeten, simpel met een geodriehoekje. Dan kom ik op een 3/4 verhouding.

De meeste camera's leveren 2/3 (vroeger 24x36 mm). Digitale compact camera's leveren vaak 11x15 cm (0,73333). Dat komt in de buurt van 3/4 (0,75).

bewerkt door Wad-Seekers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buiten cachen is fotograferen al mijn hele leven een grote hobby. De combinatie van deze 2 is dus een super huwelijk en vind het dus hartstikke leuk om meerdere foto's bij een log te voegen........

 

Dan denk ik dat dit je ook heel erg aan zal spreken.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:offtopic:

 

Dank je Pyne.

 

Nu nog hopen dat de Amerikanen het idee ook zien staan toevallig en gaan stemmen. Kom nooit op het .com forum, dus beetje vreemd om nu daar ineens te gaan roepen over een idee. Al denk ik dat ook heel veel Amerikanen er heel blij mee zullen zijn.

 

Als je ziet hoe hoog ie nu al geranked is en dat met, volgens mij, alleen Nederlandse stemmen. :thumbup: Ik blijf hoop houden dat het ooit werkelijkheid wordt.

 

groetjes GeoVlinder

 

edit: nav terechte opmerking van Wad-Seekers een smiley erbij gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...