Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik lees net dat ik bezwaar kan maken tegen een cache die nog geplaatst moet worden.

In de krant staat bij de mededelingen van de gemeente Veghel een Algemene Plaatselijke Verordening met aanvraag voor ontheffing voor Geo Cache. Men heeft besloten mee te werken, maar tegen dat besluit kan ik dus bezwaar maken.

Het moet niet gekker worden! :lol1:

Jammer dat zijn/haar nickname er niet bij staat, echte namen zeggen me niks. ;) Maar er komt dus binnenkort een cache bij hier in de buurt.

groetjes GeoVlinder

Geplaatst

Dat is de regelgeving hier in Nederland. aan de ene kant natuurlijk wel goed, die regelgeving. Aan de andere kant ook de reden dat wij vanuit Arnhem regelmatig de *Duitse grens overgaan op zoek naar caches. De regelgeving is een stuk soepeler daar.

*Voor Duitse- mag ook Belgische gelezen worden.

Geplaatst

Ik ben voorstander vd regelgeving dat men toestemming moet hebben, dat staat er voor mij los van.

Ik vond het gewoon grappig om te lezen dat dit zo officieel gaat deze keer en je dus officieel ook bezwaar zou kunnen maken. :lol1: Natuurlijk doe ik dit niet, maar stel je eens voor.... :lol1:

Toen ik toestemming vroeg, kreeg ik gewoon een brief met daarin toestemming en voorwaarden over wat wel en niet mocht. Niks geen officiële vergunning en dus ook geen mogelijkheid tot bezwaar maken voor anderen.

Nu maar hopen dat deze persoon geen rekening krijgt van het hele gebeuren.

@Indy & Jones: Als ik wil kan ik zien waar de cache komt te liggen, want alle stukken liggen ter inzage op het gemeentehuis. Maar dan is de lol er wel af.

groetjes GeoVlinder

Geplaatst (bewerkt)

Dank, allen, dank :lol1: Daar gaan die mooie puzzels :dribble: . Straks komt de vuilnisman ook nog vegen :lol:

Thex die best wel hekel heeft aan puzzels, en die ambtenaar graag wil danken voor zijn scherpe inzicht. Kei goed !

Nog wat formele procedures, en misschien dat Wilders ook een duit in het zakje wil doen :cry:

bewerkt door thex
Geplaatst (bewerkt)

het is nog altijd fijner dan die gemeentes die er niet aan mee willen werken en je per jaar een vergunning in je maag willen splitsen. :angry::angry::angry:

Nee dit lijkt mij nog een prima tussenoplossing. Op zich denk ik dat de kans dat mensen bezwaar maken ook niet erg groot is, en dan nog, bezwaar moet wel gegrond zijn anders wordt het bezwaar ook niet aangenomen.

Wel leuk om dan in de krant te lezen dat er weer een cache aankomt!!! Goed voor een ftf!!!! :thumbup::thumbup:

Groetjes,

diepenpj

bewerkt door diepenpj
Geplaatst

Toch vindt ik het niks als je vergunningen moet gaan aanvragen voor caches. "Toestemming" is nog wel OK maar als gemeentes een formele vergunning gaan vereisen voor het neerleggen van een kistje gaat dat wel erg ver. Nog afgezien van de te betalen leges.

Geplaatst

Ik weet niet of het een vergunningsaanvraag betreft of een meldingsplicht.

Een paar jaar geleden, moest je hier voor het houden van een buurtfeest of straatspeeldag ook een vergunning aanvragen en daarvoor betalen.

Tegenwoordig hoef je alleen maar melding te maken en dat is kosteloos. Bij zo'n melding komt er ook een bericht in de krant en kan men ook bezwaar maken, maar heb zelf nog nooit (van bijna 20 meldingen) meegemaakt dat iemand bezwaar heeft gemaakt.

Als je precies wil weten hoe het zit zou je naar het gemeentehuis moeten gaan, ik heb geen idee en het boeit me ook niet echt. Vond het gewoon opmerkelijk en grappig in de krant te lezen over een nog te publiceren cache.

groetjes GeoVlinder

Geplaatst

Toch vindt ik het niks als je vergunningen moet gaan aanvragen voor caches. "Toestemming" is nog wel OK maar als gemeentes een formele vergunning gaan vereisen voor het neerleggen van een kistje gaat dat wel erg ver. Nog afgezien van de te betalen leges.

Ja, Katwijk (Z-H) vraagt ook 20 euro voor een evenementen!!!vergunningaanvraag. :eek:

Belachelijk als het om een nanootje van 4,50 gaat...

Een weggegooid papiertje geeft meer overlast.

Geplaatst

Ik heb hem er even bij gezocht, maar inderdaad. Helemaal volgens de lokale regels is een Geo Cache in gemeente Veghel dus opgenomen als Evenement! Wel een unicum en waarschijnlijk de eerste cache die zo de krant haalt. Gelukkig dat ze hier niet zo doorgedraait zijn. Ik denk dat Van de Ven vergeten is uit te leggen dat het een beetje low profile dient te zijn!!! Zitten er nog leges aan verbonden?

Algemene plaatselijke verordening, 27 oktober 2010

Soort bekendmaking Apv

Bekendmaking heeft betrekking op 5465RD2

Publicatiedatum 27-10-2010

De burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Veghel maken bekend voor zover het hun bevoegdheid betreft, dat zij een beschikking in het kader van de “Algemene plaatselijke verordening 2010” hebben genomen met betrekking tot:

- Op 17 september 2010 is er een aanvraag ingediend om ontheffing voor het in gebruik nemen van gemeentegrond door de heer M.P.B.A. van de Ven. De aanvraag heeft betrekking op het houden van Geo Cache (GPS tocht) ter plaatse van de Eerdse Bossen. Wij hebben besloten om hieraan medewerking te verlenen.

Vanaf heden tot en met 8 december 2010 ligt de beschikking evenals alle ter zake zijnde stukken tijdens openingstijden ter inzage op het stadhuis. Andere tijden zijn mogelijk op afspraak.

Tegen dit besluit kunnen rechtstreeks belanghebbenden ingevolge de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van verzending een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift dient de gronden van het bezwaar te bevatten en dient te zijn ondertekend.

Met nadruk wordt opgemerkt dat het indienen van een bezwaarschrift de werking van dit besluit niet schorst. De werking van dit besluit kan namelijk alleen worden opgeschort door een uitspraak van de voorzieningenrechter van de Rechtbank in ’s-Hertogenbosch. Daartoe kunt u bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector Bestuursrecht te ’s-Hertogenbosch, een verzoek indienen om een voorlopige voorziening te treffen. Bij dit verzoek dient een afschrift van het ingediende bezwaarschrift te worden overlegd.

Voor het instellen van genoemd verzoek is een griffierecht verschuldigd.

Veghel, 27 oktober 2010

Geplaatst

Toen ik toestemming gevraagd heb heb ik ook een zeer formele brief naar de gemeente gestuurd. Een paar weken (4 weken) kreeg ik een mededeling dat ik de cache mocht plaatsen met allemaal voorwaarden. En nu gaat het goed :D. Maar ik heb hier nog nooit een bericht in de krant gezien :D.

Geplaatst

Er is niets vreemd aan dit verhaal. Voor ons Rondje Alblasserwaard moesten wij één cache kwijt in de Gemeente Hardinxveld. We hebben de lui netjes aangeschreven en er kwam een vergunning, plus een rekening van Eur 17,50. Bovendien kregen wij de mededeling, dat de vergunning zou worden geplaatst in het lokale suffertje. Daarbij wilden zij tevens de lokatie vermelden. Het "bezwaar kunnen aantekenen" behoorde eveneens tot de achterliggende gedachten om over te gaan tot deze procedure....

Wij hebben toen vriendelijk uitgelegd, dat wij weliswaar begrip hadden voor de te volgen stappen, maar dat wij er in het onderhavige geval niet zo blij mee zouden zijn, omdat de coördinaten "geheim" zouden moeten blijven in verband met puzzelplezier en ripgevaar.

Men begreep ons verhaal uiteindelijke wel en men heeft toen de bladzijde met de procedurevoorschriften maar omgeslagen....

Mijn gevoel is, dat al deze ambtelijke zaken slechts voortkomen uit onbekendheid met de materie.... Weet die ambtenaar veel.... Hij (of zij) wordt slechts geconfronteerd met een mafkees, die een stukje tupperware wil parkeren onder een stoeptegel of in een boom ergens in de gemeente. Hij (of zij) kan dan twee dingen doen.... De lokale GGD waarschuwen en vragen om een psychlogisch onderzoek uit te voeren bij de aanvrager of mee te werken, maar dan wel volgens alle procedures, die er gevonden kunnen worden, zodat de ambtenaar achteraf geen enkele blaam kan treffen, indien de aanvraag toch tot onvoorziene gebeurtenissen zou leiden....

Niets menselijks is een ambtenaar vreemd....

Geplaatst

Nu heb ik enig onderleg gehad van een oud collega onder de naam Ambtenaartje. Ambtenaartje is ambtenaar bij de gemeente. Hij heeft grondbezit en rechten uit zitten pluizen, en wat bleek: ze kunnen ons niet weghouden, wel verwijderen. Terugkomen (=leggen) is altijd een optie, waarna weer verwijderen kan volgen. Ik zie aanknopingspunten :yes: Er was geen spraken van leges nog formele procedures.

Er zijn dus ook ambtenaartjes met verstand van zaken en een helder inzicht (hoewel vandaag op het werk bij mij weer van niet bleek) :blink:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...