elsinga Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Hoe langer ik de 60C gebruik, hoe minder ik 'm nodig vind voor mijzelf. Ja, hij is 3x zo snel als de V (route berekenen, scherm opbouw), heeft 4x zoveel geheugen (heel NL in plaats van 1/3e) en is gewoon een kewl ding. Maar bij iets anders dan fel zonlicht (of felle lampen) heb je echt de backlight nodig, zo merkte ik vandaag in de auto. De V op het dashboard deed het prima zonder backlight, de 60C was lastig te lezen... En de 60C kent (in tegenstelling tot de V) (nog) geen Via routering. Kwam bij de V ook pas na een firmware upgrade, maar raar is het wel... zeker omdat de routering behoorlijk van de V lijkt te zijn "geleend". Als ik nu geen GPS V zou hebben... dan was ik behoorlijk hebberig geworden. Aan de andere kant: voor 575,- heb je een nieuwe V met City Select erbij. Als ik voor 200,- kon upgraden, dan zou ik het wellicht overwegen... maar ik krijg geen 400,- voor een 2 jaar oude V zonder City Select kaarten en 12v kabel (want die wil ik dan zelf blijven gebruiken). Toch maar eens met Notter mailen over een gesponsorde 60C in ruil voor een bannertje op mijn site of zo. Ik neem de kleine nadelen van de V nog even voor lief en wacht wel tot de GPS VI uitkomt. Al is het een erg leuk speeltje, de 60C. Een waardige opvolger van de eTrex serie en nog wat meer allround dan de V denk ik (want meer marine en aero snufjes). Nee, deze jongen houdt het voorlopig nog even bij de V (al zal het terugsturen van de 60C me toch aan het hart gaan, het blijft een kewl dingetje... maar het is me geen ex-Smurfin waard ).
Rovel Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Tot nog toe heb ik alleen maar variaties op een thema gelezen: -sneller, groter, kleur. Maar wat is er nou echt nieuw aan dat ding? Waarvan kun je nou zeggen dat het de prijs waard is. Ik vind dat alles zijn maximale prijs heeft. Niet omdat het niet meer te betalen zou zijn, maar gewoon omdat hetgeen een apparaat heeft zo ook wel goed is. Dat geldt voor een auto, een scheerapparaat, een koelkast, een GPS.
GeoGerard Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Ik heb een Garmin GPSmap 76S. Wat biedt deze nieuwe 60CS meer dan de GPS die ik nu al bezit ? Dus eigenlijk dezelfde vraag als Rovel ...
Heirbaut Hunters Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Ik heb een Garmin GPSmap 76S.Wat biedt deze nieuwe 60CS meer dan de GPS die ik nu al bezit ? Dus eigenlijk dezelfde vraag als Rovel ... Discussie gaat natuurlijk wel een beetje mank zo. Als iedereen zo reageert als jij, reden we nog steeds in een T-Ford, werkten we met een Intel 8088 processor op msdos 2.11 en Wordperfect 3.nogwat. En bellen? gewoon met je vinger in het gaatje en draaien maar.... De tijd gaat voort en zo ook de techniek. Als ik lees dat een 600GB schijf straks standaard is, mensenlief, wat moet ik er mee? Nou echt. Dat krijgen we moeiteloos vol met MP3, Video's, spelletjes, OZI kaarten. Sterker Windows Longhorn 2007 vraagt standaard al 150Gb De tijd gaat voort en zo ook voor GPS. Dus wat de 60CS meer biedt? Hetzelfde in een mooier, sneller en beter jasje met meer toeters en bellen. Zoals de T-Ford de opoe van Lupardi van A naar B bracht ( ) brengt dat "nieuwe" blauwe ding van 8BG hem ook van A naar B. Comfortabeler, sneller, en met radio en zonder tocht. Althans, dat hoop ik wel voor 8BG. Overigens, ik ben ook niet van plan mijn legend in te ruilen. Hij voldoet nog prima!
Rovel Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 reden we nog steeds in een T-Ford Eigenlijk doen we dat ook. In wezen is er al die jaren niets aan een auto veranderd. Goed, hij ziet er anders uit, de techniek is verbeterd, alsook de veiligheid en comfort. Maar in wezen is het allemaal nog steeds hetzelfde. Innovatieve veranderingen zijn er niet gekomen. Nog steeds moeten we zelf sturen. Nog steeds moeten we zelf voor een stoplicht remmen en optrekken. Nog steeds moeten we zelf voldoende afstand op onze voorligger houden. Nog steeds moeten we achteruit inparkeren. Ik noem maar zo het een en ander, maar er zijn meer dingen te verzinnen die het apparaat, wat een auto is, wezenlijk kunnen veranderen. Zo ook de GPS. Een groter geheugen, kleurenscherm e.d. komen slechts neer op verbetering van bestaande functionaliteiten.Als er niets aan is toegevoegd dat we nog niet hadden, dan is deze GPS niets meer dan een hebbedingetje, waar overigens niets mis mee is.
Peetee Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Discussie gaat natuurlijk wel een beetje mank zo. Helemaal mee eens. Ik heb het apparaat maandagavond dus even in handen gehad, en ik vond het dus echt heel erg mooi. Een mooi en heel helder schermpje, en heel prettig in de hand liggend. Doordat meer ruimte is gecreëerd voor een gevoeliger antenne zal ook dat aspect zeker uitnodigen tot aankoop. Dit nieuwe apparaat lijkt mij t.o.v. de pas twee weken geleden door mij nieuw aangeschafte Vista dan ook zeker een stap vooruit. Toch heb ik geen spijt van mijn eigen aankoop. Dat zou ik zeker wel hebben gehad als nu zou zijn gebleken dat het apparaat all-in (incl. City Select) maar zo'n € 150,-- tot € 200 ,-- duurder zou zijn geweest als mijn Vista. Ik denk dat het nieuwe uiterlijk en verbeterde ontvangst dat verschil in prijs voor mij zeker rechtvaardigt. Alleen ben je er dan nog niet. Hij is 'kaal' al € 225,-- duurder dan de Vista en daar komt dan nog eens het kaartmateriaal van City Select van € 275,-- over heen, samen dus al € 500,-- bovenop de prijs van de huidige Vista. En dat prijsverschil is me dus duidelijk te groot! Zeker als ik weet dat ik met mijn Etrexen (Euro en Vista) v.w.b. het geocachen ook uitstekend uit de voeten kan. Maar ik blijf erbij ... Prachtig apparaat
Kruimeldief Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Het is en blijft ook mooi, maar mijn 76S is ook mooi en goed. Het enige verschil met die van mij is de routing, kleurenscherm en dubbele geheugen. Net zoals PeeTee zegt, ik zal ook de nieuwe software er nog bij moeten kopen en dan ook nog een carkit voor de autorouting. Mijn 76S met alles dat ik erbij heb aangeschaft is zelfs nog srukkie duurder dan dit nieuwe apparaat. Maar, precies zoals ik al vemoedde gistern in een bericht aan Elsinga, een kleurenscherm is leuk maar meestal met zonlicht echt waardeloos en dan moet de backlight aan. Als je nix hebt dan is het wat anders, en dan is het nog een knap duur ding. Vooral ook omdat ik voor de nog duurdere CS zou gaan. Ik wil er op vooruit en niet op achteruit. De S van mijn 76S is dezelfde S als die van de 60CS Ik heb hier 24 Mb geheugen in de GPS en bijna half Nederland erin. ALs ik de eilander eraf gooi dan kan ik al weer een behoorlijk stuk verder. Dat is gewoon mooi. Per sector kun je kiezen. En als ik heeeeel eerlijk ben, gebruik ik dat eigenlijk nooit hahahah. Onderweg in de auto heb ik TomTom en daar kan geen enkele routingsysteen van Garmin tegen op. (Mijn mening dus huh) Het software dat ik erbij koop heb ik alleen maar op de PC in gebruik. Het blijft een mooi ding maar er komt nog veel leuker spul. GRTZ Kruimeldief Ook niet aardig voor de kok, dat bidden voor het eten. Nee, ik wacht mooi af. Er komen er nog wel meer leuke GPSjes in de toekomst.
schatzoeker Geplaatst 12 februari 2004 Geplaatst 12 februari 2004 Maar, precies zoals ik al vemoedde gistern in een bericht aan Elsinga, een kleurenscherm is leuk maar meestal met zonlicht echt waardeloos en dan moet de backlight aan. En dat zal dus niet alleen op de 60 serie zijn maar op alle TFT schermpjes. Ik heb zaterdag de hele dag naar de Ipag2210 met TOMTOM van zoonlief in de auto zitten kijken en daarop was dus ook niets te zien zonder backlight. Dus het kan als een algemeen feit worden aangenomen dat een kleurenscherm gewoon slechter is in het zonlicht dan een monochrome. PDA, GPS of Laptop. Zonlicht is bij deze toestellen gewoon sh*t Backlight is hier dan waarschijnlijk voorlopig de enige oplossing
Peetee Geplaatst 12 februari 2004 Geplaatst 12 februari 2004 Een mooi een heel helder schermpje, en .... Zonlicht is bij deze toestellen gewoon sh*t Ik heb het schermpje inderdaad alleen gezien in een hal, waar van zonlicht dus geen sprake was. Best mogelijk dat het in fel zonlicht veel slechter is. Op een andere site kwam ik deze foto tegen, waar het beeld er toch best goed uitziet in vergelijking tot de overige.
Heirbaut Hunters Geplaatst 12 februari 2004 Geplaatst 12 februari 2004 Niet echt een zonnige dag, wel?
schatzoeker Geplaatst 12 februari 2004 Geplaatst 12 februari 2004 Op een andere site kwam ik deze foto tegen, waar het beeld er toch best goed uitziet in vergelijking tot de overige. Klopt en ik hoop dat het ook allemaal wat meevalt. Ik ga er in ieder geval voor. Allen duurt het nog zolang tot begin maart.
dj bel Geplaatst 12 februari 2004 Geplaatst 12 februari 2004 Of de foto qua ontvangst helemaal reeel is richting de etrex Vista durf ik te betwijfelen omdat uit veel testen en rapporten komt dat je Vista horizontaal moet houden. De vista heeft een patch antenne en de 60 een helix. En als ik mij niet vergis staat op de Vista Waas niet aan omdat de pnr nummers kleiner zijn dan 32 en bij de 60 c en de Geko wel Leuke verkoop stunt van een belgisch GPScentre (url skynet.be). De vista's vliegen inmiddels voor rond de 300 euro over marktplaats. Daar zal menigeen nog spijt van krijgen verwacht ik.
Lex Geplaatst 12 februari 2004 Geplaatst 12 februari 2004 Ja, dat de drie GPSsen op de foto in een stand worden gehouden die voor de 60C gunstig is en voor de Vista ongunstig was mij ook al opgevallen. Dat op de Vista WAAS uit staat en op de 60C aan maakt echter geen verschil. Er zijn geen D-tjes, dus WAAS correcties zijn er niet. Maar dat iemand op het idee komt om in een vergelijking het position format op Maidenhaid te zetten begrijp ik niet. Dat is zo grof dat het voor navigatie volstrekt ongeschikt is; het is alleen makkelijk voor radio-amateurs om hun globale positie kort aan te geven. Dat de foto is genomen in de Poekestraat in Vinkt, op 20 km ten westen van Gent, is daarmee echt niet te zien. ++ Lex ++
dj bel Geplaatst 12 februari 2004 Geplaatst 12 februari 2004 Waas uit en position format op Maidenhaid geeft wel te denken. Of Waas nu daadwerkelijk zijn d's laat zien, is niet interessant. De fotoplaatser is inmiddels achterhaald; eigenschappen van de foto; skynet.be/gpscentre Het is geen kwestie of je niet lekker mag worden van een nieuw stukje techniek "big boys toy", maar in alle objectiviteit kijken of je de juiste vergelijking kwaliteit/ prijs verhouding krijgt voorgeschoteld kan geen kwaad natuurlijk. Van een opvolger mag je verwachten dat hij beter is, maar daar hoort een eerlijke vergelijking bij. Hier lijkt de objectiviteit iets geholpen, althans men heeft de schijn tegen als er naast het uitstaan van de waas een buitengewoon ongebruikelijk positieformaat gekozen is. Een goed product verkoopt zichzelf. En het vista-segment waar de 60c kopers o.a. uit moeten komen vanwege het outdoor accent van 60c komen echt wel als het product significant beter is. Ik vind deze actie niet slim, omdat vistakopers vaak zeer wel overwogen een vista kopen en als je die over wilt halen moet je met een goed verhaal komen. Dat is mijn indruk.
Heirbaut Hunters Geplaatst 12 februari 2004 Geplaatst 12 februari 2004 De industrie moet en wil zichzelf natuurlijk wel in stand houden. Even weer naar de automobielen: is de nieuwe Golf beter dan de huidige? Is de nieuwe Vectra beter dan z'n voorganger? Maar waarom worden er nu dan minder opels dan peugeots verkocht? Simpel, het smoelt beter, volgens de meeste gemiddelde nederlanders. En waarom koopt iemand in hemelsnaam een Ferrari; het is een onpraktische auto, kan veel harder dan toegestaan en kost een vermogen. Toys voor de boys. Overigens, als ik het geld had kocht ik wellicht ook zo'n ding. Modelletje A is ontwikkeld en wordt verkocht. De industrie moet wat nieuws bedenken, dus hup, modelletje B. En wij, stom kuddevolk, kopen dat gewoon. Dat heet marktwerking. Waarom is een Garmin beter dan een Magellan? Of andersom. Niet dus. Jij hebt een behoefte, soms niet meer dan een basisbehoefte (de geko 101 volstaat), of het moet rap, fraai, in kleur en er moet een show-off zijn. De 60CS, dus. En daarna zal er vast wel een 80CS komen met agenda mogelijkheden, of een 90CS met UMTS verbindingen etc etc
Aanbevolen berichten