Spring naar bijdragen

Ziekte van Lyme? Heb ik het of heb ik het niet?


elsinga

Aanbevolen berichten

Ik had wat beloofd, namelijk jullie op de smurf te houden. :beerchug:

 

Vandaag naar het ziekenhuis gesmurfd om bloed te laten smurfen. Nou, zo kun je elke dag wel laten bloedsmurfen... 30 seconden wachten, mee naar een smurf kamertje, arm bloot, bandj eromheen gesmurfd en de naald erin. Geen prikje gesmurfd zelfs! En een minuutje later was ik weer weg. Nu tien dagen smurfen, voordat de uitslag er is... dacht de prik-smurfin.

 

U hoort van Grote Smurf! :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik had wat beloofd, namelijk jullie op de smurf te houden. :yes:

 

Vandaag naar het ziekenhuis gesmurfd om bloed te laten smurfen. Nou, zo kun je elke dag wel laten bloedsmurfen... 30 seconden wachten, mee naar een smurf kamertje, arm bloot, bandj eromheen gesmurfd en de naald erin. Geen prikje gesmurfd zelfs! En een minuutje later was ik weer weg. Nu tien dagen smurfen, voordat de uitslag er is... dacht de prik-smurfin.

 

U hoort van Grote Smurf! :(

wij hopen maar op het beste grote smurf.

 

 

gr twinlife (die met grote smurf meesmurft :beerchug: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 januari bloed prikken dan 10 dagen wachten. Niet eerder dan maandag de uitslag schat ik, tenzij de uitslag niet goed is, dan wordt je al eerder gebeld neem ik aan :eek:

Tis bijna maandag.... sterkte en groetjes van Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Grote Smurf is ook erg smurf of het goed zit of niet... Hij heeft namelijk redelijk veel smurf van zijn laatste rechter wijsvinger gewricht. Waarmee je de scrollmuis besmurft, zeg maar. En als het geen Lyme is, dan moet Grote Smurf maar eens naar de dokter smurfen... :eek:

 

Zodra ik meer smurf, dan smurf ik het hier ook neer. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Grote Smurf is ook erg smurf of het goed zit of niet... Hij heeft namelijk redelijk veel smurf van zijn laatste rechter wijsvinger gewricht. Waarmee je de scrollmuis besmurft, zeg maar. En als het geen Lyme is, dan moet Grote Smurf maar eens naar de dokter smurfen...  :no:

 

Zodra ik meer smurf, dan smurf ik het hier ook neer. :cry:

Ben benieuwd.

Ik heb nooit een bloedcontrole gehad. Toch had ik de dikke rode cirkel op mijn billen wat op een infectie duidt.

3 x een penecilinekuur voor dus 3x 8 dagen in een week erdoor jassen was volgens de arts voldoende. Daarmee was ieder kans op lyme verdwenen. Een bloedcontrole was niet nodig.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :eek: Wat is je bloedgroep?

- Grolsch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu weer eens over Lyme, want daar ging het toch over?

 

Ik (Marjo) ben in mijn leven misschien wel tweehonderd keer gebeten door een teek. Die beesten kruipen werkelijk overal naartoe, een keertje zat er zelfs een in mijn neus.

Nadat de teek verwijderd is, blijft er bij mij altijd een wondje over dat wekenlang jeukt en haast niet dicht wil.

Na één tekenbeet is er absoluut geen reden tot paniek, maar als je huid kringen gaat vertonen, of je hebt last van de bekende verschijnselen, dan is een doktersbezoek en aansluitend bloedonderzoek raadzaam.

 

Anderhalf jaar geleden heb ik mijn bloed ook laten testen op lyme, achteraf loos alarm. Maar beter een keer te veel naar de dokter voor nop, dan dapper thuis blijven tot onherstelbare schade volgt.

 

De tien dagen die nodig zijn voor het onderzoek zijn na dit weekend voorbij; we zijn heel benieuwd, grote Smurf. We leven met je mee!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik eens wat geks roepen. Lekker verfrissend lomp en voor erg gevoelige mensen kwetsend en reden om deze onzin langdurig voort te zetten met gekissebis.

 

Vast wel.

 

Beste E of is het nu S,

 

Ik weet niet of ik dit nog serieus moet nemen. In plaats van deze placebo-aandacht kan je ook wat anders doen dat je veel meer energie geeft.

Ben je niet meer gediend met je energie te steken in de organisatie van een nieuwe landelijke geocachers dag in het Noorden. Groot of klein

Op voorwaarde dat iedereen die komt op de terugweg ook een cache achterlaat, dan ben je ook van je andere probleem af.

Veel mensen die in dat andere draadje het gemis betreuren, krijg je zeker mee.

Al nodig je er maar een paar uit.

 

Lomp, ik zei het al, maar het zet wel zoden aan de dijk.

Goed voor je eigenwaarde en voor het Noorden.

Alcohol helpt maar tijdelijk en maakt je emotioneel, met name langdurig gebruik is ondanks alle excuses voor hart en bloedvaten je eigen emotionele ondergang.

 

Gooi het eens over een andere boeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dj bel... ik heb lang getwijfeld of ik zou reageren, want jouw bericht komt erg trollerig over. Maar goed, ik ga even uit van de goede bedoeling...

 

Ten eerste heb *ik* het nergens over alcohol (ik drink dat spul niet eens...). En het is voor mij geen placebo-aandacht (kan ook niet, want dan zou het nep-aandacht zijn...), maar een draadje dat voortborduurt op mijn vraag over de kans dat ik Lyme zou kunnen hebben. En waar anderen zich (in tegenstelling tot jouw persoontje) betrokken voelen met mijn situatie en me nuttige adviezen hebben gegeven.

 

Dus dj bel: als je niks beters te doen hebt... richt je aandacht dan ook liever op positieve dingen dan dit soort berichten te plaatsen die (je geeft het zelf al aan) kwetsend over kunnen komen. Ik persoonlijk heb geen behoefte aan zo'n frisse opmerking. Ik heb een serieus probleem, wat (gezien mijn geocache activiteit) wel eens een ernstige ziekte kan zijn. Een ziekte waar ik liever niet mee rond blijf lopen, mocht ik 'm hebben. Aan de andere kant kan het ook iets met RSI te maken hebben (net zo erg overigens, maar minder makkelijk op te lossen). Mocht de uitslag negatief zijn (lees: ik heb waarschijnlijk geen Lyme), dan ga ik dat pad eens bewandelen (zonder GPS overigens :eek:).

 

Aan alle anderen: dank voor het medeleven. Ik ga maandag even met de dokter bellen en hou jullie van de uitslag op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik eens wat geks roepen.

Ja, dat mag. Daar is het forum ook voor. Als je maar niet andere mensen ermee kwetst heb ik uit de forumregels begrepen. Nu schijnt iets geks te mogen of kunnen roepen het gemakkelijkste te zijn wat een mens kan. Tenminste, als hij kan roepen natuurlijk. Anders is is het niet het gemakkelijkste....

 

Lekker verfrissend lomp en voor erg gevoelige mensen kwetsend

Dat is maar voor een enkeling weggelegd die het kunnen en waarvan het geaccepteerd wordt.

 

reden om deze onzin langdurig voort te zetten met gekissebis.

Gekissebis? Zit je wel in het goede draadje? Ik ben namelijk nog geen ruzie tegen gekomen in dit draadje.

 

Vast wel.

Was je nog niet begonnen dan met gekke dingen te zeggen?

 

Beste E of is het nu S,

Dit klinkt heel geheimzinig. Alsof je er een vriendin op na houdt. Anoniem en ook weer niet. Spannender maken dan dat het is. Je bedoelt met E waarschijnlijk Elsinga en met S waarschijnlijk zijn nieuwe nickname Grote Smurf?

 

Ik weet niet of ik dit nog serieus moet nemen. In plaats van deze placebo-aandacht kan je ook wat anders doen dat je veel meer energie geeft.

Dit is bijna niet te begrijpen. Een placebo is een nepmedicijn dat gegeven wordt aan mensen die als een hypochonder door het leven gaan. Mensen met ingebeelde ziektes. Ook worden placebo's verstrekt om te testen wat de psychische werking is bij mensen die wijs worden gemaakt dat ze iets vreemds hebben geslikt. Krijg je het echt benauwd als je een smartie krijgt en iemand met een doktersjas aan zegt dat het Strychnine is?

Uit jouw zin lees ik: iets over nepaandacht dat verwisseld moet worden met iets dat meer energie geeft. Dus degene waar je het over hebt GEEFT nep aandacht en vraagt het niet en dit NEPAANDACHT geeft de gever energie.

Klopt, je bent nu echt iets geks aan het roepen.

 

Ben je niet meer gediend met je energie te steken in de organisatie van een nieuwe landelijke geocachers dag in het Noorden. Groot of klein

 

Wat heeft dat nu met de placeboaandacht van desbetreffende persoon te maken? Het is geen nemer volgens jouw beschrijving, maar een gever :no:

Het klopt natuurlijk wel dat iemand die een geocachersdag gaat organiseren aandacht moet geven. Wat de waarde van je placebo in deze is snap ik dus ff niet.

 

Op voorwaarde dat iedereen die komt op de terugweg ook een cache achterlaat, dan ben je ook van je andere probleem af.

 

Hiermee wil je ons, de geocachingcommunity vertellen dat de E of S in jouw bericht buiten zijn placeboaandaachtgeverij nog en probleem heeft?

En wat caches achterlaten betreft na een geocachingsdag, mag je hopen dat Hawkeyes op hetzelfe moment online is en zin heeft om tegelijk en zonder controle al deze caches gaat approven. Anders kunnen al die bezoekers terugkomen en hun al verstopte caches weer tevoorschijn halen.

En je weet dat Hawkeyes geen enkele cache zal approven als het ding niet 100% aan alle gestelde regels van .com voldoet.

 

Veel mensen die in dat andere draadje het gemis betreuren, krijg je zeker mee.

Welk ander draadje?

Wat voor een gemis valt er te betreuren?

 

Al nodig je er maar een paar uit.
gemis?

 

Lomp, ik zei het al, maar het zet wel zoden aan de dijk.

Nee hoor. Zolang het onbegrijpelijk is wat er groepen wordt kan het ook nooit lomp zijn. Het is misschien wel lomp om zo onduidelijk te roepen.

 

Goed voor je eigenwaarde en voor het Noorden.

Dus dezelfde E of S heeft ook nog geen eigenwaarde?

En als dezelfde E of S zijn eigenwaarde opkrikt is goed voor het Noorden?

 

Dan ben ik ervoor. Alles wat goed is voor het Noorden sta ik achter. Komop E of S, wie je ook bent, krik je eigenwaarde op en doe alsof je de NOM bent....

 

Alcohol helpt maar tijdelijk

Hiermee beweer je dat de bewuste E of S ook nog eens aan de drank is? Gevaarlijke uitspraak waar ik, als het mij aanging, de heren admins een verzoek zou doen tot een ipban van de weledele forumlid DJ Bel.

 

Alcohol helpt maar tijdelijk
Ligt eraan wat je ermee doet. Als je er een wond mee schoonmaakt dan kan het wel eens voor altijd hebben geholpen.

Als je het drinkt, kan het de remmen losgooien en van een verkrampt persoon een beetje vlotter mens maken.

Als meerdere mensen het nuttigen dan kan het best wel gezellig zijn en zelfs nog leiden tot rode oortjes.

 

Alcohol maakt je emotioneel

Hier mis ik nog een aantal eventuele gevolgen cq bijwerkingen van het nuttigen van alcohol, namelijk: aggresiviteit, depressiviteit, vrolijk, sexueel opgewonden, blij.

 

Alcohol helpt maar tijdelijk en maakt je emotioneel, met name langdurig gebruik is ondanks alle excuses voor hart en bloedvaten je eigen emotionele ondergang.

Dit is echt het allergrootste kulverhaal wat ik heb gelezen vanmorgen. Als je een moralist wilt zijn en mensen wilt wijzen op de gevolgen van teveel alcohol, doe het dan ook goed en kraam geen waanzin uit.

 

Alcohol is per defenitie niet slecht voor een mens. Heel wat mensen wordt aangeraden om iedere dag een helder borreltje te drinken omdat het juist GOED is voor HART en BLOEDVATEN.

Zoals je schrijft dan rekt het geven van excuses aan hart en bloedvaten of excuses aanbieden over je hart en bloedvaten, na overmatig gebruik van alcohol enigszins je eigen emotionele ondergang? Sorry, het lijkt alsof de schrijver dezes zelf eentje teveel gehad heeft.

Wat nu

excuses voor hart en bloedvaten
Je hoeft je echt niet te excuseren voor je eigen hart en bloedvaten hoor.

En...... langdurig gebruik van alcohol staat nu niet direct gelijk aan een emotionele ondergang op zich.

Dat is weer te verzachten met allerlei anti depressiva.

nee, teveel alcohol is schadelijk voor je gezondheid en tast je hele lichaam en hersenen aan. Op laatst ben je een nietswetente (Korsakov) vegeterende zombie met waarschijnlijk ook nog eens een leverkwaal. Je gaat er gewoon aan kapot. niet alleen emotioneel dus, maar gewoon kapot, dood, finito, schluss, finish. THE END.

Let wel, dat is zelfs nog niet 100% zeker :cry: Maar is niet alles waar "te" voor staat verkeerd?

Als je het drinken van alocohol niet gewoon bent dan is er dus geen probleem met langdurigheid maar wel met de hoeveelheid en de snelheid. Alchoholvergiftiging kan al intreden bij een niet gebruiken na het nuttigen van 0.5 l gedestileerd en kan bij jeugdigen al tot de dood leiden.

 

Gooi het eens over een andere boeg!
Precies, zou ik ook doen als ik je was. Wat een vreemd geleuter.

Een ding moet ik je gelijk in geven, je hebt iets geks geroepen.

Je hebt dan ook een gek antwoord gekregen.

Ik snap trouwens helemaal niet wat jouw posting hier in dit draadje moet. Volgens mij zit je in een verkeerd draadje op de verkeerde forum.

Dacht je misschien dat je ingelogd was op het forum voor de AA?

 

GRTZ

 

Kruimeldief :eek: Alcohol maakt meer kapot dan je lief is, maar geeft je meer liefde dan iets wat kapot is. Alcohol is pas een probleem als je het niet meer kunt betalen. Ik ben geen alcoholist, durf gewoon het café niet meer uit! Ik heb wel eens het verontrustende bericht gelezen dat sommige aan heroïne verslaafde junks spontaan van hun verslaving genazen. Met een lichte huivering bedacht ik toen: het zal toch niet zo zijn bij alcohol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grolsch. Kun je het je voorstellen? Warm weer. Je hebt dorst en je hebt tijd. je hebt een tevreden gevoel van gedane zaken die toch geen keer nemen, je pakt de beugelfles....

Hadden jullie me niet even uit kunnen nodigen. Of is mijn handtekening niet goed leesbaar :no:

 

Ruud :thumbdown:

 

@ dj bel: ik sluit me helemaal aan bij Kruimel.

Bovendien eerst iemand de stuipen op het lijf jagen met links naar pagina's over Lyme, en dan vervolgens beginnen over placebo aandacht?

(Placebo) Aandacht vragen vind ik het PB's sturen naar mensen voor "info", maar daar zal ik maar niet verder op in gaan, das te persoonlijk.

 

@ Robert: Ik weet als ik zo Kruimel hoor niet wat erger is, een aantal penicillinekuren of RSI, waar je waarschijnlijk iets langer last van zult hebben :beerchug:

 

Marja :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de vermanende woorden van onze gewardeerde moddereter ;) ga ik on-topic verder:

 

De uitslag was NEGATIEF en da's positief... of negatief. Maar net hoe je het bekijkt dus. :D

 

Er zijn dus geen antistoffen gevonden, die erop wijzen dat ik Lyme zou hebben. Dus of ik heb geen Lyme of ik val in de categorie die geen antistoffen aanmaakt. Ik hou het maar op het eerste...

 

Komende donderdag ga ik eens een praatje maken met onze dokter... eens kijken waar die gewrichtspijn dan vandaan komt. U hoor van Grote Smurf! :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de vermanende woorden van onze gewardeerde moddereter ;) ga ik on-topic verder:

 

De uitslag was NEGATIEF en da's positief... of negatief. Maar net hoe je het bekijkt dus. :D

 

Er zijn dus geen antistoffen gevonden, die erop wijzen dat ik Lyme zou hebben. Dus of ik heb geen Lyme of ik val in de categorie die geen antistoffen aanmaakt. Ik hou het maar op het eerste...

 

Komende donderdag ga ik eens een praatje maken met onze dokter... eens kijken waar die gewrichtspijn dan vandaan komt. U hoor van Grote Smurf! :huh:

het is positief te horen dat je geen lyme hebt

maar het negatiefe is dat je nog niks weet waar de kwaaltjes vandaan komen.

 

 

gr twinlife (die elzinga beterschap wenst)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...